Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin näkyy ylipainoisen raskausmaha?

Vierailija
17.01.2014 |

Hei te hieman paksummat odottajat!

Missä vaiheessa raskausmahastanne tuli selkeä, että maha näytti muultakin kuin vähän lisää lihonneelta? Itse olen viikolla 18, paino noussut 2kg (BMI 36), vyötärön ympärys on leventynyt selkeästi, ennen raskautta-housut ei mene lähellekään kiinni. Tunnen kyllä itse kasvavan vatsan, mutta ulospäin näyttää vain lihavalta. Odotan milloin raskauteni alkaisi näkymään, ja toisinaan kaipaisin sitä laihojen kasvavaa vauvakumpua jota silitellä... Mietin, missä vaiheessa muille ylipainoisille on tullut selkeä raskausmaha?

Vaikka tästä olisikin helppo kiusata ja syyllistää, niin toivoisin että läskien morkkaus ja ilkeily jätetään tällä kertaa väliin. Mieluummin olisin itsekin ollut laihempi odottaja, mutta en ole siinä pitkästä yrittämisestä huolimatta onnistunut.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei milloinkaan

Vierailija
2/35 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitan siis, että omat läskini ainakin vain nousivat ulommas ja ulommas ja loppuraskaudessa näytin todella sairaalloisen läskiltä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit "kummun jota silitellä"?

Oletkohan tullut ajatelleeksi, että ehkä se mahan kasvaminen ja joku "söpö kumpu" ei olekaan raskaudessa se pääasia? Etkö voisi vaan olla onnellinen, että olet raskautunut ja raskaus on sujunut hyvin?

Sitä paitsi eikö tuossa ole hyvätkin puolensa. Sinulla on enemmän varaa valikoida että kenelle kerrot ja milloin, kun jollain toisella. Yksi kaverini on ihan tikkulaiha ja kun alkoi odottaa, niin se oli pakkotilanne kertoa jo aiemmin kuin noilla viikoilla kun ei voinut olla huomaamatta.

Vierailija
4/35 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverilla, ei milloinkaan ja kaksi lasta on saanut.

Vierailija
5/35 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok... :( Olen kyllä raskaudesta onnellinen ja senkin takia olisi mukava jos muutkin näkisi sen jossain vaiheessa, eikä pelkkää lihavaa naista. Esim. kun tulee liian painavaa nostettavaa ja joudun pyytämään apua, niin olisi kivempi jos joku näkisi suoraan syyn, eikä tarvitsisi erikseen kertoa miksen voi nostaa. Johon toinen sanoo ahaa, en ollut huomannutkaan :(

Ap

Vierailija
6/35 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vartalosta ja siitä, miten paljon ja missä kohdissa ylipainoa on. Kaikilla ei näy koskaan - tai näkyy varmaan niin, että kroppa kasvaa, mutta malli on sellainen, että ulkopuolinen ei huomaa raskautta vaan luulee, että ylipainoa on tullut lisää.

Vierailija
7/35 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis pointtini oli, että turha itkeä sitä nyt, kun olet jo raskaana. Olisit miettinyt asiaa ennen raskaaksi hankkiutumista. Nyt sun pitää vaan hyväksyä tilanne ja koittaa nauttia raskaudesta ja siitä, että lapsi on terve.

t. 8

Vierailija
8/35 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ot, mitä sä et voi nostaa itse?

Vierailija
9/35 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kaksoset, ja mun omasta mielestä mulla oli selkee raskausmaha, mutta luulen että aika moni ei sitä huomannut, kun olen lihava, niin luulivat että olen vain lihonut niin että se maha pönköttää pinkeenä siinä edessä. Minä laihduin raskausaikana (7kk) 15 kiloa, ja tunsin itseni rumemmaksi kuin koskaan, ja synnytyksen (kiireellinen sektio) olo oli niin karsee, että en saanut ja uupumus vain jatkui ja jatkui, että ne 15kg tuli takaisin, enkä ole saanut laihdutettua vieläkään. Olis ollut hyvä jos olisi sen raskauslaihtumisen saanut pidettyä ja vähä vielä jatkettua laihtumislinjalla, mutta no, ei voi mitään.

Vierailija
10/35 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, eiköhän tämä tällä selvinnytkin. Kuten jo alussa sanoin, en kaipaa syyllistämistä tai kiusaa. Lihava tietää kyllä kaikki kiusat jota tästä voi keksiä, ja on itse itsensä pahin syyllistäjä, ei siihen muiden ilkeilyä edes tarvittaisi. Elättelin vain toiveita että vaikka laihdutus ei ole onnistunut niin olisin silti pystynyt jakamaan iloni raskaudesta kuten muutkin, vaikka olisi mennytkin pidempi aika.

Hei ja Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
11/35 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, eiköhän tämä tällä selvinnytkin. Kuten jo alussa sanoin, en kaipaa syyllistämistä tai kiusaa. Lihava tietää kyllä kaikki kiusat jota tästä voi keksiä, ja on itse itsensä pahin syyllistäjä, ei siihen muiden ilkeilyä edes tarvittaisi. Elättelin vain toiveita että vaikka laihdutus ei ole onnistunut niin olisin silti pystynyt jakamaan iloni raskaudesta kuten muutkin, vaikka olisi mennytkin pidempi aika.

Hei ja Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
12/35 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 14:32"]

Niin siis pointtini oli, että turha itkeä sitä nyt, kun olet jo raskaana. Olisit miettinyt asiaa ennen raskaaksi hankkiutumista. Nyt sun pitää vaan hyväksyä tilanne ja koittaa nauttia raskaudesta ja siitä, että lapsi on terve.

t. 8

[/quote]

Hei 8, 

Kyllä mietinkin ja olin sitä mieltä ettei läskit lapsia tee, piste. Mutta kun asia ei vuosien työn seurauksenakaan muuttunut, on pakko miettiä onko lihavuus elämän tärkein asia. 

Vierailija
13/35 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä varmaan varmasti huomaat vatsan ennemmin kuin ulkopuolinen.

Itse jouduin kerran hieman noloon tilanteeseen, kun erään (ei ihan läheisen) työkaverin raskaus kävi ilmi suunnilleen viikkoa ennen hänen jäämistään äitiyslomalle...

Vierailija
14/35 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa kokemusta ei ole, mutta kaverini oli ylipainonen odottaja ja hänen vatsastaan kyllä huomasi raskauden. Viikoista en tiedä, mutta vatsa ns. tasottui, tuli enemmän puolipalloksi. Isompi kuin laihalla, mutta silti raskausvatsa. Eiköhän sinullekin! Onnea odotukseen!

Vierailija
15/35 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla näkyi vasta 7. kuulla selkeästi, että olen raskaana enkä vain lihava. BMI 28

Vierailija
16/35 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toista odottaessa lähtö-BMI 33,5 ja raskausmaha oli selkeä rv. 18. Moni kommentoi, että olisin laihtunut raskauteni myötä, mutta se johtui siitä, että maha oli söpösti eteen, eikä enää makkaralla. Itseasiassa raskausaika oli aika mukavaa, koska en kokenut olevani niin lihava kuin ennen sitä. Maha vei huomion keskivartalon makkaroista ja vaikutin "hoikemmalta" ihan peilikuvassakin. Paino nousi sen 10kg, ei mitään terveysongelmia ollut. Vauva oli noin 4kg syntyissään.

Vierailija
17/35 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI noin 30, alkoi näkyä siinä rv 25 paikkeilla niille jotka tiesi että olen raskaana ja osasi sitä odottaa. Maha oli hyvin sirokokoinen loppuun asti, varmaan sellaisille jotka ei tiennyt että odotan näkyi vasta rv 30 jälkeen :)

Vierailija
18/35 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin täytyy vielä sanoa että ennen raskautta maha oli melkoisen litteä, rasva ei minulla siis kerry mahaan. Raskausaikana painoa tuli n. 12 kg.

19

Vierailija
19/35 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 15:30"]BMI noin 30, alkoi näkyä siinä rv 25 paikkeilla niille jotka tiesi että olen raskaana ja osasi sitä odottaa. Maha oli hyvin sirokokoinen loppuun asti, varmaan sellaisille jotka ei tiennyt että odotan näkyi vasta rv 30 jälkeen :)

[/quote]

Bmi 30 ja sirokokoinen maha?

Vierailija
20/35 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla BMI vähän päälle 40 ja esikoisesta erotti raskaudeksi vähän puolenvälin jälkeen. Nyt toisen kohdalla hiukan ennen puoltaväliä.

Olen mallia päärynä, tuossa navasta ylöspäin ei siis paljoa läskiä ole, reisi/perse/alavatsa-painotteisesti. Tässä mallissa ainakin erottaa vauvamahan.:P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme