Miksi äänestät Kokoomusta?
Olen kuullut ihmisten sanovan Alexander Stubbin eu-ehdokkuudesta, että "tervemenoa eu:in parlamenttiin; parempi kun on pois kotimaan politiikasta". Nyt kuitenkin sanon teille arvoisat kanssaihmiset, että Alexander Stubb eu-parlamentissa on itsenäiselle - ja varsinkin taloudellisesti itsenäiselle ja sitoutumattomalle Suomelle, mikä on valtiolliselle itsenäisyydellemme tärkein pointti juuri tässä vaiheessa - tuhat kertaa vaarallisempi kuin Alexander Stub "kotimaan politiikassa". Joten, älkää antako ääntänne kenellekään tietämättä tarkkaan vaikuttimianne. Tulevissa vaaleissa pelataan Suomen itsenäisyydestä, se on meidän uusi talvisotamme. Muistakaa tämä äänestäessänne. Varsinkin ne, jotka ovat eu-vastaisia: velvollisuutenne on äänestää eu-parlamenttiin mahdollisimman eu-vastaisin ehdokas.
Ja - Alexander Stubb, joka viime eduskuntavaaleissa, muistaakseni, sai yli 40 000 ääntä - on viimeinen henkilö puhumaan "populismin kitkennästä" yhtään mitään. Äänimääränsä perusteella siis. Tuollainen äänimäärä jos mikä on populismia parhaimmillaan.
Kommentit (81)
Hallituksen ainoa yhdistävä tekijä on se että ei olla persuja ja hyväksytään rahan lahjoittaminen Kreikalle. Kaikessa muussa ovat eripuraisia ja siksi eivät saa mitään aikaan esimerkiksi työttömyyden suhteen.
En moista roskapuoluetta koskaan äänestäisi - varsinkaan koulukiusaaja-Stubbia.
T. FM
Ahaa, eli logiikkasi mukaan arvostettu, suosittu ja luotettavaksi todettu poliitikko on automaattisesti populisti? Sittenhän Kekkonenkin oli tämän ajattelun mukaan populisti.
Kannatan kokoomusta, koska heidän arvonsa ovat omiani lähellä. Itsestä huolehtiminen, korkea koulutus ja työmoraali ovat jo nuoruudestani tuttuja asioita, sillä olen yrittäjäperheestä.
Koska en ole rikas eikä vielä hulluksikaan diagnotisoitu niin jäljelle jää että olen tyhmä kuin saapas. Olen vain tavallista keskiluokkaa jolla ei ole kuin velkaa ja käytetty auto enkä ole koskaan hyötynyt verotomista osingoista, kevyesti verotetuista pääomatuloista, pääomien vapaasta liikkuvuudesta enkä edes ymmärrä mikä osakkeiden hallintarekisteri on. Mutta uskon että minusta tulee kapitalisti kun piirrän änestyskopissa silkkipytyn kuvan vaalilipukkeeseen.
Stubb ei opeta lapsilleen suomenkieltä. Se kertoo hyvin paljon hänen isänmaallisuudestaan ja sitoutumisestaan Suomeen.
Ajaako tuollainen ihminen muka Suomessa asuvien suomalaisten etua EU:ssa?
Ennen kaikkea, kuka on tyhmä että uskoo hänestä jotain sellaista ja äänestää?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 00:49"]
Ahaa, eli logiikkasi mukaan arvostettu, suosittu ja luotettavaksi todettu poliitikko on automaattisesti populisti? Sittenhän Kekkonenkin oli tämän ajattelun mukaan populisti.
Kannatan kokoomusta, koska heidän arvonsa ovat omiani lähellä. Itsestä huolehtiminen, korkea koulutus ja työmoraali ovat jo nuoruudestani tuttuja asioita, sillä olen yrittäjäperheestä.
[/quote]
Millä tavalla hän on "arvostettu, suosittu ja luotettavaksi todettu politiikko"? Ilmeises
Nykyään vain idiootit äänestävät kokoomusta.
Olen rikas, käyn töissä ja työpaikallani ärsyttävät loiset, jotka laiskottelevat ja samalla arvostelevat työttömiä. Nämä ovat juuri näitä stubbeja, pönötetään puku päällää mutta mitään ei tehdä. Perseennuolemisella ja tyhjänpäiväisillä palavereilla sitten asemaa kiillotetaan.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 00:36"]
Olen kuullut ihmisten sanovan Alexander Stubbin eu-ehdokkuudesta, että "tervemenoa eu:in parlamenttiin; parempi kun on pois kotimaan politiikasta". Nyt kuitenkin sanon teille arvoisat kanssaihmiset, että Alexander Stubb eu-parlamentissa on itsenäiselle - ja varsinkin taloudellisesti itsenäiselle ja sitoutumattomalle Suomelle, mikä on valtiolliselle itsenäisyydellemme tärkein pointti juuri tässä vaiheessa - tuhat kertaa vaarallisempi kuin Alexander Stub "kotimaan politiikassa". Joten, älkää antako ääntänne kenellekään tietämättä tarkkaan vaikuttimianne. Tulevissa vaaleissa pelataan Suomen itsenäisyydestä, se on meidän uusi talvisotamme. Muistakaa tämä äänestäessänne. Varsinkin ne, jotka ovat eu-vastaisia: velvollisuutenne on äänestää eu-parlamenttiin mahdollisimman eu-vastaisin ehdokas.
Ja - Alexander Stubb, joka viime eduskuntavaaleissa, muistaakseni, sai yli 40 000 ääntä - on viimeinen henkilö puhumaan "populismin kitkennästä" yhtään mitään. Äänimääränsä perusteella siis. Tuollainen äänimäärä jos mikä on populismia parhaimmillaan.
[/quote]Siis millä logiikalla eu-parlamenttiin kannattaisi äänestää eu:n vastustajia? Sittenkö unioni alkaisi toimia paremmin?
No, ehkä toi on samaa logiikkaa kuin se, että korkea äänimäärä tekee saajastaan automaattisesti populistin. Mielestäni tuollainen ajattelu on äänestäjien aliarvioimista.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 01:08"]
[/quote]Siis millä logiikalla eu-parlamenttiin kannattaisi äänestää eu:n vastustajia? Sittenkö unioni alkaisi toimia paremmin?
No, ehkä toi on samaa logiikkaa kuin se, että korkea äänimäärä tekee saajastaan automaattisesti populistin. Mielestäni tuollainen ajattelu on äänestäjien aliarvioimista.
[/quote]
Ihan sillä logiikalla, ettei siellä ole pelkkiä jees-miehiä, jotka käsiä taputtaen (vrt. Neuvostoliiton parlamentti) hyväksyvät kritiikittä kaikki esitykset, mitä komissio (kuka heitä ohjailee todellisuudessa on sitten toinen juttu) keksii esittää.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 10:23"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 03:40"]
Olen aktiivinen, hyvin toimeentuleva, himokuntoilija, kilpailuhenkinen. Kokoomus jakaa minun arvomaailmani.
[/quote]
politiikassa ei ole kyse ihmisen henkilökohtaisista ominaisuuksista vaan siellä päätetään siitä, kiten yhteiskunta on järjestetty ja toimii.
himokuntoilu ei ole myöskään arvo.
[/quote]
Ei itsessään, mutta viestii usein tietynlaisesta arvomaailmasta. Pinnallisesta, "menestyshenkisestä" ja kilpailuhenkisestä arvomaailmasta.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 01:18"]
[/quote]
Ihan sillä logiikalla, ettei siellä ole pelkkiä jees-miehiä, jotka käsiä taputtaen (vrt. Neuvostoliiton parlamentti) hyväksyvät kritiikittä kaikki esitykset, mitä komissio (kuka heitä ohjailee todellisuudessa on sitten toinen juttu) keksii esittää.
[/quote]Heh, et ilmeisesti ole kauheasti seurannut EU-parlamentin toimintaa jos käsitys on se, että komission esitykset menee kritiikittä läpi, tai että EU:n vastustajat olisivat ainoita jotka niitä vastustaisivat.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 19:45"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 14:32"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 00:58"]
Stubb ei opeta lapsilleen suomenkieltä. Se kertoo hyvin paljon hänen isänmaallisuudestaan ja sitoutumisestaan Suomeen.
[/quote]
Tuo osoittaa uskomatonta halveksuntaa suomalaisia ja suomen kieltä sekä kulttuuria kohtaan.
[/quote]
Vähän perusteluita tähän kieliasiaan, kiitos. Ovatko sinusta kaikki suomenruotsalaiset vähemmän sitoutuneita suomeen, koska opettavat lapsilleen oman äidinkielensä eikä valtakieltä?
[/quote]
Suomenruotsalaiset osaavat käytännössä kaikki suomea. Jostain voi vielä löytyä joku vanha mummo joka ei, mutta nuoremmat ovat kaksikielisiä.
[/quote]
Nimenomaan, asumalla maassa oppii kielen. Jos sen oppii kaikki 300000 suomenruotsalaista, miksei myös stubin lapset?
[/quote]
Stubbin lapset ovat todennäköisesti oppineet äidiltään englannin ja isältä ruotsin ja ulkomaan-vuosina varmaankin sijaintimaan ranskan. Nyt sitten suomea neljäntenä. Haasteellista se olisi jopa palsta mamman mamulapsille.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 02:07"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 01:18"]
[/quote]
[/quote]Heh, et ilmeisesti ole kauheasti seurannut EU-parlamentin toimintaa jos käsitys on se, että komission esitykset menee kritiikittä läpi, tai että EU:n vastustajat olisivat ainoita jotka niitä vastustaisivat.
[/quote]
Heh ihan itsellesi ja lue kommentti uudestaan + sekä yritä ymmärtää lukemasi. Äläkä tee urpoja käsityksiä muista.
miksi äänestin kokoomusta - kaduttaa
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 10:34"]
Äänestän Kokoomusta ja olen jopa mukana sen toiminnassa siksi, että kokoomuslainen käsitys yksilön vallasta, vastuusta ja vapaudesta sopii omaan elämänkatsomukseeni. Haluan itse tehdä ja antaa toistenkin tehdä vapaasti omaa elämäänsä koskevia päätöksiä, joista pitää myös itse kantaa vastuu. En halua elää sosiaalidemokratiassa, jossa yhteiskunta holhoaa, taluttaa ja ohjaa yksilön kehdosta hautaan.
[/quote]
Yksilön valta? Tällaisia käsitekukkasia löytyy vain kokoomuslaiselta. Kaikkihan menee hyvin niin kauan kun itsellä menee hyvin. Näen kuitenkin, että on tärkeää että tämän vastapainona yhteiskunnassa pidetään kaikista huolta tarpeen vaatiessa. Se on hyvinvointiyhteiskunnan ydin. Tällä maalla menee tasan niin hyvin kuin sen heikoimmin menestyvällä kansalaisella. Paineet kasvavat, koska heikoilla olevien ihmisten määrä kasvaa jatkuvasti. Miten kokoomus vastaa haasteeseen? Taluttamalla nämä saunan taakse lopetettavaksi?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 10:07"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 10:34"]
Äänestän Kokoomusta ja olen jopa mukana sen toiminnassa siksi, että kokoomuslainen käsitys yksilön vallasta, vastuusta ja vapaudesta sopii omaan elämänkatsomukseeni. Haluan itse tehdä ja antaa toistenkin tehdä vapaasti omaa elämäänsä koskevia päätöksiä, joista pitää myös itse kantaa vastuu. En halua elää sosiaalidemokratiassa, jossa yhteiskunta holhoaa, taluttaa ja ohjaa yksilön kehdosta hautaan.
[/quote]
Yksilön valta? Tällaisia käsitekukkasia löytyy vain kokoomuslaiselta. Kaikkihan menee hyvin niin kauan kun itsellä menee hyvin. Näen kuitenkin, että on tärkeää että tämän vastapainona yhteiskunnassa pidetään kaikista huolta tarpeen vaatiessa. Se on hyvinvointiyhteiskunnan ydin. Tällä maalla menee tasan niin hyvin kuin sen heikoimmin menestyvällä kansalaisella. Paineet kasvavat, koska heikoilla olevien ihmisten määrä kasvaa jatkuvasti. Miten kokoomus vastaa haasteeseen? Taluttamalla nämä saunan taakse lopetettavaksi?
[/quote]
Niin herää kysymys, miten kokoomuslaiset edes pystyvät hoitamaan ns. "yhteisiä" asioita, kun kaiken ajattelun pohjana on yksilön rajattomat vapaudet,"kyynärpäätaktiikat", ahneus ja vallantavoittelu? Minä, minä ja minä?
78 ei selvästikään tunne niitä esim. kunnissa ahkeroivia kokoomuslaisia, joilla yhteiset asiat ovat todella sydämenasiana.
Se vain ihmetyttää, ettei kukaan todella uskalla nostaa tapetille sitä tosiasiaa, että suomalaista hyvinvointivaltiota puretaan kovalla vauhdilla koko ajan. Koska rahoitus on viturallaan, se romahtaa ennen pitkää. Vähän niin kuin 10-kerroksinen talo, josta räjäytetään perustus pois. Perustus on tässä tapauksessa tietenkin yksityisen sektorin tuottaman rahan (ulkomaankauppa ja verotus) tulot, joissa on 7-10 miljardin vuotuinen gappi ja joka katetaan nyt velkarahalla.
Ajatellaanko meillä, että jos asiasta vaietaan, sitä ei ole?
Olen äänestänyt Kokoomusta, mutta nyt harkitsen muuta. Katainen on ollut suuri pettymys ja ap tiivisti hyvin sen, mikä Stubbissa mättää.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 14:32"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 00:58"]
[/quote]
Tuo osoittaa uskomatonta halveksuntaa suomalaisia ja suomen kieltä sekä kulttuuria kohtaan.
[/quote]
Vähän perusteluita tähän kieliasiaan, kiitos. Ovatko sinusta kaikki suomenruotsalaiset vähemmän sitoutuneita suomeen, koska opettavat lapsilleen oman äidinkielensä eikä valtakieltä?
[/quote]
Suomenruotsalaiset osaavat käytännössä kaikki suomea. Jostain voi vielä löytyä joku vanha mummo joka ei, mutta nuoremmat ovat kaksikielisiä.
[/quote]
Nimenomaan, asumalla maassa oppii kielen. Jos sen oppii kaikki 300000 suomenruotsalaista, miksei myös stubin lapset?