"Tiimalasi"kroppa mutta pienet rinnat
Tai en tiedä, kutsutaanko silloin edes tiimalasiksi... No mulla on siis leveä lantio, kapea vyötärö ja leveä rintakehä/hartiat. Rinnat on kuitenkin pienehköt (80a tai joskus 75b). Kylkiluut työntyy hiukan ulospäin ja näkyy, vaikken olekaan mitenkään erityisen laiha. Ympärysmitta rinnan alta on siis normaalia suurempi. Onko muita, joilla tällainen ruumiinrakenne? On aika haastavaa löytää istuvia vaatteita... vartalonmyötäiset saa hartiat ja lantion näyttämään naurettavan leveiltä, löysissä vaatteissa taas näytän, no, melkoisen paksulta pallolta.
Tiedän, ei ole mikään suuri ongelma, välillä vaan oon ihmetellyt kuinka monen muotoisia meitä ihmisiä onkaan olemassa :D
Kommentit (37)
Mulla on myöskin just noin! Olen myös pitkä 175 cm. Nuorempana mua kiusattiin just siitä että olin muuten todella hoikka ja laiha mutta takamukseni ja lantio olivat leveitä kuin mitkä. Sitten lihoin nyt tässä 10 kg normaali painoon päälle ja kaikki kerääntyi vatsan alueelle. Nyt vasta haastavaa onkin pukeutua.
Kävin nyt hiljattain suurennuttamassa rintani sillä jotenkin kuului etteivät no sopineet tähän kroppaan. Etenkin kun rasvaa on nyt muutenkin. Näytti hölmölle muutoin näin isokokoisessa naisessa jolla kurvit kohdallaan olla täysin rinnaton.
Mä oon huomannut että etenkin kaikki peplum paidat, hameet yms korostavat tämän vartalon muotoja todella hyvin!
Just mietittiin ystäväni kanssa (jolla myös tämän mallinen kroppa mutta D-kuvin rinnoilla luomuna) että mihin ihmeeseen on hävinnyt kaikki vanhan ajan malliset naiset? Koska ennen naisilla oli tosiaan vyötärö ja lantio ihan toista luokkaa kuin nykyään. Esim. kun kattoo missikisoja niin vielä 60 luvulla näitä naisia näkyi. Nykyään aivan suoraa ja tasapaksua.
Kun aloimme seurustelemaan mun miehen kanssa vuosia sitten niin mun mies aina ihaili mun vartaloa ja sanoikin että mulla on vanhanajan naisellinen vartalo. Kuulemma jotenkin lantion kaari aivan erilainen kuin muilla.
Onko teitä muita kehuttu?
Nainen, jolla on klassinen tiimalasivartalo on yleensä melko lyhyt ja isorintainen. Hartiat eivät ole leveät, vaan tässä katsostaan nimenomaan sitä, että rinnanympärys ja lantionympärys ovat hyvin lähellä toisiaan, ja vyötärön suhde niihin alle 0.7.
Vartalo muodostaa myös sivusta katsoen S-kirjaimen -- jos rinnat ovat pienet, ei sellaista näy. Jos pitkällä naisella mitat periaatteessa muodostavat tiimalasivartalon eli esim. 95-62-96, niin hän ei ole varsinainen tiimalasi, koska eihän vaikutelma ole "tiimalasikurvikas", hän on "loiva tiimalasi" tai englanniksi 'vase'.
Pidempi vartalo, jossa hartiat ovat lantion kanssa yhtä leveät edestä katsottuna lienee tämä uusi ns. X-malli, englanniksi 'column'.
Aito klassinen tiimalasi näyttää tältä:
Tiimalaseja on vain 8%, joten ei ole loogista että joka toisella AV-mammalla sellainen body olisi.
Todennäköisesti se, ettei löydä istuvia vaatteita johtuu siitä että on määritellyt vartalonmallinsa virheellisesti.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:59"]
Nainen, jolla on klassinen tiimalasivartalo on yleensä melko lyhyt ja isorintainen. Hartiat eivät ole leveät, vaan tässä katsostaan nimenomaan sitä, että rinnanympärys ja lantionympärys ovat hyvin lähellä toisiaan, ja vyötärön suhde niihin alle 0.7.
Vartalo muodostaa myös sivusta katsoen S-kirjaimen -- jos rinnat ovat pienet, ei sellaista näy. Jos pitkällä naisella mitat periaatteessa muodostavat tiimalasivartalon eli esim. 95-62-96, niin hän ei ole varsinainen tiimalasi, koska eihän vaikutelma ole "tiimalasikurvikas", hän on "loiva tiimalasi" tai englanniksi 'vase'.
Pidempi vartalo, jossa hartiat ovat lantion kanssa yhtä leveät edestä katsottuna lienee tämä uusi ns. X-malli, englanniksi 'column'.
Aito klassinen tiimalasi näyttää tältä:
Tiimalaseja on vain 8%, joten ei ole loogista että joka toisella AV-mammalla sellainen body olisi.
Todennäköisesti se, ettei löydä istuvia vaatteita johtuu siitä että on määritellyt vartalonmallinsa virheellisesti.
[/quote]
Taitaa olla pikkasen kärjistetty toi sun kuvasi. Tollahan on ollut korsetti vuosi kaudet kiristämässä! Toi ei ole luonnollinen tiimalasi!!!
http://img.thesun.co.uk/aidemitlum/archive/01353/kelly_682_1353046a.jpg
Tässä nykypäivän tiimalasi
>Taitaa olla pikkasen kärjistetty toi sun kuvasi. Tollahan on ollut korsetti vuosi kaudet kiristämässä! Toi ei >>Tässä nykypäivän tiimalasi.
No et tainnut tajuta kirjoitustani ollenkaan.
Esitin mikä tiimalasin määritelmä on, silloin kun termiä on alettu käyttää. Kirjoitin että tiimalasissa ei ole pienet rinnat, kuten usea kommentti yllä yritti esittää.
Tulit sitten laittamaan Kelly Brookin kuvan. Kellyn rinnat eivät ole pienet, vaan hän on tunnettu isorintaisuudestaan.
En siis ymmärtänyt pointtiasi. Höpiset jotain vyötäröstä, mutta kyllä tiimalasissa pitää olla se selvästi lantiota kapeampi uuma, muutenhan se ei sitten ole tiimalasi vaan joku muu vartalomalli.
Tiimalasi voi olla myös ilman suuria rintoja jos muut mitat täsmäävät :) Kyllä se omenavartalo on omena vaikka olisi miten pienet tai suuret rinnat. Hartioiden suhde myös lasketaan ja katsotaan miten istuu alakroppaan.
Miten X ja kahdeksikko eli tiimalasi eroavat toisistaan? Olisi kiva tietää koska ne olen laskenut samaksi.
Itse kanssa samaa mallia. Korostan vyötäröä, käytän kynähameita. Venepääntie sopii hyvin. Tykkään vartalostani!
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 21:25"]
Minulla on myös samantyylinen kroppa, eli tiimalasi jolla leveä/ulkoneva rintakehä. Tissitkin tosin isot. Vähän samantyylinen kuin Jayne Mansfieldillä, eli hänellä myös suuri rinnanympärys johtuen jo pelkästään kylkiluista.
http://farm8.staticflickr.com/7173/6626311047_6eab55aeb5_z.jpg
http://thehairpin.com/wp-content/uploads/2011/01/Barbie39s-Figure-Then-amp-Now.jpeg
[/quote]
Joo, mä oon juuri tuollainen 90-luvun Barbie :D Paitsi tissit on vaan pienemmät.
Mulla on sama ongelma, Pitäisi olla hartioista/yläosasta kokoa 38/40 ja vyötäröstä 36. Parhaita on sellaiset mekot, joita saa kiristettyä vyötärön kohdalta ja jotka levenee alaspäin. Yleensä tilaan niitä ulkomaisista nettikaupoista, tosi vaikea löytää Suomesta jos ei tuon malliset mekot satu juuri sillä hetkellä olemaan muodissa.
-Ap
Mulla samanlainen vartalo: sopusuhtaiset hartiat ja lantio, kapea vyötärö, rinnat kokoa 75a. Reidet on aika isot, ainakin omasta mielestäni.
Käytän aina vaatteita joissa on pyöreä kaulus, ei milloinkaan v-kaulusta eikä kietaisumallia. Housut on lantiomalliset ja tiukat sekä joko kapea- tai trumpettilahkeiset, koska takapuoleni on mielestäni ihan esittelemisen arvoinen. Korkea vyötärö korostaa mielestäni hieman liikaa lihaksikkaita reisiäni ja hyppyrimallista takapuolta. Hyvää on se, että voin käyttää melkein millaisia kenkiä tahansa: nilkkureita, pitkiä saappaita, avokkaita, tennareita.. näytän kaikissa hyvältä sillä pituutta minulla on 178 cm.
Tsemppiä, ap! Pukeutuminen on loppujen lopuksi vain geometriaa.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 21:53"]
Mistä kaupoista tilaat? :-)
[/quote]
Oon tilannut aika paljon Etsystä, siellä on siis paljon vintagea ja lisäksi ihmisten itse ompelemia vaatteita, löytyy tosi hyvälaatuistakin tavaraa. Esim. jos tykkää fiftarityylistä niin hakusanaksi "50's dress". Hintaan voi määritellä ylärajan, muuten hakutulokset tuppaa olemaan kalliinpuoleisia.
Haa! Joku muukin kuin minä. Mäkin olen tiimalasi, leveähkö lantio ja linjassa hartioiden kanssa. Ja sit kapea vyörärö ja tissit A70. Ja kokoluokkaa 165/55.Oon huomannu et mullw sopii parhaiten skater-malliset mekot ja hameet löysällä yläosalla. Kauan meni ennen kuin hyväksyin kroppani mut tulipahan seki tehtyä.
Voi kuules kulta pieni, kun se on aivan samantekevää, minkä kokoiset ne rinnat ovat, jos vain vartalo on tiimalasin muotoinen ja hartiat ovat leveät! Ja varsinkin, jos on vielä isot hauikset. T: Mies
Sun kannattaa lukea Kikka Sepän kirja pukeutumisesta ensin niin sit tiedät asiasta vähän enemmän
AP, mulla on ihan samanlainen vartalo, olen tosin aika lyhyt. Vyötärö on kapea, koska kaikki läski menee reisiin. Tykkään kans hameista ja mekoista jotka korostavat vyötäröä, mutta en koe että mun olisi jotenkin vaikea löytää vaatteita.