Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bipo, mitä teet työksesi?

Vierailija
17.01.2014 |

Lääkäri kehotti minua vaihtamaan päivätyöhön. Tällä hetkellä en keksi, mistä työstä selviäisin kunnialla... :-(

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
2/31 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 23:44"]

Miksi sanot häpeillen ja kiertoilmaisua käyttäen "Bipo"? Mikset sano rumaa sanaa niin kuin se on: MAANIS-DEPRESSIIVINEN MIELISAIRAUS ? Siitähän tässä on kyse. Mielisairaudesta. Hulluudesta. Maniasta ja depressiosta.

[/quote]

Itseasiassa se virallinen nimi on kaksisuuntainen tai bipolaarinen mielialahäiriö. Tervetuloa 2000-luvulle.

Itse (2. tyypin bipo) olen yliopistolla tutkijana. Saa itse valita työaikansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17

Saatko työt miten hoidettua masennusjaksojen aikana? Ts. saatko itsesi töihin ja vielä tulosta aikaiseksi?

Mulla ongelmana, että haalin hypomaniajaksojen aikana itselleni liikaakin töitä, kun koen selviäväni vaikka mistä ja olen innostunut. Masennusjakson aikana kaikki kova pohjatyö menee hukkaan ja on vaikeuksia saada edes ne pakolliset hommat hoidettua.

ap

Vierailija
4/31 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 11:58"]

Miksi sanot häpeillen ja kiertoilmaisua käyttäen "Bipo"? Mikset sano rumaa sanaa niin kuin se on: MAANIS-DEPRESSIIVINEN MIELISAIRAUS ? Siitähän tässä on kyse. Mielisairaudesta. Hulluudesta. Maniasta ja depressiosta.

[/quote]

Itseasiassa se virallinen nimi on kaksisuuntainen tai bipolaarinen mielialahäiriö. Tervetuloa 2000-luvulle.

[/quote]

Tiedän varsin hyvin, mikä sen nykyinen nimi on, mutta käytänkin siitä alkuperäistä, oikeaa nimeä, en pehmiteltyä, pumpuliin käärittyä turvakielistä nimeä. Aivan kuten neekeri on neekeri eikä tummaihoinen, raajarikkoinen on raajarikkoinen eikä liikuntarjoitteinen, vaivaistalo on vaivaistalo eikä seniorikansalaisten palvelulaitos, puliukko on puliukko eikä asunnoton jne. Sanoja muuttelemalla ei itse asiaa muuteta yhtään mihinkään. Sanoja saatte pyöritellä ja vaihdella vaikka maailmanloppuun asti, jos te tälle tielle lähdette; kun seuraava turvatermi saa negatiivisen kaiun, joudutte taas vaihtamaan toiseen sanaan, vielä pehmeämpään.

Vierailija
5/31 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 12:47"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 11:58"]

[/quote]

[/quote]

Tiedän varsin hyvin, mikä sen nykyinen nimi on, mutta käytänkin siitä alkuperäistä, oikeaa nimeä, en pehmiteltyä, pumpuliin käärittyä turvakielistä nimeä. Aivan kuten neekeri on neekeri eikä tummaihoinen, raajarikkoinen on raajarikkoinen eikä liikuntarjoitteinen, vaivaistalo on vaivaistalo eikä seniorikansalaisten palvelulaitos, puliukko on puliukko eikä asunnoton jne. Sanoja muuttelemalla ei itse asiaa muuteta yhtään mihinkään. Sanoja saatte pyöritellä ja vaihdella vaikka maailmanloppuun asti, jos te tälle tielle lähdette; kun seuraava turvatermi saa negatiivisen kaiun, joudutte taas vaihtamaan toiseen sanaan, vielä pehmeämpään.

[/quote]

Itse asiassa tässä tapauksessa diagnosointiperusteet ovat merkittävästi muuttuneet sitten 1970-luvun. Maanis-depressiivisyys ei ole edes eksplisiittisiltä merkityksiltään täysi synonyymi kaksisuuntaiselle mielialahäiriölle, implisiivistä merkityksistä puhumattakaan. Joten turha lähteä tässä tapauksessa asiallisen kysymyksen esittänyttä ap:tä nillittämään mutu-kielitieteilyllä.

Vierailija
6/31 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aivan sama, millä nimellä tätä kutsutaan. Haluaisin vaan kuulla muiden kuulumisia. :)

ap

Vierailija
7/31 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuullista ja vaativaa asiakaspalvelutyötä. Oon tehnyt jo 12 vuotta.

Vierailija
8/31 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivaa ammattia voi olla vaikea löytää.

Bipoon voi kuulua myösliitännäisoireita tai bipo voi olla esimerkiksi autismin liitännäisoire.

Jos on autismin piirteitä voi itsenäinen työ olla sopivinta bipolle.

http://assijorinat.blogspot.fi/

Vierailija
9/31 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ranskalais-marokkolainen psykopaatti. Minulla on vastaanotto Puotilassa Rantakartanontiellä. Olen puhunut murtaen suomea nyt kaksi vuotta.

Vierailija
10/31 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2 sos. alan tutkintoa. Olen menossa nyt ammatilliseen kuntoutukseen joka kestää vuoden sisältäen 3 työharjoittelua oman valinnan mukaan.  Alan vaihto on varmaankin edessä. 4 vuotta diagnoosista ja päivääkään en ole pystynyt tekemään töitä tuona aikana. Nyt vihdoin sopivan lääkityksen myötä paluu työelämään alkaa vaikuttamaan mahdolliselta, näin tuettuna alkuun. Olen myös hýötynyt oireenhallinta ryhmästä. Vietän hyvin strukturoitua elämää nykyisin, myös päihteetöntä. T. vaikea-asteinen sekamuotoinen bipolaarikko

Vierailija
11/31 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vapaa taiteilija. Tulosta syntyy vaihtelevasti.

Vierailija
12/31 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asperger.

Asperger kuuluu autismin kirjoon. Ei ole yhtä ja tiettyä autismia.

Jos tapaat autistin et voi sen perusteella tunnistaa muita autisteja, kuten esimerkiksi tavatessasi Down-ihmisen.

Jokaisella autistilla on erilaiset ominaisuutensa.

Autismi muutuu iän mukana ja saattaa kadota iän mukana. Oireet voivat myös ilmaantua iän mukana. Piirteet saataa välillä kadota ja ilmetä uudestaan esimerkiksi stressin vaikutuksesta.

Vierailija
13/31 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artisti,  musiikkiin liittyvää työtä. Nyt olen ollut kuntoutustella muutaMan vuoden koska en pysty tekemään töitä niin että sillä eläisi.

Vierailija
14/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tiukkabipoinen?

Vierailija
16/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan lapsia päiväkodissa.

Vierailija
17/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tutkija.

Vierailija
18/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Toivottavasti aloittaja on nainen. Muuten voi heittää hyvästit kaikelle läheisyydelle, puhumattakaan seksistä.

Toisaalta ketäpä se täälläkään kiinnostaisi, jos miehelle näin käy. Muistutetaan, että nuo eivät ole mitään ihmisoikeuksia ja ilmankin pärjää jne.

Vierailija
19/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 23:54"]

[/quote]

Toivottavasti aloittaja on nainen. Muuten voi heittää hyvästit kaikelle läheisyydelle, puhumattakaan seksistä.

Toisaalta ketäpä se täälläkään kiinnostaisi, jos miehelle näin käy. Muistutetaan, että nuo eivät ole mitään ihmisoikeuksia ja ilmankin pärjää jne.

[/quote]

Seksi ei ole ihmisoikeus. Se on etuoikeus.

Vierailija
20/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairaudet määritellään kulloisenkin yhteiskunnallisen kehittymisasteen mukaan. 70-luvulla Suomessa homouskin oli vielä mielisairaus. Ei ole enää. Ts. millaisia piirteitä kulloisessakin yhteiskunnallisessa ilmapiirissä sallitaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän