Antaisitko 11-vuotiaan kävellä yksin kouluun?
Vähän oudolta ja liian nuorelta siihen vaikuttaa.
Kommentit (28)
No eiiiiiiiii
Meillä on yksityiskuljettaja meidän Tiruliinalle joka vie ja hakee.
Meillä kuljetaan helikopterilla. Lapsi osaa lentää jo itse.
Meillä lapset ovat kotikoulussa, niin ei tarvitse poistua kotoa/ kotipihalta.
Ja jotkut lapset kulkee yksin kouluun jo ekalla luokalla 🤦♂️
Kävelin muistaakseni jo esikouluun yksin. Onko maailma jotenkin muuttunut viimevuosina, jos 11-vuotias ei voi mennä kouluun itse?
Lapsen koulutaksi loppui tokaan luokkaan. Sen jälkeen on joutunut menemään kävellen ja bussilla.
En antaisi.
Meillä Jessica viedään aamuisin ja hoitaja hakee iltapäivällä.
Ehkä ylä-asteella saa mennä yksin.
Siskonsa Isabella sai kasilla mennä yksin.
Siihen asti saatoimme kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Kävelin muistaakseni jo esikouluun yksin. Onko maailma jotenkin muuttunut viimevuosina, jos 11-vuotias ei voi mennä kouluun itse?
Meillä ei ollut esikoulua, mutta päiväkerho 5-vuotiaasta lähtien. Ja yksin mentiin. Samoin kouluun heti ekaluokalta lähtien.
Provo, mutta vastaan silti että menin yksin kouluun jo ensimmäisellä luokalla.
Meidän tirlitttan on mennyt itse kouluun jo ekalta lähtien
Riippuu lapsesta, ei voi sanoa pelkästään ikävuosien perusteella, katulapset elää tuonikäisenä jo itsenäisesti.
En enää anna kävellä yksin näillä meidän kotikulmilla. Ollaan muuttamassa kehyskuntaan ihan näistä syistä.
Vierailija kirjoitti:
En antaisi.
Meillä Jessica viedään aamuisin ja hoitaja hakee iltapäivällä.
Ehkä ylä-asteella saa mennä yksin.
Siskonsa Isabella sai kasilla mennä yksin.
Siihen asti saatoimme kouluun.
Asutko New Yorkissa tai USA:ssa??
Mun lapsi konttasi itse päiväkotiin 10kk iässä. Mun lapsi on niin fiksu.
Asuuko ap esimerkiksi Espanjassa.
Siellä ei noin alle 16-vuotiaat voi milloinkaan liikkua yksin. On liikaa kidnappauksia. Matkailumaineen takia siitä ei puhuta.
Tutustuin lapsen harrastuksessa perheeseen, joka oli muuttanut cran canarialta Suomeen. Mies espanjalainen ja vaimo suomalainen.
Tuo nainen kertoi, että heidän 11-vuotiaansa on aivan ihmeissään, kun täällä suomessa hän saa kulkea vapaasti yksin.
Täh? Kyllä tuon ikäisen PITÄÄ jo kulkea itse kouluun. Minut saattoi äiti ekana päivänä ja sen jälkeen kuljin itsenäisesti.
No meidän 17-vuotias ei vielä kulje. Ajattelin, että täysi-ikäistyttyään aletaan harjoittelemaan, ettei sitten muut ala kiusata.
Meillä on jo vuosia pyöräillyt yksin kouluun.