Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys pilleristeille:

Vierailija
23.07.2006 |

mikä olisi hyvä ja vähähormooninen e-pilleri? kun mikään ei tunnu sopivan, ei edes minipillerit. vai pitäisikö suosiolla ottaa vaikka kuparikierukka, siinähän ei ole mitään hormoneja..

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

cypretyl ollu itellä tosi hyvä, hinta vajaa 8e/3kk ei todellakaan kirpaise

Vierailija
2/3 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisissä e-pillereissä olevat hormonimäärät voivat olla niin matalia, että siitä voi seurata jopa vaihdevuosimaisia oireita jollekin. Oma elimistö tuottaa aika isoja määriä hormoneja ja pillereistä tulevat määrät voivat olla liian matalia. E-pillerithän matkivat raskaudenaikaista hormonituotantoa, jotta ovulaatiota ei tapahtuisi.

Hormonimäärien lisäksi yhdistelmäehkäisypillerit eroavat toisistaan estrogeeni- ja keltarauhashormonivalmisteen vuoksi. Jollekin sopii toinen estrogeeni tai toinen keltarauhashormoni paremmin kuin toiselle. Keskustele oman lääkärin kanssa. Jos jokin merkki ei tunnu sopivan niin kannattaa kokeilla toisenlaista pilleriä. Muiden kokemusten perusteella on vaikea selvittää omalle elimistölle sopivinta yhdistelmää, kaikki markkinoilla olevat sopivat jollekin "parhaiten".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kärsin vuosikaudet erilaisten pillerien sivuvaikutusten kanssa... Merkkejä vaihdettiin ja jotenkin aina uskoin että olen niille hormoneille herkkä, joten täytyy saada vähähormonisinta mitä vain on... Viimeiset 10 vuotta uusimman polven pillerit on olleet niin vähähormonisia, että ne ei mulla pidä edes sitä 3 viikon "laatan" aikaa vuotoa sisällä vaan vuoto alkaa jo laatan puolivälissä.

Joten gyne sitten ehdotti, että entäs jos kokeilisitkin vanhemman polven runsashormonisempaa pilleriä. Vakuutti että se voi hyvinkin AUTTAA ongelmiini, myös muihin kuin välivuotoon. Microgynon-merkkiset pillerit sain ja kas kummaa, ei enää yhtään itkuisuutta, ihon ja limakalvojen kuivumista rutikuiviksi eikä muita ikäviä sivuvaikutuksia joita aina sain niistä vähähormonisista tyyliin Harmonet, Yasmin jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä