Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gradun arvosana? Minkä sait, entä mihin tähtäsit?

Vierailija
17.10.2020 |

Mikä on hyvä arvosana gradulle?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eximia. Tähtäsin läpi pääsemiseen ja valmistumiseen, mutta jännitin kyllä arvosanaa, koska edes valmistumisvaiheessa en jotenkin kokenut itseäni yliopistomaailmaan sopivaksi vaikka sainkin aina hyviä arvosanoja (4-5). Pelkäsin, että jotenkin "paljastun" graduvaiheessa. Ja ei tuota gradun arvosanaa kukaan ainakaan omalla alallani kysele, eli ihan oman pääni asettamista paineista oli kyse.

Vierailija
42/47 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diplomityöstä 5/5, yritin vain päästä läpi.

Oli hyötyä siksi, että proffani kysyi töihin. Myöhemmin töitä hakiessa diplomityö oli myös portfoliossani, ja auttoi työn saamisessa. Ei niinkään arvosana mutta sisältö. Kannatti tehdä se hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Non sine cum laude approbatur. Oli pettymys, vaan ei yllätys. Koko prosessi takkusi alusta lähtien, ja varsinaisen kirjoitusajan odotin esikoista. Ei aivot toimineet sitä vähääkään, kun oli huono olo ja huoli ja hormonit päällä. Toisinaan haaveilen revanssista. 

Kuitenkin se non sine cum laude approbatur tarkoittaa että "kyseessä on tutkielma, jonka voidaan katsoa yltävän kiitoksin hyväksyttyjen ryhmään. Opinnäytetyönä siinä on ansioita. Se muodostaa toimivan kokonaisuuden ja on kunniallinen opinnäyte."

Vierailija
44/47 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

C. Tavoitteena oli vain saada gradu hyväksytyksi, joten olin arvosanaani tyytyväinen.

Vierailija
45/47 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diplomityö 4/5. Ihan olen tyytyväinen.

Sama täällä.

Vierailija
46/47 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eximian. Oli todella kiva ylläri! Jätettyäni työn arvioitavaksi ajattelin, että magna on mahdollisuuksien rajoissa ja ehkä jopa todennäköisin arvosana, ja cumuunkin olen tyytyväinen, mutta jos sen alle menee niin ihmettelen, mitä olen tehnyt väärin.

Vierailija
47/47 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua. En muista! C tai M. Oli kiire valmistua, joten tein sen juosten kusten. Muistan, että arvosana oli parempi kuin odotin. Itse pidin graduani nopeasti kyhättynä paskana tekeleenä.

Samoilla linjoilla. Arvosana oli M. Kiireessä ja vauhdilla tein roikkumaan jääneen gradun valmiiksi, koska tutkintouudistus. Päivätöiden ohessa väkersin sen loppuun, eikä tekele mielestäni kummoinen ollut. Arvosana siis parempi kuin odotin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi