Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kellään muulla yhtä pahoja kuukautiskipuja? Vertaistukea kaipaan.. :(

Vierailija
18.01.2014 |

Vaikka on e-pilleritkin käytössä niin ne on vaan pahentanut vuoden aikana kipuja ja vuoto on niin runsasta että huh! Huomaan jo paria päivää aiemmin millon kuukautiset alkaa, se päivä ei oo niin tarkka vaikka onkin pillerit. Ensimmäinen päivä menee jotenkuten, mut sitten toisena päivänä se helvetti alkaa. Kipuja on alaselästä nilkkoihin saakka!! Oikeasti, koko reisiä ja sääriä vihloo ihan hemmetisti. Ulostaminen ei onnistu, jos onnistuu niin kovien suolistokramppien saattelemana.. niitä kramppeja tulee muulloinkin kun vessassa käydessä. Jossain vaiheessa tulee se oksennuskohtaus, en oksenna mutta lähellä on.. vatsassa kiertää ja ei voi kun maata. Kipu jatkuu taukoamatta, ei lopu hetkeksikään! Kunnon lääkkeitä ei kipuun mulla ole, panacod ei auta yhtään eikä panadol tai ibumax.. Äsken otin para tabsin, katotaan jos auttais:/ Lisäks mielentila on todella todella masentunut ja herkkä. En oo vihanen vaan itken noin 5-8 kertaa päivittäin kuukautisten ajan ja tuntuu että ei jaksais mitään. Ei myöskään kauheesti voi liikkua. Lisäksi päänsärky on myös lähes kokoaikaista... Ainiin ja side on täynnä 1-2 tunnin välein.. Noniin, kertokaa tarinanne ja antakaa edes jotain tukea, tää  on helvettiä!!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko endometrioosin mahdollisuus poissuljettu?

Vierailija
2/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pahat kivut ovat endometrioosin syytä. Pari kuukautta sitten siivottiin endoa pois vatsaontelosta ja poistettiin endometrioomia ja munasarjat ja munanjohdin toiselta puolelta. Mun endo on levinnyt suoliston sisäpinnoillekin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos panacod ei kipuihin auta niin tuskin paratabsikaan, käsittääkseni vaikuttava aine on sama, mutta panacod on vahvempi särkylääke kuin paratabs joita saa ilman reseptiä.

Jos tiedät milloin kuukautiset alkavat(tunnet sen), ala syömään särkylääkkeitä jo ennenkuin kipu on kovaa ja jatka säännöllisesti kunnes kuukautiset ovat ohi.

Suosittelen myös menemään lääkäriin niin saat kunnon lääkkeet kipuihisi.

Vierailija
4/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan varata aika gynelle, ei ole normaalia, että pillereiden kanssa on noin runsaat ja vaikeat kuukautiset. Olethan hankkinut pillerit, joita voi syödä useamman laatan putkeen niin, että kuukautiset tulevat harvemmin?

Vierailija
5/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi pitää tosiaan sulkea pois. Eli gynekologille nyt aika, joko yksityiselle tai tk-lääkärin lähetteellä.

Vierailija
6/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lopeta pillerit. Ne ihan oikeasti voivat pahentaa kipuja vaikka lääkärit väittävät muuta.

2. Ota hormonikierukka (Mirena). Kuukautiset luultavasti katoavat kokonaan tai muuttavat sellaiseksi, että selviät pikkuhousunsuojilla. Ihan oikeasti, sellaistakin on!

On hyvin mahdollista että sinulla on endometrioosi. Kierukka ja sen aikaansaama vuodottomuus parantavat asiaa. Leikkauksetkin toki voivat auttaa. Minulla ei. Kärsin siis aikaisemmin samanlaisista helvetillisistä kivuista kuin sinä. :( Tsemppiä! Lopeta nyt ihan ekaksi ne pillerit. Ne oikeasti on joillekin saatanasta. 

Vierailija
7/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen kärsijä... Pillereiden lopettamisen jälkeen kivut vasta kovat onkin! Luulin että ne oli pillereiden aikana pahat mutta huh, olin niin väärässä!! 3 päivää ennen menkkoja alkaa kunnon alavatsa/selkä kivut. Kivut kovenevat aivan älyttömiksi kun vuoto alkaa. Pissa hätäkin aiheuttaa kovaa kipua, toisesta hädästä puhumattakaan.. En pysty siis isolla hädällä käymään kuin tuskahien ja parkumisten saattelemana. Välillä en pysty edes istumaan tuolilla/sohvalla kun niin valtava paine että tuntuu selkä ja alavatsa räjähtäväN. Lenkkeily hullun lailla on ainut mikä auttaa lähes kokonaan unohtamaan kivut. Sekä kuuma vesi pussit joita täyttelen tai mikrossa lämmitettävät vehnäpussit, toinen selän ja toinen vatsan puolelle. Mulla käytössä voltaren 50 mg tbl ja panadol 1g yhdistettynä lääkäriltä saatuna. tuota ekaa saa vahvempanakin ja vuodon runsauteenkiN saa lääkitykseen jos tarvetta. ÄLÄ KÄRSI TURHAAN kun apukeinoja on!! Itsellä noi lääkkeet ei ihan yhtä hyvin vaikuta kuin ennen, mutta pystyn nykyään elämään menkkojen aikana ja käymään töissä, toisin kuin ennen jouduin aina olemaan sairaslomalla.. :/ tsemppiä sulle, kyllä meitä muitakin on, ja paljon! 

Vierailija
8/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 jatkaa, ei aina syynä endometrioosi, kuten mulla ei ole. 

Vierailija
9/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosiaan endoa ei oo tutkittu enkä koskaan oo käyny gynellä.

Pillerit on ollu vuoden ja oon 18v joten älkää siis ihmetelkö tuota ^

Oon suunnitellut että ottaisin minipillerit, niissähän kuukautiset menee ihan sekasin ja tulee vaan pari kertaa vuodessa mun lukemien juttujen mukaan?

Nyt on jäljellä 3 kk paketti pillereitä (mercilon) ja sen jälkeen aika lääkärille ja uusi ehkäisy sitten, joku muu kuin e-pillerit. 

Samalla käynnillä varmaan pyydän lääkkeitä ihan kuukautiskipuihin.

Vierailija
10/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosiaan endoa ei oo tutkittu enkä koskaan oo käyny gynellä.

Pillerit on ollu vuoden ja oon 18v joten älkää siis ihmetelkö tuota ^

Oon suunnitellut että ottaisin minipillerit, niissähän kuukautiset menee ihan sekasin ja tulee vaan pari kertaa vuodessa mun lukemien juttujen mukaan?

Nyt on jäljellä 3 kk paketti pillereitä (mercilon) ja sen jälkeen aika lääkärille ja uusi ehkäisy sitten, joku muu kuin e-pillerit. 

Samalla käynnillä varmaan pyydän lääkkeitä ihan kuukautiskipuihin.

Vierailija
11/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuten siis mä oon syönyt nyt monta kuukautta aina putkeen laattoja, et syön vaikka 2-3 kk putkeen ja pidän menkat. Mut ne kuukautiset on silti ihan yhtä hirveet parin kuukauden välein ku joka kuukausi.. 

Vierailija
12/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska vielä jatkaa. Minulla siis oli ihan sama tilanne kuin sinulla. Kivut kamalat (olisin huutanut jos olisin pystynyt mutta suolistokrampit olivat niin kamalat etten saanut huudettua; suu aukesi vaan vessassa istuessa äänettömän huutoon), sidettä joutui vaihtamaan todella usein (jos istuin pitkiä aikoja paikallani 2-3 päivänä niin kun nousin side holahti niin täyteen verta että veri tuli läpi), ulostaminen oli tosiaan tuskaa mutta ulostaa oli pakko koska sen jälkeen olo oli edes hetken parempi. 

Minulle lääkärit oikein kielsivät vuosikausia että pillereitä en saa missään nimessä lopettaa kun sitten kivut pahensivat. No niin ei käynyt. Kun lopetin pillerit kivut lievenevät huomattavasti! Ei kokonaan mutta huomattavasti! Sitten otin mirena kierukan ja kuukautiset ja kivut katosivat kokonaan! 

Endometrioosi oli minulla kivuissa takana. Leikattiin kaksi kertaa mutta leikkaus toi avun aina vain max 6kk:ksi. 

Vierailija
13/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka ei mulla tuu kyllä ekana mieleen kun en oo edes synnyttänyt ja haluisin kokeilla muitakin vaihtoehtoja :/