Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausviikkoja 15 ja kännit

Vierailija
18.01.2014 |

No niin. Otetaanpa puheeksi, kun ei muuten KOKEMUKSIA tunnu löytyvän. Olen siis raskausviikolla 15 ja juuri plussanneena. En osannut odottaa raskautta, kun edellisellää mukulalla ikää vasta puoli vuotta. Siis imetys jatkuu edelleen ja menkatkin on alkanut jo pyöriä. Aloin ihmetellä pömmppöä mahaani ja kovaa väsymystä. Olen huolissani siitä, että täysimetyksen loputtua (imetys siis osittain jatkuu....)mukaan on tullut ns. saunakaljat yms...ja olen vetässyt aikamoiset kännitkin firman juhlien merkeissä ja sen jälkeenkin. Ja tosiaan merkkejä raskaudesta ei ollut, ennenkö vasta väsytti ja plussasin... Olen huolissani tulevan vauvan voinnista, siitä huolimatta, että olen pari kännit ottanut.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jessus että on tekopyhää porukkaa paikalla! Vai että ei saisi äiti-ihminen saunaoluttakaan juoda. Kännääminen lapsen  nähden on täysin eri asia. AP ei ole tiennyt olevansa raskaana. Sitä tapahtuu vaikka olisi ihan ehkäisykin käytössä. Mitä ihmettä liikkuu näitten eräiden vastanneiden päässä. Mahtaa teillä olla täydellinen elämä!

Vierailija
22/29 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 10:01"]Mulle jotenkin oli selvää kun aloin odottamaan ensimmäistä lastani, että alkoholia ei sitten meidän kodissa juoda kun lapset ovat kotona. Ensimmäinen lapseni nyt lähes 2v ja me emme mieheni kanssa ole juoneet alkoholia kuin kerran ja silloin lapsi oli mummolassa yötä. Tuolloinkin se juominen jäi yhteen viinipulloon ja yhteen lonkeroon. Ihmettelen suuresti tätä suomalaisten viinanhimoa.

1. Imetys ei ole mikään ehkäisymuoto.

2. Käyt siellä neuvolassa nyt kertomassa mitä on tullut tehtyä niin osaavat varautua ja valistaa sua.

3. Rakenneultrassa muutaman viikon päästä näet miten se sikiö voi.

4. Lopeta se kännääminen.. pitäisi äitinä olla muitakin tapoja tuulettua kuin ryyppääminen.

[/quote]

Haha. Ja miksi ei kukaan saa juoda enää? Aivan naurettavaa tiukkailua , jolla lapsesi saa vain väärän kuvan elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et käyttänyt ehkäisyä?

Vierailija
24/29 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 12:00"]

Et käyttänyt ehkäisyä?

[/quote]

Taitaa Ap olla näitä, jotka harrastavat suojaamatonta seksiä ja silti raskaus on suurikin yllätys. Tai sitten kortsu on laitettu päälle vasta loppuvaiheessa ja mitä näitä nyt on.

Vierailija
25/29 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on yks kaveri, joka sai tietää raskautensa vasta neljännellä kuulla. Oli semmosta tavallisen parikymppisen elämää viettänny siihen asti. Eli muutamat humalat oli mahtunu tohon aikaan. Ihan pirtsakka tyttönen sieltä putkahti maailmaan, pääsi ripille viime kesänä. Ei se ottaminen raskausaikana mitenkään hyväksyttävää tai suositeltavaa ole, mut on tähän maailmaan syntynyt varmasti paljonkin lapsia joiden äidit on ottanut raskausaikana tietoisesti tai tietämättään raskaudestaana. Ap koeta olla kauhiasti stressaamatta tosta asiasta, koska sillehän ei mitään enää mahda, mutta yrität nauttia nyt loppuraskaudesta... :) Tsemppiä ja vointeja. Vaikka tää ehkä vähän myöhässä tuleekin. Ja p.s.(Ihan vaan teille, joiden elämä on mennyt JUST suunnitelmien mukaan, ehkäisystä johtuen tai siitä riippumatta) Vaikka vahinkoja sattuu, ei se tarkoita, etteikö lapsi olisi toivottu, haluttu ja tervetullut tähän maailmaan. 

Vierailija
26/29 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ehkäisyä?

Vierailija
27/29 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 10:01"]Mulle jotenkin oli selvää kun aloin odottamaan ensimmäistä lastani, että alkoholia ei sitten meidän kodissa juoda kun lapset ovat kotona. Ensimmäinen lapseni nyt lähes 2v ja me emme mieheni kanssa ole juoneet alkoholia kuin kerran ja silloin lapsi oli mummolassa yötä. Tuolloinkin se juominen jäi yhteen viinipulloon ja yhteen lonkeroon. Ihmettelen suuresti tätä suomalaisten viinanhimoa.

1. Imetys ei ole mikään ehkäisymuoto.

2. Käyt siellä neuvolassa nyt kertomassa mitä on tullut tehtyä niin osaavat varautua ja valistaa sua.

3. Rakenneultrassa muutaman viikon päästä näet miten se sikiö voi.

4. Lopeta se kännääminen.. pitäisi äitinä olla muitakin tapoja tuulettua kuin ryyppääminen.

[/quote]

Haha. Ja miksi ei kukaan saa juoda enää? Aivan naurettavaa tiukkailua , jolla lapsesi saa vain väärän kuvan elämästä.

[/quote]

Meillä on himassa porukat juonut aina saunakaljansa ihan lasten nähden. Välillä jopa viiniä ruuan kanssa, tai iskä kesähelteillä grillaillessaan juonut pari. :D Omg, kännisaä en ole vanhempiani nähnyt ikinä. Mun mielestä ollaan saatu himasta sellanen hyvä "malli" alkoholin suhteen --> kohtuudella..

Vierailija
28/29 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 07:56"]Älä ainakaan neuvolassa kerro. Laittavat papereihin että olet juonut raskauden aikana = päihdeäiti. Pääsette lastensuojelun asiakkaaksi. Kaverini rehellisesti neuvolassa kertoi että on joskus nuorena kokeillut kannabista kun sitä kysyttiin. Papereihin kirjattiin että entinen huumeiden käyttäjä ja lastensuojelun asiakkaaksi pääsivät ja sairaalassa sosiaalityöntekijän puheille.

[/quote]

niin sanoin minäkin, ja menin testeihin vapaaehtoisesti.

eikä ole ls tätejä täällä näkynyt.

joten on varmaan jotain löytynyt näytteestä tai sitten on vain muuten tarvetta käydä varmistamassa lasten turvallisuutta.

kyllä niillä on parempaakin tekemistä, kuin vaivata hyviä äitejä aikansa kuluksi.

ap, kysy neuvolasta mielipidettä.

täältä tuskin saa kovin hyvää vertais tukea asiaasi.

aika luultavasti antaa parhaan vastauksen.

joka tapauksessa, mukavaa loppu odotusta!

kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää.

Vierailija
29/29 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miten on mennyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme