Ennustitko oikein luokkatovereidesi tulevaisuuden?
Arvasitko miten kävi esimerkiksi miestennielijän, luokan hauskuuttajan ja parhaan oppilaan tulevaisuudessa?
Kommentit (17)
Jotain aavistuksia oli, en tiedä osuinko oikeaan. Itsestäni "ennustettiin" vähintään syövän voittavaa tieteilijäneroa tai presidenttiä mutta todellisuudessa putosin jatko-opinnoista vuodessa masennuksen vuoksi ja rupesin työttömäksi raapimaan persettäni sohvalla.
En ollut kiinnostunut luokkalaisteni tulevaisuudesta enkä ole kiinnostunut heidän nykyhetkestään.
En ole ollut kehenkään yhteydessä moneen vuoteen.
En ole yhteenkään luokkatoveriin pitänyt yhteyttä enkä tiedä mitä heistä on tullut.
Ihme kyllä niissä missä odotukset olivat korkealla eivät kuitenkaan menestyneet. Paletti kääntyikin yhdessä vaiheessa
no eipä kyllä mennyt yhtään silleen miten luulin/muut luulivat minusta. minusta, luokan 'pahiksesta kaljan juojasta ja tupakan polttajasta' tuli lääkäri :D
Minä olin lintsaava, tupakoiva, bilettävä teini, juuri sitä suosittujen tyttöjen porukkaa, josta kaikilla oli kova ääni. En tehnyt lukion aikana kuin alle 10 kertaa läksyt ja lukion keskiarvoni oli 7,2. Kirjoitin kuitenkin E:n ja M:n paperit. Minusta tuli tohtori ja näistä muista porukan tytöistä mm. sosionomi ja lääkäri. Usein teinistä ei vielä tulevaisuutta voi sanoa.
Ei kyllä nuorena tullut mieleenkään ennustaa kenenkään tulevaisuutta. Päin vastoin elämä oli tässä ja nyt, ja tulevaisuus ja palkkatulot ja statukset ja tittelit aivan maailman vähiten mielenkiintoisin asia.
En mitenkään erityisesti ennustellut silloin aikanani, mutta en ole kyllä ollenkaan yllättynyt siitä mitä niistä tuli (tiedän tietysti vain niistä jotka ovat facebook-kavereitani, ja niistäkin vain osasta). Kyllä ne lääkikseenmenijät olivat aika lailla tiedossa jo silloin, ja muutkin tuntuivat valinneen jotain mikä oli tosi odotettavissakin heiltä. Se joka oli kova piirtäjä jo pikkupoikana päätyi graafikoksi mainostoimistoon, jatkuvasti matkoista ja ulkomaille muuttamisesta jauhanut meni matkatoimistoalalle, hiljainen ja asiallinen lukutoukka valmistui lakimieheksi jne.
Ei mitään hajua, en tiedä kuin 4 tyttöä, muista tytöistä tai pojista en ole kuullut yli 20 vuoteen, kauppiksesta en ole pitänyt yhteyttä kuin yhteen ihmiseen, ja yhteen mieheen törmäsin kun hän oli miesten tanssiryhmässä esiintymässä kapakassa itiksessä, siitäkin on jo 15 vuotta aikaa.
Ei paljon kiinnostanut silloin, eikä nytkään.
En miettinyt asiaa silloin yhtään. Suurimmasta osasta en tiedä mitään. Nyt ne, joiden kanssa olen jonkinlaisissa tekemisissä, ovat opettajaa-lastentarhanopettajaa suunnilleen kaikki. Hirveä kohtalo meillä!
No enpä yrittänyt ennustella koulukavereiden tulevaisuutta, mutta jälkikäteen olen asiaa funtsinut.
Ne tyypit jotka oli koulun kingejä yläasteella, oli silloin uransa huipuilla, eli heistä ei tullut aikuisena mitään.
Perhetaustat näyttää korreloivan myöhemmän menestyksen kanssa, vaikka tyyppillä olisi ollu miten railakas teini-ikä, niin kyllä niistä lääkäreiden kakaroista sun muista tuli menestyjiä.
Koulukiusaajista tuli opettajia.... Ilmeisesti toimintaympäristö kiinnosti...
Ei muista, mutta sain jokin aika sitten tietää että kahdesta erittäin epämiellyttävästä yläasteen kiusaaja ämmästä oli molemmista tullut yh. äitejä jo ennen täysi-ikää, edelleen yli 10 vuoden jälkeen kumpikin ilman koulutusta yms. En ollut yllättynyt kuullessani noista luusereista..
En ole ennustaja, eikä asioiden ennustaminen ole tapanani muutenkaan. Mistä edes tietäisin entisistä luokkatovereistani mitään? En ole heidän kanssaan tekemisissä. Varmaan aika harva heistä asuu samassa kaupungissa kuin minä ja jos vaikka törmäisin heihin sattumalta, niin en tunnistaisi tai olisi kiinnostunut mitä heille tänä päivänä kuuluu.