Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä suostuisit tekemään alle 10 euron tuntipalkalla?

Vierailija
18.01.2014 |

Esimerkkejä työtehtävistä, mitä vielä suostuisit tekemään vajaa 10 euron tuntipalkalla.

Suostuisitko esim. olemaan koko päivän (ruoka- ja kahvitaukoja lukuunottamatta) ulkona töissä myös talvella ja kunnon pakkasilla?

Lähtisitkö tuolla palkalla juoksuoppaaksi tunniksi tai puoleksitoista, eli siis juoksisit koko työajan?

Tekisitkö fyysisesti erittäin raskasta työtä jossa olisi koko ajan kamala kiire?

Missä menee sinun rajasi?

Mietiskelen tässä, etten nimittäin enää ihan kaikkea jaksa mitä nuorempana tein, elämänlaadullakin alkaa olla jo aika paljon väliä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 19:11"]

Tuntipalkkani on 9,37e. Olen tehtaassa töissä +4 asteisessa hallissa kesät talvet. Asennekysymys, mieluummin tuolla palkalla teen töitä kuin makaan kotona työmarkkinatuella.

[/quote]

Muuten hyvä, mutta miksi makaisit kotona, jos et ole sairas? Voi siellä kotona toki jotain muutakin tehdä. Inhoan käsitettä "maata kotona"! Kukahan ääliö senkin on keksinyt?

Vierailija
22/37 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein mitä vaan täällä ulkomailla tällähetkellä, jotta ei tarvitsisi palata suomeen takaisin. Asumme siis välimerellä ja tämä vuosi vuorotteluvapaalla. Sillä pärjää täällä ihan loistavasti, mutta vain vuoden. Täällä keskiansio on noin 1300€/kk. Ei yhtään hinku suomeen takaisin. Siellä palkka noin 4000/kk molemmilla. Täällä elettäisiin ihan hyvin puolet tai jopa 120% pienemmillä tuloilla. Mutta ulkomaalaisen vaikea saada töitä josta saa edes tuon 1300€/kk, joten pakko kesällä palata pimeään ja synkkään Suomeen ikävä kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pph ja palkka alle 10€/h. Mielestäni pieni palkka koska teen enemmän kun lto päiväkodissa.

Vierailija
24/37 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 19:42"]

Olen pph ja palkka alle 10€/h. Mielestäni pieni palkka koska teen enemmän kun lto päiväkodissa.

[/quote]

Ei se lto:n palkkakaan kovin kummoinen ole, mielestäni järkyttävän pieni koulutukseen ja vastuuseen nähden. En siis itse ole lto, mutta tyrmistyin kun kuulin palkan.

Vierailija
25/37 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 19:11"]

Tuntipalkkani on 9,37e. Olen tehtaassa töissä +4 asteisessa hallissa kesät talvet. Asennekysymys, mieluummin tuolla palkalla teen töitä kuin makaan kotona työmarkkinatuella.

[/quote]

Muuten hyvä, mutta miksi makaisit kotona, jos et ole sairas? Voi siellä kotona toki jotain muutakin tehdä. Inhoan käsitettä "maata kotona"! Kukahan ääliö senkin on keksinyt?

[/quote]

Makaat tai istut, yhtä hyödytöntä.

Vierailija
26/37 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:44"]No kaikkea muuta voisin tehdä, paitsi juoksemista. Jos polveni olisi kunnossa, niin sekin menis. Tuntipalkka 8,60 siivoojana.

[/quote]

Hahahahaaa.. Tästä viestistä kyllä tulee ilmi kaikki mitä olet. Pahasti ylioainoinen WT-ämmä vailla älyä ja koulutusta.

[/quote]

Wt:n tunnustan, mutta tuolla työllä sais mättää aika paljon sapuskaa, jotta pysyis kilot mukana :D Polvi leikattu lasketteluonnettomuuden jälkeen.

Vierailija
27/37 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin toimia lähialueiden kuntokeskusten palveluiden testaajana noin 1-2 h päivässä viitenä päivänä viikossa.

Vierailija
28/37 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wahlrooshan viime viikonloppuna paljasti suomalaisen palkansaajan tulevaisuudennäkymät, mikäli yrittäjät / poliitikot saavat päättää: opiskelijat nopeasti töihin, eläkeikä myöhemmäksi, lisää pakolaisia Suomeen. Summa summaarum: kun työn tekijöitä on rutkasti enemmäm kuin töitä, palkat laskevat minimiin. Yrittäjät kiitävät ja kumartavat! Ei tarvitse täällä foorumeilla pohtia millä summalla suostutte töitä tekemään, heh heh. Näinhän on jo etelä-euroopassa markkinat. Suurtyöttömyyttä luvassa siis.

Vierailija
29/37 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en jostain syystä voisi saada omaa koulutustani vastaavaa työtä, niin menisin muihin töihin, noihin ap:n mainitsemiinkin.

En tiedä olenko jotenkin erityisen maalta ja vielä pohjoisesta, mutta mä en ymmärrä, miksi tuo ulkotyö olisi jotenkin kamalaa. Ensisijaisesti säällä kuin säällä ulkoileminen on pukeutumiskysymys. Ulkotyötä tehdään semmoisissa kamppeissa, ettei niissä kastu. Talvipukeutuminenkin on nykyään niin tekninen laji, että varmasti ei palele. Toki jos on pahasti astmainen tai muuten pahasti keuhkotautinen, niin pakkasella alkaa vinkumaan. ;) Mutta normi-ihmisellä on paljon parempi olotila viettettyään aamupäivän ulkona kuin sohvalla. 

En nykykunnolla jaksaisi juosta puoltatoista tuntia, joten juoksuoppaaksi minusta ei olisi. Jos harrastaisin juoksua, niin tuohan olisi huippu tapa saada vielä rahaa harrastuksestakin. 

Fyysinen aktiviteetti työssä voisi minusta siis olla ihan positiivinen juttu. :) On kyllä töitä joihin minua ei saisi, mutta ne ovat sitten eettisiä juttuja. Kauheinta olisi olla teurastaja. En vaan kestäisi tappaa elukoita, en eläintenhoitajana, eläinlääkärinä, en minään. Sen autokolarissa vammautuneen hirven pystyisin kyllä lopettamaan, kuten poliisi joskus joutuu tekemään. Siinä kohdin kärsivän eläimen lopettaminen tuntuisi armeliaalta ja oikealta.

Vierailija
30/37 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla palkalla en tekisi mitään mikä tuntuisi työltä eli työn pitäisi olla se unelmieni homma tai sitten puuhastelisin kotona.

Vierailija
31/37 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 19:26"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 19:11"]

[/quote]

[/quote]

Se on ok että Sinä inhoat kyseistä käsitettä. Toiset ihmiset kirjaimellisesti makaavat kotona jollei ole mitään oikeaa syytä (esim sitä alle 10e tuntipalkan työtä) jonka takia nousta sängystä. Been there done that, kun ei ollut oikein muuta syytä lähteä ovesta pihalle kuin että kahvimaito oli loppu, niin makaamista se oli.

Vierailija
32/37 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika kuinka pienet palkat teillä on. Kuinka tulette toimeen?? Mä työskentelen ilman koulutusta työssä, josta saan 14,50 e/h. En suostuisi tällä alalla enää pienempään palkkaan. Kaupan alalla palkkani oli jotain 11 euron pintaan, enkä meinannut tulla sillä toimeen.. Tai no, elin kyllä, mutta juuri mihinkään ylimääräiseen ei ollut varaa.

Vierailija
33/37 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitja ja tuntipalkkani on 11 € tunti. Ei sillä juhlita ei, ja työ on raskasta sekä henkisesti että fyysisesti, mut empä vaihtais kun on se oma juttu.

Vierailija
34/37 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin mieluusti fyysisesti raskasta työtä.

Vierailija
35/37 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään enää perheellisenä. Nyt vain 13.41€.

Vierailija
36/37 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vapaa-ajallaan keksi muuta tekemistä kuin "makaaminen" niin se on vain mielikuvituksen ja järjen köyhyyttä. Moni työtön esim. opiskelisi mielellään jos se vain työkkärin puolesta olisi ok ja mutkatonta. Myös monien luovien alojen työttömät tekisivät mielellään oman alansa työtä (jopa ilman palkkaa) työttömyysaikana jos sekin ei olisi kiellettyä ja sanktioitavaa, ja johtaisi turhiin selvityksiin ja/ tai ansionmenetykseen (karenssi tai yrittäjäksi leimaaminen).

Itseään voi kehittää monin eri tavoin, vaikka mm. edellä mainituin tavoin tätä kehitystä yritetäänkin rajoittaa. Itse olen mm. iltaopiskellut ja tehnyt taidetta työttömyysaikana ja jättänyt tekemiseni mainitsematta työkkärissä. Järjettömälle systeemille on täysin turhaa alistua.

Vierailija
37/37 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkotöitä talvipakkasilla en ikinä tuolla summalla! Tuo summa vähintään kolminkertaisena tai nelinkertaisena, ennen kuin edes harkitsisin asiaa.

Juoksuopas saattaisin ollakkin. Jaksan juosta hyvin.

Fyysisesti raskaita töitä en tekisi tuolla summalla. Kyllä vähintään 15-20 euroa pitäisi tuntipalkan olla, että tekisin.

Lisäksi en suostuisi täyteen 8 tunnin työpäivään tuolla palkalla. 4-6 tuntia voisi mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan