Miehen kakaralle ei kelpaa mun tekemä ruoka
Itsetehty porkkanakeitto ei kelvannut, ei suostunut edes maistamaan. Olkoot sit ilman
Kommentit (64)
Eivät minunkaan lapseni aina pidä tarjotusta ruuasta, syövät kuitenkin, koska tietävät ettei muuta tule.
Varsin mielenkiintoista oli taannoinen 3kk jakso kun sisareni lapset olivat pysyvästi ruokakunnassani eiväkä pitäneet mistään tekemästäni ruuasta. Heidän isänsä ratkaisi asian viemällä lapset Heselle joka viikko..näppärää..
Porkkanakeitto herättää useimmissa lapsissa epäilyksiä, joten ei kannata ihmetellä vastentahtoisuutta. Periksi ei kuitenkaan tarvitse antaa, muistaa vain etteivät lapset ole mitään poikkeuksia.
Hyi. Minäkää en mitää porkkanakeittoa söis.
Porkkanakeitto nyt on sellaista että sen saa herkästi pilattua. Se on myös outo monelle. Minä maistoin porkkanakeittoa ekan kerran 20-vuotiaana, ei se kovin yleinen ole. Mutta oikealla asenteella saa lapset maistamaan, mutta ap on liian mustasukkainen ja ilkeä, joten tuskin saa maistamaan edes tekemäänsä pizzaa. Kyse on valtataistelusta.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:21"]
En minäkään söisi porkkanakeittoa. Lakkaa nimittelemästä puolisosi lasta kakaraksi! Mitä tykkäisit, jos tuo lapsi puhuisi maailmalla, että isin uusi ämmä yrittää pakkosyöttää ällöä sopanlitkua?
Aikuisten ei ole pakko syödä ruokia, joista he eivät pidä. Miksi ihmeessä lasten pitäisi. Maailmassa on paljon terveellisiä ruokia, joista varmaan tuo käymässä ollut lapsikin pitää.
Minä esimerkiksi en syö pinaattikeittoa, maksalaatikkoa, verilättyjä tai suklaapuuroa. Nämä rajoitukseni eivät ole koskaan haitanneet aikuista elämääni. Mutta se haittaisi, jos joku lähipiirini ihminen nimittelisi minua akaksi, ämmäksi tai muijaksi.
[/quote]
Minulle opetettiin kotona, että vieraissa on kohteliasta syödä edes vähän tarjottua ruokaa. Aikuinen ihminen pystyy itsensä sen verran keräämän, että kykenee haarukoimaan pienen läjän ruokaa.
Kai ap tarjosi jotakin muutakin kuin porkkanakeittoa? Voisin sitä juuri ja juuri alkukeitoksi tarjota, mutta pääruokana olisi jotakin kunnon ruokaa. Porkkanakeitto voisi mennä leivän kanssa myös arkiruokana, tai vaikka muutaman tunnin talviulkoilun jälkeen, jälkkäriksi jotakin panskaria tai lettuja.
Ehkä tämä kakara oli siis tottunut parempaan ruokaan, ei tuollaisen tylsään ja halpaan. Sitä paitsi, huonossa seurassa ei hyväkään ruoka maistu hyvälle. :)
Keitto ruoka sinänsä ok. Oletko tehnyt lihapullia ja muusia. Kalaa muodossa jos toisessa, samaten kanaa jne. Et kerro minkäikäinen kakara kyseessä.
Tuskinpa sille omankaan äitinsä porkkanakeitto kelpaisi. Tarkemmin ajatellen, et tiedä ketään lasta joka söisi porkkanakeittoa. Itse en syö aikuisenakaan. Kokeilepa laittaa seuraavalla kerralla vaikka kanaa ja pastaa niin eiköhän ala ruoka kelpaamaan.
sori vaan mutten kakarana olisi syönyt oman äidin tekemää porkkanakeittoakaan. Onko sellaista edes olemassa...ei ehkä tulisi mieleen tarjota (jos miehellä sattuisi olemaan lapsia ennestään) mitään porkkanakeittoja lapselle jonka kanssa yritän tehdä tuttavuutta, edes jonkinlaista.
Kyllähän tuo vaikuttaa ilkeilyltlä tehdä ruokaa, mikä ei lapsille yleensä maistu. Ihan tavallista terveellistä kotiruokaa saa tehtyä muutenkin. Eikä porkkanakeitolla lähde nälkäkään, jos mitään muuta ei ole. Emme kuitenkaan elä kehitysmaassa. VAi onko ap:lla rahat niin tiukassa, ettei olisi voinut tehdä jotain muuta? Kasvisyöjä jos olet, vaikka kasvispihvejä, nekin maistuu lapsille paremmin.
Itse syön mitä syön silloin kun poika pois(17 v) eli isällään, myös kasviskeittoa jossa porkkanaa, tomaattikeittoa, muuten syömme broilerinfilettä, paistijauhelihaa jne.
Ap täällä. Kyseessä oli välipalaruoka ennen ulkoilua. Meillä syödään usein kasvissosekeittoja välipalana. Hyvin on keitto tehnyt kauppaansa muille lapsille (ja aikuisille). Kyllä meillä syödään ihan kunnon ruokaa alkuillasta, kiitos huolenpidosta.
Kyse on tosiaankin siitä että tämän "kakaran" kodissa syödään lähinnä makaroonia ja jauhelihaa, kaikki hieman erikoisempi on heti no-no. Isänsä teki eilen kokonaisen kanan, eikä lapsi suostunut edes maistamaan kun ei kana kuulemma näytä siltä. Syömme samaa ruokaa. Lapsi saa päättää perjantain ruoan, joka on aina sitä samaa makarooni-jauhelihamössöä.
Miehen ja minun mielestä tämä ei ole kovin kehittävää pidemmän päälle. Meillä syödään paljon vihanneksia ja kasviksia. Tämä lapsi ei suostu syömään niitä lainkaan. Peruna on ainoa joka menee.
Kyllä se turhauttaa, sanokaa mitä sanotte.
Meillä on muuten sama; lapsen äiti on sanonut ettei minua tarvitse totella. En enää edes yritä käskeä. Pyydän syömään, jos lapsi ei tule niin seuraavalla aterialla tavataan. Samat säännöt jokaiselle lapselle.
Ap
Niin ja lapsi on ekaluokkalainen.
Ap
Varsinaisia "aikuisia" täällä vastailemassa. :D
"Maistamatta paskaa", "hyi yäk en syö!" "En itsekkään suostuis syömään".
Joo, kaikesta ei tarvitse tykätä mutta maistaa voi!
En söisi porkkanakeittoa. Olen hyvin nirso. Jos joku ei maistu niin en sitä myöskään syö.
Kokemukseni mukaan suurin osa lapsista ei pidä keitetyistä vihanneksista. Kannattaa mieluummin tehdä mahdollisimman selkeitä ruokia, joissa eri ruoka-aineet ovat erillään (esim. peruna erikseen ja liha erikseen eikä jotenkin sekoitettu). Vihannekset voi tarjota raakoina.
Minä syön välipalaporkkanat mieluummin porkkanana kuin keitossa. Porkkanakeitto menee alkuruokana.
Mikset laita jotain semmosta ruokaa, jossa on jotain syötävääkin?
Porkkanakeitto menee ehkä alkupalana, muuten se taitaa olla enemmänkin laihduttajan soppaa...
En kyllä tunne minkään yhtään lasta, joka oikeesti tykkäis syödä minkäänkarvaisia sosekeittoja. Vaikka useimmat muksut pisteleekin ainakin enimmän osan vihanneksistaan ihan mukisematta. Meillä tosin mieluiten raakana. Mut ihan sama. Kunhan syövät.
Elikkäs AP on läski ja nyt tarjoilee perheelleen ällöttäviä dieetiruokia. Kollektiivistä kärsimistä läski AP:n kiloista.
Mikä sinua oikeasti vaivaa? Onko sinulla tylsä elämä, niin että ainoa action on ap:lle keksimäsi provo? Surullista. Mene vaikka kävelylle ja nauti luonnosta.