Miten tuo suurperhe Bates pärjää taloudellisesti?
Lapsia 19 iso n.400 neliön kartano,pieni puunkaatoyritys isällä ja vanhimmalla pojalla,äiti kotiäiti. Miten ne voi pärjätä taloudellisesti
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:27"]Perheet Bates ja Duggar ovat tuotteistaneet itsensä. Elävät sillä tulolla. Saavat myös lahjoituksia kirkolta ja yksityisiltä ihmisiltä.
Sairausvakuutusta ei oteta koska luotetaan että kyllä Jumala hoitaa = odotetaan, että joku ilmaantuu maksamaan sairauskulun kun sellainen tulee. Toki sitä vasten rukoillaan näkyvästi ja sopivasti joku hellittää kukkaron nyörejä että "Julio-poika saa kitarisansa leikkautettua". En siis paheksu, mutta noin se menee.
[/quote]
Jenkkilässä on samantasoinen julkinen terveydenhuolto kuin Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 13:24"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:27"]Perheet Bates ja Duggar ovat tuotteistaneet itsensä. Elävät sillä tulolla. Saavat myös lahjoituksia kirkolta ja yksityisiltä ihmisiltä. Sairausvakuutusta ei oteta koska luotetaan että kyllä Jumala hoitaa = odotetaan, että joku ilmaantuu maksamaan sairauskulun kun sellainen tulee. Toki sitä vasten rukoillaan näkyvästi ja sopivasti joku hellittää kukkaron nyörejä että "Julio-poika saa kitarisansa leikkautettua". En siis paheksu, mutta noin se menee. [/quote] Jenkkilässä on samantasoinen julkinen terveydenhuolto kuin Suomessa.
[/quote]
UP
Eikö kukaan nyt ihan oikeasti voi kertoa mistä tämän ohjelman voi katsoa, siis minkä kanavan nettisivuilta. Mikä ohjelman nimi on?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 15:46"]Eikö kukaan nyt ihan oikeasti voi kertoa mistä tämän ohjelman voi katsoa, siis minkä kanavan nettisivuilta. Mikä ohjelman nimi on?
[/quote]
Laita Googleen bringing up Bates s01
Tuo duggar -perheen ohjelman nimi on jotain 17 kids and counting (tai ehkä 18..?), itse en asu Suomessa, mutta meillä tätä näyttää TLC satelliittikanava
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:17"] [quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:11"] Mikä kuulosti kauhistuttavalata tuossa artikkelissa oli sairausvakuutuksen puute. Eivätkö lapset käy hammaslääkärissä, mitä jos joku sairastuu vakavasti? Eivät varmaan rokotakaan... [/quote]Ohjelmassa näytettiin kuinka käyttivät lapsia hammaslääkärissä ja äiti kävi lääkärissä raskauden takia tarkastuksissa. [/quote] raskaudenseurannan maksoi joku uskonnollinen järjestö, sanottiin artikkelissa. Kukahan lasten hammaslääkärin maksaa, ne on tosi kalliita jenkeissä! [/quote] Tähän asti olen ajatellut vain hyvää näistä molemmista suurperheistä, mutta tuon kuuleminen ärsyttää ja järkyttää! Törkeää kerjäämistä kun ei itse ole varaa hoitaa perheen terveydenhoitokuluja!
[/quote]
Et sinäkään maksa lastesi terveydenhoitokuluja. Eikä maksa suurin osa muistakaan suomalaisista. Olet tekopyhä.
Suurin osa suomalaisista lapsiperheistä lusmuaa yhteiskunnan rahoilla.
Tuo uskonnollinen seurakunta on sama mihin he kuuluvat ja mitä he itse tukevat.
[/quote]Suurin osa??
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:46"] [quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:17"] [quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:11"] Mikä kuulosti kauhistuttavalata tuossa artikkelissa oli sairausvakuutuksen puute. Eivätkö lapset käy hammaslääkärissä, mitä jos joku sairastuu vakavasti? Eivät varmaan rokotakaan... [/quote]Ohjelmassa näytettiin kuinka käyttivät lapsia hammaslääkärissä ja äiti kävi lääkärissä raskauden takia tarkastuksissa. [/quote] raskaudenseurannan maksoi joku uskonnollinen järjestö, sanottiin artikkelissa. Kukahan lasten hammaslääkärin maksaa, ne on tosi kalliita jenkeissä! [/quote] Tähän asti olen ajatellut vain hyvää näistä molemmista suurperheistä, mutta tuon kuuleminen ärsyttää ja järkyttää! Törkeää kerjäämistä kun ei itse ole varaa hoitaa perheen terveydenhoitokuluja! [/quote] Et sinäkään maksa lastesi terveydenhoitokuluja. Eikä maksa suurin osa muistakaan suomalaisista. Olet tekopyhä. Suurin osa suomalaisista lapsiperheistä lusmuaa yhteiskunnan rahoilla. Tuo uskonnollinen seurakunta on sama mihin he kuuluvat ja mitä he itse tukevat. [/quote]Suurin osa??
[/quote]
Suurin osa kyllä. Rupeappa laskemaan miten paljon yhteiskunta antamaan lapsiperheille ja sitten lasket että paljonko niitä veroja maksatkaan.
Vihjeenä: lapsilisä, ilmainen tarha, ilmainen koulu jne, ovat vain osa mitä yhteiskunta tarjoaa lapsiperheille.
Suurperhe Bates??!! Mun mielestä niiden sukunimi on DUGGAR ...
Ja mitä oon kattonu youtubesta niiden jaksoja, joissa selvissä että he vuokraavat taloja/tiloja joilla saavat tuloja.. Pitäs ihmiset vaan huoli omista lapsi määrästä ja asioistaan
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:54"]
Suurperhe Bates??!! Mun mielestä niiden sukunimi on DUGGAR ...
Ja mitä oon kattonu youtubesta niiden jaksoja, joissa selvissä että he vuokraavat taloja/tiloja joilla saavat tuloja.. Pitäs ihmiset vaan huoli omista lapsi määrästä ja asioistaan
[/quote]
Sulla on menny nyt puurot ja vellit sekasin. Duggar ja Bates on kaks eri perhettä. Molemmissa on kyllä useampia mukuloita. Duggareillahan kai 19 elossa olevaa. Itse tykkäsin kattoo sarjaa Netflixissä mutta toi kohu perheestä sai kyllä halut loppumaan. Esikoispoikaa syytetään vanhimpien perhee tyttöjen hyväkskäytöstä.
Duggarin perheen kohdalla vaivaa, kuinka paljon vanhimmat tytöt joutuu tekemään töitä, jotka kuuluisi vanhemmilleen. Kuinka paljon heillä on ns. omaa aikaa; oikeutta olla vain lapsi/nuori. Nyt he toimivat kuin olisivat äitejä.
Itsekin olen suurperheestä (lapsia 9), eikä meitä koskaan pidetty piikoina. Vuorotellen laitoimme tiskit koneeseen tai puhtaat kaappiin ja pari kertaa kuussa mua pyydettiin pariksi tunniksi lastenvahdiksi pikkusisaruksille ja siitä annettiin korvaus. Ulkona autoimme puutöissä ja haravoinnissa, mutta siitäkin annettiin korvaus.
Kertaakaan ei tullut tunnetta, että meiltä odotettaisiin tai vaadittaisiin liian paljon. Kaikki me saimme olla rauhassa lapsia ja nuoria. Suurperhe ei myöskään tuntunut raskaalta ja kaikki mun sisarukset minä mukaanlukien olemme hyvin lapsirakkaita. Olen nimittäin kuullut suurperheen lapsista, joiden lapsuus oli kuin orjaleiri ja heillä on niin paljon traumoja, etteivät pysty kuvitella montaa lasta itselleen.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 20:36"]
Itse vaan olen yrittäjän vaimo ja juuri mies pystyy meidän 3 henkisen perheen elättämään.ap
[/quote]
No jos yritys ei tuota mitään, niin ei se sitten ihme ole.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 10:22"]
Duggarin perheen kohdalla vaivaa, kuinka paljon vanhimmat tytöt joutuu tekemään töitä, jotka kuuluisi vanhemmilleen. Kuinka paljon heillä on ns. omaa aikaa; oikeutta olla vain lapsi/nuori. Nyt he toimivat kuin olisivat äitejä.
Itsekin olen suurperheestä (lapsia 9), eikä meitä koskaan pidetty piikoina. Vuorotellen laitoimme tiskit koneeseen tai puhtaat kaappiin ja pari kertaa kuussa mua pyydettiin pariksi tunniksi lastenvahdiksi pikkusisaruksille ja siitä annettiin korvaus. Ulkona autoimme puutöissä ja haravoinnissa, mutta siitäkin annettiin korvaus.
Kertaakaan ei tullut tunnetta, että meiltä odotettaisiin tai vaadittaisiin liian paljon. Kaikki me saimme olla rauhassa lapsia ja nuoria. Suurperhe ei myöskään tuntunut raskaalta ja kaikki mun sisarukset minä mukaanlukien olemme hyvin lapsirakkaita. Olen nimittäin kuullut suurperheen lapsista, joiden lapsuus oli kuin orjaleiri ja heillä on niin paljon traumoja, etteivät pysty kuvitella montaa lasta itselleen.
[/quote]
No ei ole todellakaan teitä työllä rasitettu. Kai te nyt sentään siivositte kotona ilman, että siitäkin piti maksaa?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 10:22"]
[/quote]
Lasten pitääkin ottaa vastuuta. Kun 18 vuotiaina niiden pitää jo ostaa pyörittää itse kaikki asiansa. Ei aikuisena enää tuollaisia asioita opetella.
[/quote]
AIka monenkin asian ehtii hyvin opetella aikuisena, se kun on aika paljon pidempi ajanjakso kuin nuoruus.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 20:22"]
Lapsia 19 iso n.400 neliön kartano,pieni puunkaatoyritys isällä ja vanhimmalla pojalla,äiti kotiäiti. Miten ne voi pärjätä taloudellisesti
[/quote]Lapsilisät ja kodinhoitotuki.
[/quote]
Ei kai Amerikassa mitään tukia ole ?
[/quote]
Ei ole. Ainoastaan täysin tulottomille mutta ne on sitten sosiaalihuollon asiakkaita. Noi ei saa mitään tukia
[/quote] Saavat tukia verovahennysten muodossa, erilainen systeemi kuin Suomessa. Suomessa ne rahat tulevat suoraan kateen ja on helppoa menna heti tuhlaamaan, USAssa jaa enemman kateen tasaisesti lapi vuoden.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:28"]
[/quote]
[/quote]
Ei ole. Ainoastaan täysin tulottomille mutta ne on sitten sosiaalihuollon asiakkaita. Noi ei saa mitään tukia
[/quote] Saavat tukia verovahennysten muodossa, erilainen systeemi kuin Suomessa. Suomessa ne rahat tulevat suoraan kateen ja on helppoa menna heti tuhlaamaan, USAssa jaa enemman kateen tasaisesti lapi vuoden.
[/quote]
Ei ne saa kyllä yhtään mitään tukea.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:28"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei ne saa kyllä yhtään mitään tukea.
[/quote] Etko ymmarra lukemaasi?
missä voi katsoa?