Antaisitko 11-vuotiaan kävellä yksin kouluun?
Vähän oudolta ja liian nuorelta siihen vaikuttaa.
Kommentit (28)
Herran Jumala, kaikkea vielä kysytkin, jos lapsi on normaali ja asutte Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Kävelin muistaakseni jo esikouluun yksin. Onko maailma jotenkin muuttunut viimevuosina, jos 11-vuotias ei voi mennä kouluun itse?
Sen verran on muuttunut, että eskarilainen ei saanut ainakaan Tampereella mennä eikä lähteä eskarista itse. Mutta kyllä ihan ekasta luokasta asti käveli kouluun ja kolmannesta alkaen fillarilla.
En tietenkään, armeijaankin vien kädestä kiinni pitäen ettei vaan satu mitään ikävää.
Hekoheko huono vitsi. Suomessa lapset kävelee ja pyöräilee jo ekaluokkalaisina yksin kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En antaisi.
Meillä Jessica viedään aamuisin ja hoitaja hakee iltapäivällä.
Ehkä ylä-asteella saa mennä yksin.
Siskonsa Isabella sai kasilla mennä yksin.
Siihen asti saatoimme kouluun.Asutko New Yorkissa tai USA:ssa??
New Yorkissa tai... Mistä lähtien New York ei oo ollut USA:ssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelin muistaakseni jo esikouluun yksin. Onko maailma jotenkin muuttunut viimevuosina, jos 11-vuotias ei voi mennä kouluun itse?
Sen verran on muuttunut, että eskarilainen ei saanut ainakaan Tampereella mennä eikä lähteä eskarista itse. Mutta kyllä ihan ekasta luokasta asti käveli kouluun ja kolmannesta alkaen fillarilla.
Kyllä meillä ainakin saa, Tampereella siis. Pitää vaan täyttää lupalappu niin voi eskarilainen kulkea yksin.
Kuulostaa amerikkalaiselta menolta. Tosin siellä suurin osa ei edes miettis tuotakaan kun vastaus ois yleensä automaattisesti EI.
Meillä 15v istuu rattaissa. Emme jaksaneet enää kantaa kantoliinassa kun painaa 62kg ja isän selkä on aika huonona.