Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani vajoaa koko ajan alemmas enkä voi tehdä mitään!

Vierailija
18.01.2014 |

Poikani on 14v ja muuttomme jälkeen kaikki vaikutti hyvältä hän sai uusia kavereita (Muutimme osaksi hänen vanhojen "väärien kavereiden takia) ja koulukin sujui ihan hyvin. Eli ei siis mitään moitittavaa. Tässä kaksi viikkoa sitten löysin hänen housujen taskusta tupakka-askin (Pesu koneeseen olivat menossa) Kun otin asian puheeksi pojan kanssa korottaen vähän ääntä hän huusi minulle "Mitä sä pengot mun tavaroita?!" Ja sitten hän lähti ovet paukkuen jonnekin. (Hän on aiemminkin jäänyt kiinni tupakasta, mutta en siihen mitenkään voi puuttua. Aina jos yritän niin siinä käy näin) Myöhemmin hänen tultua kotiin hän oli umpihumalassa. En viitsinyt edes avata suuta, sillä kokemusta on aiemmista tapauksista. Viikko myöhemmin hänen opettajaltaan tuli sähköpostia että poika oli rikkonut koulun ikkunan jne jne... Aargh! En edes enää jaksa selittä, olen niin uupunut tähän pelleilyyn että.. Ai niin ja myöhemmin kuvioihin tuli myös huumeet, mikään ei oikeasti auta poika on kuriton kuin mikä. Mitä minä teen?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 23:58"]Hyväksy asia ja opettele elämään asian kanssa. Todella moni 14v tupakoi ja ryyppää. Eikä asialle juuri mitään mahda. Itse tunsin tuossa iässä VÄHEMMÄN niitä jotka EI polttanut ja ryypännyt. Valitettavasti. Joten ota rauhassa sen asian suhteen. Aikuisena viimeistään kaduttaa, nim. kokemusta on.

[/quote]

Ja höpö höpö! Todella moni 14 -vuotias ei todellakaan käyttäydy noin. Yleistymässä on ollut pikemminkin suuntaus jossa ryyppääminen ja polttaminen ovat out!

Vierailija
42/44 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 23:23"]

Miten 14v pidetään kotona? Hommataan joku ylimääräinen lukko mihin sillä ei ole avainta, varmistetaan ettei mistään ikkunoista tai parvekkelta ole ulospääsyä? Käydään vain yhdessä ulkona ja laitetaan se johonkin remmiin ettei juokse pois?

Jos ei omaa halua ole yhtään totella tai uskoa niin miten sellaista pidätellään?

[/quote]
Niin se laitoksessa menee. Jopa perhekodeissa on palo-ovet, jotka voidaan läimästä lukkoon ja toivotaan, ettei kakaralla ole munaa lähteä ikkunasta läpi. Muutamissa oikeasti vaikeiden tapausten laitoksissa on kalterit ikkunoissa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet kyllä totaalisen pihalla, mahdollisesti tyhmä. Katso peiliin. Sinä olet tässä se ongelma, ratkaisu ja avain. Voit hoitaa, muuttaa ja parantaa vain itsesi tässä tilanteessa. Kun sinulle on selvää, mikä on tehtäväsi vanhempana, mikä on ongelmasi suhteessa lapseen, mitä lapsi tarvitsee ja mitä hän tuolla kaikella hakee, niin sitten vaan toimintasuunnitelmaa laatimaan. Eli miten teillä homma menee.

Vinkki. Kyse on normaalista kapinasta teini-iässä. Se on kuule tärkeä läksy opittavaksi, älä pilaa sitä lapseltasi. Anna hänen kasvaa, riuhtaista itsensä irti sinusta, näytä sinä, miten aikuinen toimii kiperissä tilanteissa. Lainaa vaikka väestöliiton kapinakirja.Teinisi suoriutuu tyylipuhtaasti kehitystehtävästään, mutta sinä feilaat ja pahasti.

Vierailija
44/44 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kummallista, jos kukaan muu ei ole tehnyt lastensuojeluilmoitusta jo tähän mennessä. Mutta sen sinä voit tehdä itsekin.

Parempi vaihtoehto olisi omatoimisesti hankkia jonkinlaista tukiperhettä, vaikka "maalle mummolaan", sillä laitoksissa nuo vaan villiintyvät entisestään, eli se on huonoin mahdollinen vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan