Nyt on teinin vaatteet sitten ostettu
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä edullisesti sait!
Joo. Hän kun tyytyy ihan tavallisiin vaatteisiin, ei tarvitse olla merkkivaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Niin, tyytyy..
Saisi kyllä merkkivaatteita, jos haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tyytyy..
Eikö tulisi pitkällä aikavälillä halvemmaksi ostaa laadukkaampia vaatteita?
Mistä silti olet löytönyt 2 huppria ja farkut tolla hinnalla? Itsellä pelkästään yhdet farkut maksoivat 59,90€/kpl ja olivat tosiaan ainoat hyvin istuvat jotka löysin.
Huppristakin voi helposti joutua maksamaan ihan perus ketjuliikkeessä sen 40€ ei tosiaan tarvi olla mikään merkkivaate.
Lyn kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tyytyy..
Eikö tulisi pitkällä aikavälillä halvemmaksi ostaa laadukkaampia vaatteita?
En tiedä. Meillä on kyllä ihan adidaksetkin menneet rikki, että kyllä hänellä merkkivaateitakin on ja jos se lohduttaa, niin hän sai niken tennarit. Ne osti hänen isänsä.
Anteeksi jos olen nyt jonkun mielestä inhottava, mutta miksi ostit teinille Tokmannilta käyttövaatetta? Ei ne Tokmannin vaatteet oikein edes kestä kulutusta. Jotain pyjamia yms olen minäkin leikki-ikäisilleni sieltä ostanut. Mutta kyllä teiniä katsotaan kieroon koulussa jos vaatteet huutaa Tokmannia, valitettavasti. Itse ostan lapsille vaatteita outleteista ja alennuksista jos mahdollista. Näin saan vähemmällä rahalla lapsille kunnon vaatteita.
Saahan se sit jouluna tonnin edestä lahjoja kuten olet kertonut, että ei nyt kovin köyhää voi olla.
Esiteinistä on nyt sukeutunut teini.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi jos olen nyt jonkun mielestä inhottava, mutta miksi ostit teinille Tokmannilta käyttövaatetta? Ei ne Tokmannin vaatteet oikein edes kestä kulutusta. Jotain pyjamia yms olen minäkin leikki-ikäisilleni sieltä ostanut. Mutta kyllä teiniä katsotaan kieroon koulussa jos vaatteet huutaa Tokmannia, valitettavasti. Itse ostan lapsille vaatteita outleteista ja alennuksista jos mahdollista. Näin saan vähemmällä rahalla lapsille kunnon vaatteita.
Hänellä on myös merkkivaatteita. On adidaksen housuja, huppari, paita, conversen paita. On urheiluseuran kautta tilattuja takkeja yms ei kaikki ole mitään halppista.
Itselleni olen tilannut 5-10 euron farkkuja Cellbesin alennusmyynnistä. Ne joustavat legginsi farkut ovat suosikkini ja vyötärö nousee tarpeeksi ylös ettei jää puoliväliin roikkumaan. Cellbesin puuvillaiset ja hupulliset farkkutakit, parkatakin malliset ovat suosikki takkejani, tosi kestäviä ja velouri hupparit ja housut. Koot 34/36-62/64
Samanlaisia vaatteita hänen kavereillaan on. Osa on merkkivaatetta ja osa ei. ap
Mä löysin viimeks 12-vuotiaalle kirpputoreilta koko kouluvuodeks vaatteet alle 25 eurolla.
Löytyi:
- farkkupaita
- pari t-paitaa
- pari pitkähihaista ohutta paitaa
- 2 hupparia (toinen Conversen)
- collegehousut
- 2 farkut
- softshell - ulkohousut
Lisäksi Fb:n roskalavapalstalta löytyi aivan ehjä ja siisti toppatakki ilmaiseksi.
Poika tyytyväisenä sovitteli vaatteitaan peilin edessä ja tykkäsi kovasti. Kaikki olivat uudenveroisia, sellaisia korkeintaan kerran pestyn näköisiä. Poikaa innosti varsinkin se, kun kerroin mitä vaatteet olisivat maksaneet uutena, ja että säästyneillä rahoilla saadaan ostettua haluamansa peli!
Poika lisäksi alkoi terveesti miettimään ylikulutusta ja sitä, kannattaako vaatteita enää täysin uusina ostaakaan, kun löytyy näin halvalla uudenveroisia kirppareilta.
Vierailija kirjoitti:
Mä löysin viimeks 12-vuotiaalle kirpputoreilta koko kouluvuodeks vaatteet alle 25 eurolla.
Löytyi:
- farkkupaita
- pari t-paitaa
- pari pitkähihaista ohutta paitaa
- 2 hupparia (toinen Conversen)
- collegehousut
- 2 farkut
- softshell - ulkohousutLisäksi Fb:n roskalavapalstalta löytyi aivan ehjä ja siisti toppatakki ilmaiseksi.
Poika tyytyväisenä sovitteli vaatteitaan peilin edessä ja tykkäsi kovasti. Kaikki olivat uudenveroisia, sellaisia korkeintaan kerran pestyn näköisiä. Poikaa innosti varsinkin se, kun kerroin mitä vaatteet olisivat maksaneet uutena, ja että säästyneillä rahoilla saadaan ostettua haluamansa peli!
Poika lisäksi alkoi terveesti miettimään ylikulutusta ja sitä, kannattaako vaatteita enää täysin uusina ostaakaan, kun löytyy näin halvalla uudenveroisia kirppareilta.
Kirpparit onkin eri asia, mutta jos uutena ostat niin et varmasti saa 25 eurolla tuota kaikkea. Ei sillä että tarvisi aina olla uutta vaan ne kirppikset ovat ihan hyvä vaihtoehto. On kuitenkin vähän arpapeliä kuitenkin löytääkö aina tarvitsemaansa kirpparilta ja jos löytää niin missä kunnossa.
Meillä ostavat vaatteensa kirppareilta, eivät halua ostaa uusia vaatteita. Ainostaan kenkien kohdalla olen sanonut, että ne olisi hyvä ostaa uutena.
Ostin tänään teinille vyön ja collegepaidan, meni yli kolme kertaa ap:n summa. Mutta ostan vaatteita vain kerran kuukaudessa hänelle, niin mielestäni se oli ihan kohtuullinen summa. Kengät toki on pakko vielä ostaa tässä kuussa. Varmaan Timberlandin bootseihin päädytään, niin pysyy teinin varpaat kuivina.
Joo, no kyllä mun 13 v poika on ihan tyytyväinen tokmanni poistosta löytämiin 3x farkkuihin ja flanellipaitaan (3 egee/kpl) . Trikoopaitoja ostin uutena ihan merkittömiä 8 egee kappale, mutta lemppari on kirppikseltä löydetty 1,5 egee maksanut. Tosin tolle ei näytä ulkoasu olevan mitenkään tärkeä, kunhan on mukavat päällä. Koulussa itse tekemäänsä trikoopipoa pitää sisälläkin päässään. Koulussa ei vaatteista kiusata ja vähän veikkaan että jos joku kuittailee toi tokaisee vaan että mitä sitten. On perinyt isänsä asenteen ulkonäköön ja vaatteisiin 😀. Ostaisin kyllä merkkivaatteitakin jos tarttis, mutta kun tuo on vaan onnellinen että edullisesti saa ja kerätään sitten rahaa muihin juttuihin. Kenkiinbtoki kuluukin rahaa kun on keväästä jalka kasvanut 3 kokoa. Katsotaan tuleeko ulkonäkö tärkeämmäksi iän myötä, mutta epäilen, kun kaveripiirikin tuntuu olevan aikalailla järkevä tässä suhteessa.
Kylläpä edullisesti sait!