Miten tuo suurperhe Bates pärjää taloudellisesti?
Lapsia 19 iso n.400 neliön kartano,pieni puunkaatoyritys isällä ja vanhimmalla pojalla,äiti kotiäiti. Miten ne voi pärjätä taloudellisesti
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 20:45"]
Ihan sairasta se niiden käytösopetus ja vanhemmat lapsetkin aivan aivopestyjä. Eivät vissiin koskaan aio itsenäistyä kun isän helmoissa pyörivät. Miten se firma yhtäkkiä elättää isän ja 3 poikaa kun ennen vaan isä ollut siinä töissä? Jotenkin se äitikin kasaritukkansa kanssa pikkuisen vähä-älyisen oloinen.
[/quote]
Firma kasvaa. Oletko kuullut sellaisesta?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 20:38"]
Sairasta tehä noin paljo lapsia!
[/quote]
Miten niin? Koska sinä sanot? Sairasta on se että lapset hyppivät teininä ryyppäämässä ulkona ja vanhemmat sen hyväksyvät. Sairasta on se että vanhemmat eroavat ja hankkivat uuden isän/äidin korvikkeen ja vaativat että lasten se pitää hyväksyä.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 20:22"]
Lapsia 19 iso n.400 neliön kartano,pieni puunkaatoyritys isällä ja vanhimmalla pojalla,äiti kotiäiti. Miten ne voi pärjätä taloudellisesti
[/quote]Lapsilisät ja kodinhoitotuki.
[/quote]
Jenkeissä tuollaisia ei saa
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 20:22"]
[/quote]Lapsilisät ja kodinhoitotuki.
[/quote]
Ei kai Amerikassa mitään tukia ole ?
[/quote]
Ei ole. Ainoastaan täysin tulottomille mutta ne on sitten sosiaalihuollon asiakkaita. Noi ei saa mitään tukia
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:11"]
Mikä kuulosti kauhistuttavalata tuossa artikkelissa oli sairausvakuutuksen puute. Eivätkö lapset käy hammaslääkärissä, mitä jos joku sairastuu vakavasti? Eivät varmaan rokotakaan...
[/quote]Ohjelmassa näytettiin kuinka käyttivät lapsia hammaslääkärissä ja äiti kävi lääkärissä raskauden takia tarkastuksissa.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 21:16"]
Nänä Batesit taitavat olla Ameriikan kuuluisimman suurperheen Duggar-familyn ystäviä? Isä-Duggar Jim Bob kiertää luennoimassa taloudellisesta rahankäytöstä ja kehuskelevat, kuinka koskaan eivät ole ottaneet lainaa mihinkään, vaan raha riittää suurtalouden pyörittämiseen. Talot ja kartanot rakennettu talkoovoimin.
[/quote]
Näin on. Kun asiat hoitaa järkevästi niin rahaongelmia ei ole
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 10:22"]
Duggarin perheen kohdalla vaivaa, kuinka paljon vanhimmat tytöt joutuu tekemään töitä, jotka kuuluisi vanhemmilleen. Kuinka paljon heillä on ns. omaa aikaa; oikeutta olla vain lapsi/nuori. Nyt he toimivat kuin olisivat äitejä.
Itsekin olen suurperheestä (lapsia 9), eikä meitä koskaan pidetty piikoina. Vuorotellen laitoimme tiskit koneeseen tai puhtaat kaappiin ja pari kertaa kuussa mua pyydettiin pariksi tunniksi lastenvahdiksi pikkusisaruksille ja siitä annettiin korvaus. Ulkona autoimme puutöissä ja haravoinnissa, mutta siitäkin annettiin korvaus.
Kertaakaan ei tullut tunnetta, että meiltä odotettaisiin tai vaadittaisiin liian paljon. Kaikki me saimme olla rauhassa lapsia ja nuoria. Suurperhe ei myöskään tuntunut raskaalta ja kaikki mun sisarukset minä mukaanlukien olemme hyvin lapsirakkaita. Olen nimittäin kuullut suurperheen lapsista, joiden lapsuus oli kuin orjaleiri ja heillä on niin paljon traumoja, etteivät pysty kuvitella montaa lasta itselleen.
[/quote]
Lasten pitääkin ottaa vastuuta. Kun 18 vuotiaina niiden pitää jo ostaa pyörittää itse kaikki asiansa. Ei aikuisena enää tuollaisia asioita opetella.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:21"]
missä tuota ohjelmaa voi katsoa?
[/quote]
netistä
Heillä alkoi juuri uusi ohjelma bringing up Bates :) erin odottaa esikoista. Me nähtiin heidät kerran, ei ollut näkyvillä ainakaan kameroita ja todella hyvin käyttäytyvät lapset eli en usko että täysin näyteltyä ohjelma. Ei ollut kyllä koko perhe silloin koolla, pikaisella laskulla olisko ollut noin 11 - 13 erikoinen näky, kyllä porukkaa keräänty tuijottamaan :D
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:26"]
Heillä alkoi juuri uusi ohjelma bringing up Bates :) erin odottaa esikoista. Me nähtiin heidät kerran, ei ollut näkyvillä ainakaan kameroita ja todella hyvin käyttäytyvät lapset eli en usko että täysin näyteltyä ohjelma. Ei ollut kyllä koko perhe silloin koolla, pikaisella laskulla olisko ollut noin 11 - 13 erikoinen näky, kyllä porukkaa keräänty tuijottamaan :D
[/quote]
Perhe kasvaa
voiko katsoa androidilla jossain :)
Perheet Bates ja Duggar ovat tuotteistaneet itsensä. Elävät sillä tulolla. Saavat myös lahjoituksia kirkolta ja yksityisiltä ihmisiltä.
Sairausvakuutusta ei oteta koska luotetaan että kyllä Jumala hoitaa = odotetaan, että joku ilmaantuu maksamaan sairauskulun kun sellainen tulee. Toki sitä vasten rukoillaan näkyvästi ja sopivasti joku hellittää kukkaron nyörejä että "Julio-poika saa kitarisansa leikkautettua". En siis paheksu, mutta noin se menee.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:17"]
Mikä kuulosti kauhistuttavalata tuossa artikkelissa oli sairausvakuutuksen puute. Eivätkö lapset käy hammaslääkärissä, mitä jos joku sairastuu vakavasti? Eivät varmaan rokotakaan...
[/quote]Ohjelmassa näytettiin kuinka käyttivät lapsia hammaslääkärissä ja äiti kävi lääkärissä raskauden takia tarkastuksissa.
[/quote]
raskaudenseurannan maksoi joku uskonnollinen järjestö, sanottiin artikkelissa. Kukahan lasten hammaslääkärin maksaa, ne on tosi kalliita jenkeissä!
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:17"]
[/quote]
raskaudenseurannan maksoi joku uskonnollinen järjestö, sanottiin artikkelissa. Kukahan lasten hammaslääkärin maksaa, ne on tosi kalliita jenkeissä!
[/quote]
Tähän asti olen ajatellut vain hyvää näistä molemmista suurperheistä, mutta tuon kuuleminen ärsyttää ja järkyttää! Törkeää kerjäämistä kun ei itse ole varaa hoitaa perheen terveydenhoitokuluja!
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:21"]
[/quote]
Voi
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:17"] [quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:11"] Mikä kuulosti kauhistuttavalata tuossa artikkelissa oli sairausvakuutuksen puute. Eivätkö lapset käy hammaslääkärissä, mitä jos joku sairastuu vakavasti? Eivät varmaan rokotakaan... [/quote]Ohjelmassa näytettiin kuinka käyttivät lapsia hammaslääkärissä ja äiti kävi lääkärissä raskauden takia tarkastuksissa. [/quote] raskaudenseurannan maksoi joku uskonnollinen järjestö, sanottiin artikkelissa. Kukahan lasten hammaslääkärin maksaa, ne on tosi kalliita jenkeissä! [/quote] Tähän asti olen ajatellut vain hyvää näistä molemmista suurperheistä, mutta tuon kuuleminen ärsyttää ja järkyttää! Törkeää kerjäämistä kun ei itse ole varaa hoitaa perheen terveydenhoitokuluja!
[/quote]
Et sinäkään maksa lastesi terveydenhoitokuluja. Eikä maksa suurin osa muistakaan suomalaisista. Olet tekopyhä.
Suurin osa suomalaisista lapsiperheistä lusmuaa yhteiskunnan rahoilla.
Tuo uskonnollinen seurakunta on sama mihin he kuuluvat ja mitä he itse tukevat.
Jenkeitsä tulee joskus tositv-ohjelmia, missä ihan sossuväki asuu okt-taloissa. Ei taida hintataso olla vertailukelpoinen suomeen siis. Rakennusmääräykset eivät ainakaan ole samat, mm. kun noita remonttiohjelmia katsoo, ei mitään kosteuseristyksiä yms. tehdä. Liekö vielä itse tehty talo? Puunkaataja on voinut saada materiaalit aika halvalla.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:21"]
[/quote]
Voi
[/quote] missä missä?
:)