Uskottoman miehen uskomaton logiikka
Tunnen miehen, jolla on taipumus uskottomuuteen. Hän on koko aikuiselämänsä elänyt parisuhteessa (kolme usean vuoden seurustelusuhdetta) ja kaikissa suhteissa pettänyt tyttöystäänsä. Hän on kertonut minulle ajautuvansa pettämään, kun suhteeseen tulee ongelmia. Kahdessa ensimmäisessä suhteessaan hän on kertonut pettämisestä ja suhteet päättyivät siihen. Nyt kolmannessa suhteessaan hän ei ole kertonut tyttöystävälle uskottomuudestaan eikä aio kertoa, koska uskoo totuuden päättävän suhteen. Hän myös uskoo, että pettämisen paljastaminen jättäisi tyttöystävään elinikäiset arvet. Hän on kuulemma rakastanut kaikkia tyttöystäviään ja haluaisi pysyä nykyisessä suhteessaan. Hänen mielestään suhde ei tyttöystävää vaihtamalla enää parane.
En ymmärrä tätä logiikkaa! Miten joku voi pettää ihmistä, jota rakastaa? Miksi elää parisuhteessa, jos ei kykene uskollisuuteen? Muuttuvatko tällaiset ihmiset koskaan? Onko tällaisia ihmisiä paljon?
Kommentit (24)
Rakkaus ja seksi ovat kaksi aivan eri asiaa miesten mielestä. Vain siinä tapauksessa että rakastelu on täydellistä sielujen yhtymistä ja pari on muutenkin sielunkumppanit, pettäminen on vähän epätodennäköisempää. Mutta ei silloinkaan mahdotonta. Toisaalta harmoninen sielunkumppani ei vedä käämejä tuosta koska joku rakkaudeton kännipano ei oikeasti merkitse mitään tuollaisessa suhteessa.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:34"]
Viimeistään sitten jää mies kiinni,kun tuo puolisolle klamydian..
[/quote]
olettaen, että puoliso on testattu jossain vaiheessa suhteen alussa/aikana
Kakkoselle, käsittääkseni yleensä pettäminen on tapahtunut jonkun satunnaisen säädön kanssa, mutta viimeisen parin vuoden ajan hänellä on ollut "vakituinen" sivusuhde.
Kolmonen, miksi miehet ajautuvat mielestäsi kännipanoihin, vaikka kotonakin saa?
Ap
Olen ajatellut uskottomuutta myös tämän tuntemani miehen tyttöystävän kannalta. Tyttöystävä on ilmeisesti hyvin rakastunut mieheen, onnellinen ja muutenkin tyytyväinen suhteeseen. Samalla hän on auttamattoman tietämätön miehen todellisesta luonteesta. Miehen mielestä kaikki onkin nyt hyvin ja totuuden kertominen vasta aiheuttaisi ongelmat ja särkisi tyttöystävän sydämen.
Onko siis parempi tyttöystävän kannalta olla onnellinen ja tietämätön vai kohdata karu totuus? Paljastuuko totuus tällaisissa tapauksissa yleensä jossain vaiheessa joka tapauksessa?
Ap
Miehellä on unelmatilanne. Hyväuskoinen tyttöystävä kotia leikkimässä ja panoja tarjolla, kun kaipaa vaihtelua. Jos olisin mies, tällaista tavoittelisin.
Mun exä. Onneksi lähti toisen naisen mukaan, kun jäi kiinni. Nyt varmaan valehtelee sille uudelle naiselle.
Jotkut ei ikinä muutu: ei kannata ottaa toisen naisen miestä omakseen. Sen siitä saa.
No miksi ajautuu? Koska ne haluaa vierasta! Multa vonkasi viime viikonloppuna baarissa kaksi ukkomiestä. Kun kyselin toiselta, mitä vaimonsa mahtaisi tuumata, niin ei vaimolle tarvi kertoa. Ihmistä ei ole luotu yksiavioiseksi jne. paskaa. Tosi onnellisia muuten kuulemma ovat. No en antanut en.
Tää mies vaikuttaa todella itsekeskeiseltä ja voisin kuvitella että suurin osa pettäjistä ovat hänen kaltaisia. Julmaa tää on tyttöystävän kannalta, joka rakentelee pilvilinnoja. On varmaan totta, että totuuden paljastuminen särkisi tyttiksen sydämen, mutta pitkällä aikavälillä se olisi kuitenkin parempi paljastua nyt kuin vasta vaikka 10 vuoden päästä, kun on lapset ja asuntolainat. Nyt mies ei ajattele yhtään, miten hän heittää hukkaan tyttöystävän elämän. Jos he eroaisivat nyt, olisi tyttiksellä mahdollisuus tavata vielä luotettava mies, jonka kanssa rakentaa yhteinen tulevaisuus. Ja sittenhän tää mies voisi myös sinkkuna vapaasti panna ketä tahtoo.
Sitten nämä pettäjämiehet ovat jotenkin varmoja siitä, että se nainen, jonka kanssa petetään, ei vedä hernettä nenään.
Itseäni kuvottaa tällaiset ukkomiehet, jotka haluavat käyttää mun kroppaa viihdykkeenään! Ei tarvitse vaimolle kertoa juu ei... Mutta entäs minä ja mun tunteet sitten? Olen vain käyttökamaa? Voi v...!
Pelkään että minusta tulee vainoharhainen enkä koskaan uskalla luottaa yhteenkään mieheen. Parisuhteessa elävät, miten voitte olla varmoja, ettei kumppaninne petä? Entä jos teitä on joskus petetty, oletteko voineet enää koskaan luottaa (pettäjään tai uuteen kumppaniin)?
Ap
Ap, ootko sä toi "vakituinen sivusuhde"?
Mun exän sanat suhteen alussa: "Jos kotona on kaikki hyvin, ei tarvitse mennä vieraisiin". Ja minä hölmö uskoin :D
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 23:26"]Pelkään että minusta tulee vainoharhainen enkä koskaan uskalla luottaa yhteenkään mieheen. Parisuhteessa elävät, miten voitte olla varmoja, ettei kumppaninne petä? Entä jos teitä on joskus petetty, oletteko voineet enää koskaan luottaa (pettäjään tai uuteen kumppaniin)?
Ap
[/quote]
Eihän kenestäkään voi tietty 100% varma olla. Mutta luottaa pitää silti, parisuhteessa ei voi olla sillä mielellä, että koko ajan epäilee. Jos pettää, niin se on sen ajan murhe. Samoin kuin kumpikin parisuhteen osapuolista saattaa minä päivänä tahansa kävellä ovesta ulos. Mitään takuuta mistään ei periaatteessa ole.
Yleensä sitä jompi kumpi lähtee vieraisiin hakemaan sitä mitä ei kotona saa. Pitäisikö katsoa hieman peiliin?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 00:57"]Yleensä sitä jompi kumpi lähtee vieraisiin hakemaan sitä mitä ei kotona saa. Pitäisikö katsoa hieman peiliin?
[/quote]
No ei oo mitään peiliin katsomista, jos tosiaan ensimmäinen reaktio vaimon pihdatessa on "jaa sitten se on kai vieraisiin mentävä". Siitä seksittömyydestäkin voi puhua, ilman nalkuttamista. Jos tosiaan seksin takia on parisuhteesta ja avioliitosta valmis luopumaan niin tosiaan sen pettämään halajavan kannattaa sinne peiliin katsoa.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 00:57"]
Yleensä sitä jompi kumpi lähtee vieraisiin hakemaan sitä mitä ei kotona saa. Pitäisikö katsoa hieman peiliin?
[/quote]
Peiliin katsomisista en tiedä, mutta eikö edes raskausaika pitäisi kestää, siis niitä muutamia viimeisiä viikkoja? Tai vaikka olisikin täysi kielto päällä terveydentilan vuoksi? Täälläkin jatkuvasti palstalaisten miehet lähtee litomaan, kun vaimo raskaana.
Tiedän kyllä, että kirjoittaja voi olla vanha ja raihnainen eläkeläispappa, mutta lukumäärästä päätellen on varmaan joku tositapauskin.
ei kunnon tyttö tuollaisen kanssa alkaisi olemaan. aivan kauhea mies. jos ajattelen omalle kohdalleni, ainakin minä tuntisin itseni huonoksi, hyväuskoiseksi ja petetyksi. Maailmani murtuisi. Kaikki unelmani menisivät pirstaleiksi, kaikki toiveet yhteisestä perheestä ja lapsista. Tuntisin, etten enää tunne poikakaveriani, nimittäin pettäminenkin tulisi niin yllättäen... Se olisi ÄLYTTÖMÄN JULMAA!! AIVAN HIRVEÄÄ!! Itse voisin murtua niin pahasti että masentuisin. Se on aivan kauhea ajatus, varsinkin, kun olen itse YLTIÖREHELLINEN. kerron kaikki poikkikselleni, pienestä silmäpelistä lähtien. Vaikka en ole itse täydellisyys, niin en ainakaan valehtele enkä pimitä olennaisia asioita. Huom. jo asioiden pimittäminenkin on VALEHTELUA!
Kaiken kaikkiaan, minä yritän välttää yhden illan juttuja. Enpähän ota mitään ukkomiestä vahingossa. Nehän aina väittävät olevansa sinkkuja. Mistä niistä tietää päälle päin. Selvintä pysyä erossa. En halua rikkoa kenenkään perhettä!
Voimia teille kaikille, joilla on luottamusongelmia. Ei sellainen poikakaveri ansaitse hyvää, rehellistä tyttöystävää.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 10:33"]
Olen ajatellut uskottomuutta myös tämän tuntemani miehen tyttöystävän kannalta. Tyttöystävä on ilmeisesti hyvin rakastunut mieheen, onnellinen ja muutenkin tyytyväinen suhteeseen. Samalla hän on auttamattoman tietämätön miehen todellisesta luonteesta. Miehen mielestä kaikki onkin nyt hyvin ja totuuden kertominen vasta aiheuttaisi ongelmat ja särkisi tyttöystävän sydämen.
Onko siis parempi tyttöystävän kannalta olla onnellinen ja tietämätön vai kohdata karu totuus? Paljastuuko totuus tällaisissa tapauksissa yleensä jossain vaiheessa joka tapauksessa?
Ap
[/quote]
Olen ollut juuri tuollainen hyväuskoinen tyttöystävä. Totuus tuli (ainakin osittain) tietooni ja tulin aivan kammottavan vihaiseksi. Eniten satutti valehtelu.
Se riippuu sitten petetyn luonteesta, miten suhtautuu, kun saa tietää tulleensa huiputetuksi. Jotkut flippaavat ihan totaalisesti, itsekin yritin keksiä mahdollisimman ilkeää kostoa. Tyydyin sitten vain käräyttämään kusipään rakennusluvattomat piharakennukset rakennusvalvontaan. Harmikseni tuo asia ei ole ainakaan vielä edennyt mihinkään, mutta parhaimmassa tapauksessa tuosta voi tulla miehelle suurikin lasku. Toivoisin tuon mulkvistin oppivan että jos ei itse ole luotettava, ei myöskään kannata olettaa muiden olevan.
Mut hei elämä ei oo mustavalkoista! Jos kritisoitte ap:n kuvaamaa miestä, ootte kaikki ihan mustavalkosii!
Kerrohan nyt asuinpaikka ja miehen eka nimikirjain, voi sitten oman miehen laskea pois laskuista :)
Mutta aloitukseen: niinpä. Just tällaisten tarinoiden takia on todella vaikeaa luottaa toiseen, vaikka "tietäiskin" ettei se toinen petä. Tässäkin tapauksessa toi häiskä on varmaan vannottanu naiselleen ettei varmasti pettäis. Onko tällä miehellä aina sama säätö kenen kanssa pettää, vai aina eri?