Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kakaralle ei kelpaa mun tekemä ruoka

Vierailija
19.01.2014 |

Itsetehty porkkanakeitto ei kelvannut, ei suostunut edes maistamaan. Olkoot sit ilman

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa oksenuksessa on porkkanaa, se sulaa elimistössä huonosti. Kiusallako tätä tarjoat.

Vierailija
22/64 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teet pahaa ruokaa. Miehesi syö vain kohteliasuudeta, mutta ei hänkään tykkää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanakeitto on hyvä ja terveellinen ruoka. Ehkä lapsi on niin tottunut hamppareihin ja mikropitsoihin ettei normiruoka maistu.

Vierailija
24/64 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:04"]Eli teet pahaa ruokaa. Miehesi syö vain kohteliasuudeta, mutta ei hänkään tykkää. 

[/quote]

Ei aloituksen mukaan edes maistanut. Ja jos ap tekee pahaa ruokaa niin ehkä mies sit vois tehdä sitä ruokaa.

En usko että siitä on tosin kyse. Lapsi on nähtävästi tottunut makaroonihöttöön ym. eikä ole koskaan porkkanaa maistanutkaan.

Vierailija
25/64 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:51"]

Itsetehty porkkanakeitto ei kelvannut, ei suostunut edes maistamaan. Olkoot sit ilman

[/quote]

Omassa lapsuudenkodissani oli usein tuollainen ruokalista:syö mitä on tarjolla tai ole nälässä.Hyvin opetti olemaan nirsoilematta. Aika ikävästi kyllä puhut miehen lapsista.

Vierailija
26/64 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä suostunut syömään mummon palanutta marjapuuroa, maistamatta edes, kun hajukin oli paha. Mumno pakotti ja sain elinikäisen inhon marjapuuroon, vaikka sitä ennen se oli herkkuani. 

Vierailija
27/64 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:08"]

En minä suostunut syömään mummon palanutta marjapuuroa, maistamatta edes, kun hajukin oli paha. Mumno pakotti ja sain elinikäisen inhon marjapuuroon, vaikka sitä ennen se oli herkkuani. 

[/quote]

Vissiin vähän eria asia kuin ap:n tilanne.

Ei kai kukaan pohjaanpalanutta ruokaa halua syödä,aloituksesta ei käy ilmi että porkkanakeitossa olisi jotain vikaa.

Pakkosyöttäminen on väärin,mutta jos lapsi on nirsouttaan edes maistamatta kunnon ruokaa,voi antaa olla nälässä.

Vierailija
28/64 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään tykännyt lapsena sosekeitoista, mutta ymmärrän että harmittaa. Kattattaa vähän ottaa selvää mitkä ovat lapsen inhokkiruokia, ei niitä tartte sille tarjota. Tämä ei tietenkään tarkoita, että joka kerta olisi sitten nakkeja ja muussia, jos ei muu kelpaa. Kyllähän aikuisillakin on ruokia, joita ei halua syödä. Jos on vaan nirso, niin sitten kannattaa kyllä vaan tuputtaa ruokaa kun ruokaa, lapsi syö jos on nälkä.

Vierailija
29/64 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on usein sama tilanne. Tosin tässä meillä aiheuttajana on se, että lapsen äiti on sanonut ettei minua tarvitse totella eikä minun tekemiäni ruokia tarvitse syödä.

Vierailija
30/64 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään söisi porkkanakeittoa. Lakkaa nimittelemästä puolisosi lasta kakaraksi! Mitä tykkäisit, jos tuo lapsi puhuisi maailmalla, että isin uusi ämmä yrittää pakkosyöttää ällöä sopanlitkua?

Aikuisten ei ole pakko syödä ruokia, joista he eivät pidä. Miksi ihmeessä lasten pitäisi. Maailmassa on paljon terveellisiä ruokia, joista varmaan tuo käymässä ollut lapsikin pitää.

Minä esimerkiksi en syö pinaattikeittoa, maksalaatikkoa, verilättyjä tai suklaapuuroa. Nämä rajoitukseni eivät ole koskaan haitanneet aikuista elämääni. Mutta se haittaisi, jos joku lähipiirini ihminen nimittelisi minua akaksi, ämmäksi tai muijaksi.

Vierailija
31/64 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Y-Ä-K, porkkanakeittoa, en itsekään söis! Hyvä, että kakara piti puolensa.

Vierailija
32/64 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö syö mitään sun tekemiä ruokia. Ei ole sun ongelma jos muuten kohtelet lasta hyvin. Kai kerrot miehelle että miksi lapsi ei syö. Ellei ruoka kelpaa niin lautanen pois. Turha siinä on päivitellä. Syö varmaan myöhemmin. Kai teet muutakin ku pupuruokaa. Tee kunnon kotiruokaa.

Vierailija
33/64 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ihmeessä teit semmosta paskalitkusoppaa? Eihän se pidä edes nälkää loitolla yhtään.

Vierailija
34/64 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan että laitat muutakin ku porkkanaa, bataattia, perunaa, sipulia ja höystät tuorejuustolla ja mozzarellaa pintaan.

Vierailija
35/64 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:51"]

[/quote]

Jos lapsi on syönyt sinun tekemiäsi ruokia aiemmin ja todennut että ne ovat pahoja? On mielummin nälässä kuin syö huonosti tehtyä, tylsästi maustettua tms. ruokaa. Ei "itse tehty" takaa makua ja laatua. 

Vierailija
36/64 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei maistu. Älä ota itseesi.

Vierailija
37/64 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, et maininnut, onko lapsi tottunut syömään porkkanakeittoa. Ehkä ruokalaji on hänelle outo. Lapset osoittavat tykkäämisen ja inhon estottomammin kuin aikuiset. Aikuisella tavat ovat sen verran jo kehittyneet, että on oppinut syömään tai ainakin maistamaan vieraampiakin ruokalajeja, ellei sitten tiedä olevansa allerginen jollekin ainekselle.

Ei se olisi lellittelyä eikä teeskentelyä, jos kysyisit lapselta, mistä ruuiata hän pitää ja mistä ehdottomasti ei. Vältä inhokkeja, mutta älä alistu kuitenkaan siihen, että aina tekisit vain lapsen lempiruokia, vaan tavallisia kotiruokia. Lisukkeena voi joskus olla hyvinkinkin uusia ja outoja tarjottavia, mutta ei pääruokana. Ei kai ole tarkoitus, että lapsi on nälissään koko viikonlopun.

Miten lapsen isä muuten reagoi siihen, ettei lapsi suostunut syömään sitä porkkanasoppaa?

Vierailija
38/64 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap niin köyhä, ettei ole vara liharuokaa pyhäpäivänä laittaa? No, siitä saa, kun ottaa itselleen miehen, joka maksaa lapsenruokkoja.

Vierailija
39/64 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkaa tavarasi ja häivy ennen kuin tuotat lapselle enemmän kauhua. Kuulostat ihan satujen äitipuolelta   :S

Vierailija
40/64 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:08"]

[/quote]

no kovinpa olet mimosan herkkä, jos yhdestä pieleenmenneestä puurokerrasta säihkähdät niin paljon, ettet enää herkkuruokaasi suostu koskemaankaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan