Maksumuureja kiertävät palstapummit
Tällä palstalla pyörii jatkuvasti pummeja jotka pyytävät varastamaan maksumuurien takana olevaa sanomalehtien juttusisältöä. Ei ole ihme että journalismin taso heikkenee. Varastatteko te paperilehdetkin kaupasta tai naapurin postilaatikosta?
Kommentit (20)
Digitaalinen varastaminen ei ilmeisesti tunnu varastamiselta
Kannattaa raportoida ne lehtiyhtiöille, jäljittävät kyllä digivarkaatkin mielellään
Vierailija kirjoitti:
En ole pummi!
Maksa sitten sisällöstä jota haluat lukea.
Vasemmiston periaatteisiin kuuluu toisilta vieminen paitsi jos vasemmistolainen itse on kohteena. Silloin ollaan niin oikeistolaista porvaria.
Vierailija kirjoitti:
EVVK ne jutut.
Totta, mies erehtyi kerran maksamaan ja koko sisältö oli hyvää päivää kirvesvartta. Eipä erehdy enää🤯
Jos laittaa linkin maksulliseen juttuun, sitä pitää vähän aukaista ennen kuin kommentoi. Minä lopetin maksulliset ihan siksi ettei kiinnostavaa ollut juuri yhtään
Minä laitan artikkelin ChatGPT sisään ja pyydän jatkamaan artikkelia
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa raportoida ne lehtiyhtiöille, jäljittävät kyllä digivarkaatkin mielellään
Poliisit varmaan nauravat kippurassa jos niille tekee rikosilmoituksen digilehden varastamisesta.
Nää maksumuurin takana olevat jutut kerrotaan jossain muualla joka tapauksessa ihan ilmaiseksikin. Koskee uutisia.
Tyhmä se on, joka maksaa turhista jonninjoutavista jutuista.
Minulla yritti myyjä myydä paikallislehteä jotain parin kympin kk hintaan diginä. Sanoin, että en minä niin paljon lehteä lue, että maksaisin siitä. Olen pärjännyt ilman maksullisia juttuja vallan mainiosti.
näissähän on se tilausjutska kuukausimaksulla. Jos nyt yksi artikkeli kiinnostaa, niin ei sen takia kannata tilata kuukausimaksullista palvelua.
Vierailija kirjoitti:
näissähän on se tilausjutska kuukausimaksulla. Jos nyt yksi artikkeli kiinnostaa, niin ei sen takia kannata tilata kuukausimaksullista palvelua.
Pummin logiikka
Vierailija kirjoitti:
Silloin se yksinkertaisesti jää sinulta lukematta. Ei sinulla ole oikeutta repiä sitä yhtä kiinnostavaa lehtiartikkelia kaupassa olevasta lehdestäkään jos koko lehti tai tilaus ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pummin logiikka
Pummi ei maksa turhasta.
Ne uutiset on kopioitu suoraan jostain ison uutistoimiston alkuperäisestä jutusta, enintään kääntäjää on käytetty. Vähän vaivannäköä siihen journalismiin niin ehkä joku maksaakin
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan artikkelin ChatGPT sisään ja pyydän jatkamaan artikkelia
Se voi kirjoittaa jopa paremman jutun kuin ip-lehden maksumuurijuttu on.
Luen kaupunginkirjaston lehtienlukusalissa. Lähes rikollinen siis itsekin.
No sen ei pitäisi yllättää kun tämä palsta kuhisee pummeja ja lokkeja muutenkin