Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni uusi mies on kamala

Vierailija
18.01.2014 |

Paras kaverini on tapaillut tätä miestä nyt kolmisen kuukautta ja myös itse olen miehen kolme kertaa tavannut. Jos totta puhutaan, niin mies on todella todella ärsyttävä ja rasittava. Haluaa olla koko ajan huomion keskipiste, kertoo ihan koko ajan itsestään ja saavutuksistaan. Jos puhutaan jostain muusta niin hän keskeyttää ja kääntää aiheen takaisin häneen. Jos ollaan porukalla viettämässä iltaa, niin hän päättää aina mihin ravintolaan mennään ja minne siitä jatkoille, ei kuuntele muiden mielipiteitä.

Yhteisissä illanvietoissa hän ei huomioi kaveriani yhtään, vaan puhuu kaikille muille. Mitä ystäväni on kertonut, niin ravintolassa ei ikinä maksa laskua, vaan jää yleensä kaverini maksettavaksi, kaverini myös näytti jotain hänen lähettämiään "ihania" viestejä. Omasta mielestäni ne oli jotenkin tosi määräileviä kuin joku narsisti olisi ne laittanut.

Pahinta tässä on, että ystäväni on sokeasti rakastunut eikä tajua että tyyppi on ihme kontrollifriikki narsisti. Voinko vain sanoa ystävälleni, että jättää sen sian?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ja oot exystävä.

Vierailija
2/17 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:33"]Paras kaverini on tapaillut tätä miestä nyt kolmisen kuukautta ja myös itse olen miehen kolme kertaa tavannut. Jos totta puhutaan, niin mies on todella todella ärsyttävä ja rasittava. Haluaa olla koko ajan huomion keskipiste, kertoo ihan koko ajan itsestään ja saavutuksistaan. Jos puhutaan jostain muusta niin hän keskeyttää ja kääntää aiheen takaisin häneen. Jos ollaan porukalla viettämässä iltaa, niin hän päättää aina mihin ravintolaan mennään ja minne siitä jatkoille, ei kuuntele muiden mielipiteitä.

Yhteisissä illanvietoissa hän ei huomioi kaveriani yhtään, vaan puhuu kaikille muille. Mitä ystäväni on kertonut, niin ravintolassa ei ikinä maksa laskua, vaan jää yleensä kaverini maksettavaksi, kaverini myös näytti jotain hänen lähettämiään "ihania" viestejä. Omasta mielestäni ne oli jotenkin tosi määräileviä kuin joku narsisti olisi ne laittanut.

Pahinta tässä on, että ystäväni on sokeasti rakastunut eikä tajua että tyyppi on ihme kontrollifriikki narsisti. Voinko vain sanoa ystävälleni, että jättää sen sian?

[/quote]

Jaa. Musta sä ite olet täys kusipää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on kaveripiirissänne uusi, niin miksi ihmeessä menette sinne, minne hän päättää? Jos äijä haluaa jatkoille paikkaan A ja te paikkaan X, niin miksi ette yksinkertaisesti sano äijälle, että kivat sulle, nähdään taas joskus, me mennään nyt paikkaan X, heippa. Yksin tehdystä tulee yhteinen päätös, jos kaikki sitä seuraavat eli itsepä osannet olette valinneet.

Vierailija
4/17 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No milläköhän perusteella minä olen kusipää?

Tuo mies saa kaikki manipuloitua puolelleen, kun hän vaikka tuumaa että lähdetään sinne jatkoille, niin ystäväni on heti mukana ja sitten kukaan ei viitsi enää sanoa että ei kyllä mennä sinne. Meidän seurueessa muut pariskunnat on tosi kohteliaita ja tuntuu ettei kukaan huomaa millainen tuo mies oikeasti on tai sitten kukaan ei viitsi sanoa ääneen. Ap

Vierailija
5/17 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mies ei kyllä vaikuta narsistilta, ne pelaa alkuajat täysin eritavalla... Narsista tykätään.

Vierailija
6/17 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:45"]

No milläköhän perusteella minä olen kusipää?

Tuo mies saa kaikki manipuloitua puolelleen, kun hän vaikka tuumaa että lähdetään sinne jatkoille, niin ystäväni on heti mukana ja sitten kukaan ei viitsi enää sanoa että ei kyllä mennä sinne. Meidän seurueessa muut pariskunnat on tosi kohteliaita ja tuntuu ettei kukaan huomaa millainen tuo mies oikeasti on tai sitten kukaan ei viitsi sanoa ääneen. Ap

[/quote]

Eli ongelma oli se, että ystäväsi ja miesystäväsi halusi eri jatkopaikkaan kuin sinä olit etukäteen ajatellut, etkä sinä saanut suutasi auki? Mitä manipulointia se nyt oli olevinaan?

Vierailija
7/17 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne "ihanat" viestit olivat?

Vierailija
8/17 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:33"]

Paras kaverini on tapaillut tätä miestä nyt kolmisen kuukautta ja myös itse olen miehen kolme kertaa tavannut. Jos totta puhutaan, niin mies on todella todella ärsyttävä ja rasittava. Haluaa olla koko ajan huomion keskipiste, kertoo ihan koko ajan itsestään ja saavutuksistaan. Jos puhutaan jostain muusta niin hän keskeyttää ja kääntää aiheen takaisin häneen. Jos ollaan porukalla viettämässä iltaa, niin hän päättää aina mihin ravintolaan mennään ja minne siitä jatkoille, ei kuuntele muiden mielipiteitä.

[/quote]

Helvettiäkö se sulle kuuluu, mokomakin cockblock.

Vierailija
9/17 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä oli sitä manipulointia? Jos yksi sanoo, että mennään manalaan, toinen sanoo, että joo, ja loput lähtevät lampaina mukaan vaikka oikeasti haluaisivat muualle, mutta eivät USKALLA sanoa...?

Vierailija
10/17 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan meillä yhteinen ystävä? No, oma ystäväni on seurustellut jo muutaman kuukauden, mutta mies vaikuttaa ihan yhtä rasittavalta. Oikein pelottaa jos käyn ystäväni luona kylässä, jos mies on siellä. Juuri semmoinen narsisti luonne, puhuu vain itsestään ja jos puhuu muista, niin loukkaavaan sävyyn ja kutsuu muita mm. kusipäiksi ja junteiksi. Mulle tulee oikein fyysisesti paha olo sen jälkeen kun olen taas nähnyt tuon tyypin. Kaiken lisäksi ystäväni on ostamassa yhteistä asuntoa tuon miehen kanssa. Ystäväni on ihana, kiltti luonne, mies on hänen vastakohtansa. 

Ei ole mulla ole mitään ratkaisua sulle, koitetaan vaan kestää ja toivotaan että ystävämme tulevat jossain vaiheessa järkiinsä.

Vierailija
11/17 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen tapaus löytyy täältäkin, ainoastaan menivät jo naimisiinkin ja lapsikin siunaantui. Alkuvaiheessa läheisin ystävä menetti hermot miehen käytökseen ja lopulta ei enää suostunut samoihin tilaisuuksiin miehen kanssa. Mies myös ilmeisesti teki selväksi, ettei kyseistä ystävää sulata ja lopulta tyttöjen ystävyyssuhde katkesi.

Me jäljellä olevat yritämme ylläpitää ystävyyttä, jottei ystävämme jää aivan yksin ilmeisen kammottavan miehen kanssa. Jotta hänellä olisi edes jotain normaalia vertailupohjaa ja joku paikka tulla kun aika on. Alkaa tuntua, että nyt lapsen myötä alkaa olla näkökantaa ja kanttiakin lähteä. Toivottavasti tämä ei olisi koskaan päässyt näin pitkälle. 

Vierailija
12/17 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla varovainen mitä sanoo toisen poikaystävästä tai puolisosta. Jos haukkuu toista siaksi niin silloin toinen yleensä on puolustuskannalla, vaikka olisikin jossain määrin samaa mieltä. 

Vierailija
13/17 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä mene tuomitsemaan tuota miestä. Luovi, kerro, että olet huolestunut esimerkiksi tuosta määräilevyydestä, ilkeistä viesteistä. Kysy, kohteleeko hyvin, väkivallastakin tai sen uhasta voi kysyä suoraan, kun tilanne on luottamuksellinen. Kerro, että ystävä ansaitsee miehen, joka kohtelee häntä hyvin ja kunnioittaa. Jos näin on, niin sinun on ystävänä nieltävä se sitten. Mutta kerro myös, että jos tuleekin jotain huolta, niin sinun puoleen voi kääntyä. Varaudu siihen, että tämäkin loukkaa ystävääsi, joten ole hyvin varovainen ja arvostele mahdollisimman vähän, kuvailet vaan neutraalisti havaintosi ja hiukkis tuntemustasi niistä.

Vierailija
14/17 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian 20v sitten ajattelin samoin kaverini uudesta miesehdokkaasta. Sittemmin olen oppinut sietämään sitä miestä, välillä se on jopa ihan mukava, mutta edelleen olen sitä mieltä, ettei kaverini olisi kannattanut sitoa itseään tuohon mieheen. No, onhan hänellä sen ansiosta kaksi kivaa lasta...

Vierailija
15/17 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan siitä loukkaantunut, että mies halusi päättää ravintolat ja muut. Minulle ihan sama mihin mennään mutta erikoista että tämä mies tulee "uutena" porukkaan ja alkaa määräilemään että mennään sitten sinne ja sinne. Ei seurueesta muut viitsineet alkaa vääntämään, että eikä mennä. Ja tuo ei ollut edes sieltä pahimmasta päästä miehen käytöksessä.

En viitsi tarkemmin kertoa viestien sisältöä mutta juuri sellaista manipulointia ja määräilyä. Kuten että mies oli pyytänyt tulemaan ystävääni kahville klo x. Ystäväni oli sanonut, ettei ehdi silloin töiden takia ja mies totesi ettei hänelle käy mikään muu aika ja odottaa ystävääni silloin siellä, piste. Ap

Vierailija
16/17 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki narsistit ole aluksi "kivoja" vaan juuri tuollaisia kuin ap kertoo. Ei taida kuitenkaan olla mun ex...

En tiedä mikä olisi aikoinaan mun pään kääntänyt - ehkä jos tarpeksi moni olisi ystävällisesti ja faktoihin perustuen puhunut samaa asiaa. Siaksi nimittely olisi vain pahentanut asiaa, luulen.

Vierailija
17/17 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään ystävälleni sanoisi, että jättää sen sian mutta tekisi mieli laittaa faktoja pöytään ja kysyä mihin on kadonnut hänen itsekunnioitus. Mielestäni olisi parempi sanoa asiasta mahdollisimman pian ennen kuin suhde tuosta vakavoituu mutta tuntuu älyttömän vaikealta sanoa mitään. Joku kuitenkin ihmettelee, että miksi haluan niin kovasti puuttua ystäväni ja tämän miehen suhteeseen, niin siksi että ystäväni on minulle todella rakas ja mies OUTO. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi