Gradun arvosana? Minkä sait, entä mihin tähtäsit?
Kommentit (47)
Apua. En muista! C tai M. Oli kiire valmistua, joten tein sen juosten kusten. Muistan, että arvosana oli parempi kuin odotin. Itse pidin graduani nopeasti kyhättynä paskana tekeleenä.
Vierailija kirjoitti:
Onko magna hyvä vai huono?
Vanhoina aikoina toiseksi paras.
Tällä hetkellä mulle riittää läpimeno. Kaikki siitä paremmat arvosanat on plussaa.
Magna. Olin tyytyväinen, olisin ollut tyytyväinen C:henkin, Kirjoitin sitä todella intensiivisesti viimeisen kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
L, L
Meidän laitoksella oli vain yksi opiskelija saanut L:n gradustaan ja se oli tapahtunut 60-luvulla. Ekassa grafuseminaarissa proffa sanoi, että älkää kukaan edes haaveilko L:stä, tällä laitoksella niitä ei jaella.
C tai M oli tavoitteena, Eximian sain
Vierailija kirjoitti:
Onko magna hyvä vai huono?
On se hyvä, E ja L ovat vielä parempia. Meidän laitoksella en tiedä onko kukaan saanut koskaan laudaturia.
Tähtäsin parempaan, sain C:n. Mutta eipä ole estänyt pääsemästä tutkijanuralle.
4, haaveilin vitosesta. Nyt katsottuna (viiden vuoden jälkeen) graduni ei ollut mikään mestariteos, vaikka aikoinaan halusinkin nelosen syyn vierittää onnettoman ohjauksen niskaan. Varmaan se oli ihan ansaittu arvosana, mutta otti silti päähän.
Saapastelin monen vuoden keskeytyksen jälkeen ohjaajani puheille ja kerroin, että tarvitsen aiheen, joka on mahdollisimman nopea hoidella ja että alin arvosana riittää. Sain lopulta C:n. Muutama vuosi tuon jälkeen pomoni hoputti minua tohtoripolulle, jolle pääsinkin. Tuo oli nyt 25 vuoteen ainoa kerta, kun kukaan on kysellyt graduni arvosanaa.
Vierailija kirjoitti:
Sain Yamk työstä vitosen. Tyytyväinen olen.
Provo. :)
NSL aikataulussa. Ei ollut varsinaista tavoitetta. Tiedostin, että aiheen rajaus ja teoretisointi tulee olemaan haastavaa, kun työhönkin pitää palata. Onnistui
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuttiin täällä diplomityöstäkin.
Paperit piti saada ulos vakiduunia varten, joten läpimeno oli tavoitteena. Lopulta sain yllätysnelosen.
Non sine cum laude approbatur. Oli pettymys, vaan ei yllätys. Koko prosessi takkusi alusta lähtien, ja varsinaisen kirjoitusajan odotin esikoista. Ei aivot toimineet sitä vähääkään, kun oli huono olo ja huoli ja hormonit päällä. Toisinaan haaveilen revanssista.
M, tavoite oli C. Eipä tuota arvosanaa ole kukaan työnhaussa kysellyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuttiin täällä diplomityöstäkin.
Toinen provo. :D
Tavoite oli alkuun enemmän kuin Cumu. Mutta pääsin töihin ja sen jälkeen ainut tavoite oli saada se typerä läpyskä valmiiksi. Kunhan näpyttelin ja kirjoittelin ympäripyöreästi tulokset läpi.
Arvosanana joku ihmeellinen ,mikä piti googlata (Non sine laude aprobatur).
Palkka nousi lähes kahdella tonnilla, joten kannatti väkertää valmiiksi
Varo vaan, tutkimusvilppi ei vanhene koskaan.