vastahakoisen lapsen nukutuksesta
Kyselin aiemmin täällä vinkkejä ja sainkin niitä. Ja illat ovatkin helpottaneet. Nukutukseen menee kylläkin reilu tunti, mutta ei enää huuda eikä raivoa.
Tyttö siis sänkyyn ja nukuttaja istuu lattialla ja pitää huolta että sängystä ei enää poistuta. Saapi tyttö istuskella vaikka seistä...yrittää aloitella keskustelua. Ainut mitä tehdään, katsotaan että pysyy sängyssä. Että kiitoksia vinkeistä!
Ja niille jotka meinaavat arvostella ettei heillä vaan tarvi nukuttaa...ei meilläkään pitänyt aikaisemmin.
Kommentit (5)
Näin lapselta meni mielenkiinto aesiintyä kun yleisö puuttui. Sivusilmällä seurasin sen varran että olin haukkana estämässä jos yritti tulla pois sängyssä.
Tein niin, että ensin istuin selin sängyn vieressä lattialla.
Sitten siirryin tuolille vähän kauemmas lukemaan yövalossa. Silloin ei enää ollutkaan kovin tuskallista istua, ja usein lapsikin nukahti 20-30min.
siinä sai vain istua, ei puhua ollenkaan, eikä saanut äidiltä huomiota. Toinen vaihtoehto oli mennä sänkyyn ja pysyä siellä. Muutaman kerran kun istui pallilla, kyllästyi ja meni sänkyyn vapaaehtoisesti.
Hänellä tosin oli 2 sisarusta nukkumassa samassa huoneessa, homma oli ihan mahdotonta.
Meillä nimittäin on mennyt hermot nukuttamiseen (2v8kk poika) ja nyt kesällä todettiin, että lapsihan vaan " kokeilee" meitä eli kun totean, että " nyt nukutaan ja lähden hoitamaan hommia ja tulen vasta kun täällä on hiljaista" . Menen ulos makkarista, pistän oven lähes kiinni ja jatkan hommiani niin poika huutelee ja höpisee hetken ja sitten 10-15 minuutin päästä on unessa. Jos itse olen vieressä nukuttamassa kuten tähän asti niin tuohon nukahtamiseen menee 1-2 tuntia!
Tiendän kanssa että nukahtaisi itsekseen nopeammin, kun ei tarvi esittää meille mitään. Ihan niinkuin pinnikseen.
Kohta varmaan aletaan kokeileen sitä että aina vaan palautetaan sänkyyn. Nyt hetki lepuutetaan hermoja, sillä tällä nukutustyylillä ei mene huudoksi. Ja sänkykin on vielä niin uusi.
joku nukkumiskammo kyllä oli. Edelleenkään ei mene nukkumaan, vaan istumaan sänkyyn. Sitten vasta kun on ihan väsy, panee pötkölleen.