Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä voimakkuuksilla saitte ensimmäiset silmälasinne?

Vierailija
18.10.2020 |

Itse sain ala-asteen jälkeen, kun en nähnyt kunnolla taululle. Taisi olla -1 kummassakin silmässä

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-2 oli 13-vuotiaana. Nelikymppisenä oli -6 ja silloin laserleikkautin likinäköisyyden pois. Ihana tunne kun näkee hyvin ilman laseja!

Vierailija
2/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää, mutta minulla ensimmäiset voimakkuudet oli -4 ja -5.25. Olin hortoillut puolisokeana koko teini-iän. Ja totuin sumeaan näköön, sillä se huononi vuosien varrella pikku hiljaa. Jotenkin pärjäsin kuitenkin. En tiedä ketään, joka olisi saanut näin vahvat lasit kertaheitolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa tai älkää, mutta minulla ensimmäiset voimakkuudet oli -4 ja -5.25. Olin hortoillut puolisokeana koko teini-iän. Ja totuin sumeaan näköön, sillä se huononi vuosien varrella pikku hiljaa. Jotenkin pärjäsin kuitenkin. En tiedä ketään, joka olisi saanut näin vahvat lasit kertaheitolla

No tuo on jo aika hyvin

Vierailija
4/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-0,5/-0,75

Vierailija
5/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-1/-0.75 kuudennella luokalla. Olisi pitänyt jo aiemmin saada lasit, mutta eihän lapsi tajua ettei näe kunnolla...

Vierailija
6/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla -0.8- -1 luokkaa. Olin kärsinyt jo useamman vuoden salaa siitä, etten nää taululle.

Vierailija
7/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa linssissä ei ollut lainkaan voimakkuutta ja toisessa ehkä -0.75. Nyt 20 vuotta myöhemmin -2.75/-2.25.

Vierailija
8/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäyksenä vielä se, että luulin jotenkin hauskasti, että kaikki muutkin näkevät yhtä huonosti. Ja kun sain lasit, niin tajusin lopulta, että muut ovat nähneet näin hyvin koko ajan :D t. 2

Vierailija
9/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-2,25 taisi olla molemmissa silmissä, ikää n. 12v. Näkö heikkeni parissa vuodessa todella tarkasta tuohon, mutta kerkesin silti tottua sumeaan näköön. Oli hieno tunne, kun menin ulos ja kaikki näytti "samalta kuin valokuvissa".

Nyt viisikymppisenä linssit ovat jossain -6 lukemissa. Täydellistä näköä minulle ei linsseillä saada, mutta henkilöautolla ajoon riittävän hyvän kuitenkin, toistaiseksi, onneksi.

Vierailija
10/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-0,5/-0,75

Sinun näkösi oli tuolloin varmaan ilman lasejakin parempi kuin minulla lasien kanssa?

Vierailija
11/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-2.75 molemmissa, oli myös melkoinen ero kun kakkulat sain

Vierailija
12/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 v. ja -0,5 kummassakin linssissä. Siitä sitten parikymppiseksi asti oli tasaisin väliajoin uusittava laseja. Toinen silmä vaati jossain vaiheessa -4,5 voimakkuuden, mutta 35 ikävuoden jälkeen alkoi päinvastainen kehitys. Inhosin silmälaseja murrosiässä ja nyt niitä ei tarvita kuin lukiessa.

Vierailija
13/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

+3,5 molempiin silmiin 9-vuotiaana. Nyt aikuisena + 7.5. Plus on tietenkin eri asia kuin miinus. En tajunnut lapsena. että näen huonosti. Pärjäsin hyvin koulussa.

Vierailija
14/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lasit 13-vuotiaana, prismaa molemmissa linsseissä mutten muista kuinka paljon