Onko teidän lapsilla tai teineillä erikseen "kotivaatteet"?
Vai ovatko samoissa vaatteissa kotona kuin kylillä/koulussa?
Kommentit (45)
Meillä on kolme teiniä ja kaksi vaihtaa kotivaattewt heti kotiin tullessa ja yksi menee samoilla iltaan saakka ellei sitten käy harrastamassa ja hikoile. Kotivaatteina tytöillä on esimerkiksi jotkut Cubuksen college- tai velourhousut.
Itse en vaihda kuin joskus kotivaatteet päälleni. Viihdyn oikein mainiosti farkut päällä illalla, paidan päälle laitan joskus untuvaliivin, jos meillä on sisällä viileämpää.
Meillä ei olla mitenkään pöpöpelkoisia ja kun koirakin tuo tassuissaan puhdistamisesta huolimatta kaikkea sisälle, niin eiköhän näin myös jatketa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Teini nukkuisikin revityt farkut jalassa.
Tein sille kämmin, kun otti niin päähän: Paikkasin ne reiät farkuista ja aamulla sitä kouluun lähtiessä v*tutti niin paljon 😂
Pisti sitten päällensä trikoot, jotka näyttää yhtä pahalta. Ihan sama.
Jos mun äiti olisi pilannut lempihousuni, olisin kyllä muistanut sen loppuikäni enkä hyvällä.
Jos eivät ole enää lähdössä mihinkään, niin yleensä vaihtavat päällensä jotakin mukavampaa kuin farkut.
Pienillä lapsilla on kerhossa ja kotona vaatteita jotka voi sotkeutua ihan vapaasti ja erikseen parempaa jos ollaan menossa kyläilemään muualle kuin lähimmille ystäville tai vanhemmille.
Riippuu ihan päivästä ja mielialasta. Minä harvemmin viitsin kesken päivän vaihtaa vaatteita, jos ne eivät ole likaisia, eli olen työasussa iltaan saakka. Olen siis toimittaja, kyse on siististä arkiasusta.
Lapset ovat jo 18 ja 20 -vuotiaat. Eivät mitenkään säännönmukaisesti vaihda oloasua ylle, mutta joskus kyllä, jos loikoilevat sängyllä ja farkut tuntuvat epämukavilta. Näin on ollut aina, en ole kehottanut vaatteenvaihtoon.
Lapsi (10v) ei vaihda, vaan kulkee collareissa niin kotona kuin koulussakin. Itse vaihdan kotivaatteet, koska en kokisi oloani mukavaksi työssä vaadittavassa "business"-tyylissä. Lisäksi työvaatteet rypistyisivät ja sotkeentuisivat turhaan kotioloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Teini nukkuisikin revityt farkut jalassa.
Tein sille kämmin, kun otti niin päähän: Paikkasin ne reiät farkuista ja aamulla sitä kouluun lähtiessä v*tutti niin paljon 😂
Pisti sitten päällensä trikoot, jotka näyttää yhtä pahalta. Ihan sama.Jos mun äiti olisi pilannut lempihousuni, olisin kyllä muistanut sen loppuikäni enkä hyvällä.
Ihan sama. Typerää kulkea rikkinäisissä vaatteissa ja vielä maksaa niistä.
En ole tuon ällön otuksen äiti. Saa lähteä isänsä mukana, minne ikinä päätyvätkään. Enää en rahoita sitä ja puhelimenkin otan pois. Ostakoot isänsä uuden.
Ei ole. Kyllä lukioikäisten pitää jo opetella pukeutumaan juhlallisesti, jopa yöllä. Poika nukkuu frakissa ja tytär vanhojentanssimekossa.
Kotona verkkareissa, ulkona farkuissa.
Lapsi on vasta päiväkodissa, pitää samoja vaatteita kotonakin. Itse vaihdan joskus collareihin, joskus menen farkuilla koko päivän, mies vaihtaa heti kotiin tullessaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kyllä lukioikäisten pitää jo opetella pukeutumaan juhlallisesti, jopa yöllä. Poika nukkuu frakissa ja tytär vanhojentanssimekossa.
Elämähän on yhtä juhlaa, sen mukaan pitää myös pukeutua
Lapsia ei ole, mulla on itselläni ollut kotivaatteet erikseen lapsena ja on edelleen aikuisena. En ole kuitenkaan mitenkään täysin ehdoton tässä hygieniakysymyksenä, vaan jos on vaikka töiden ja jonkin iltamenon (korona-aikaan niitä ei tosin juuri ole) välissä vain lyhyt aika olla kotona, en välttämättä vaihda vaatteita. Te joille kotivaatteet on iso hygieniajuttu, miten suhtaudutte vieraiden vaatteisiin? Kun useinhan kyläilijät nimenomaan istuvat sohvalle niillä samoilla farkuilla joilla on istuttu bussissa...
Koko ajanhan sitä on menossa. Kotona käydään vain kääntymässä. Ei mitään kotivaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei ole, mulla on itselläni ollut kotivaatteet erikseen lapsena ja on edelleen aikuisena. En ole kuitenkaan mitenkään täysin ehdoton tässä hygieniakysymyksenä, vaan jos on vaikka töiden ja jonkin iltamenon (korona-aikaan niitä ei tosin juuri ole) välissä vain lyhyt aika olla kotona, en välttämättä vaihda vaatteita. Te joille kotivaatteet on iso hygieniajuttu, miten suhtaudutte vieraiden vaatteisiin? Kun useinhan kyläilijät nimenomaan istuvat sohvalle niillä samoilla farkuilla joilla on istuttu bussissa...
Meinasin sanoa samaa. Tai jos vaikka koulun jälkeen tulee kavereita kylään, samoilla farkuilla/housuillahan siellä kotona ollaan kuin koulussakin
Kotivaatteet vaihdetaan, niin aikuiset kuin lapset.
On hyvä oppia tämä käytäntö pienestä pitäen.
En todellakaan mene pihatöihin toimistoasussani.
Puhumattakaan kaikenmaailman räästä, jota ei tarvi kotisohviin siirtää.
Täällä yläkoululainen ainakin oleskelee farkuissa vaikka koulusta tuli jo yli tunti sitten
Vierailija kirjoitti:
Kotivaatteet vaihdetaan, niin aikuiset kuin lapset.
On hyvä oppia tämä käytäntö pienestä pitäen.
En todellakaan mene pihatöihin toimistoasussani.
Puhumattakaan kaikenmaailman räästä, jota ei tarvi kotisohviin siirtää.
Ei meidän lasten ulkovaatteetkaan sentään mitään räkää täynnä ole.
Oliskin! 11v tyttö onnistuu aina tahraamaan hyvät vaatteensa, jatkuvaa pesemistä joka kuluttaa vaatteita. Sinänsä vaatteet on mukavia huppareita ja leggareita, mutta edustavampia kuin kotivaatteet joita käyttää lähinnä viikonloppuna.
Ei ole, pitävät farkkuja kotonakin. Tulevat ja menevät. Itse kyllä vaihdan aina vapaalle kun olen kotona, yleensä joku löysä kotimekko tms. päällä