Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita työttömiä palstalla? Tsempatkaamme toisiamme!

Vierailija
17.01.2014 |

Aion tänään lähettää 4 työhakemusta. Epäilen vahvasti, että mikään ei tärppää niistä, mutta yritettävä on. Miten muut?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Tuskin irtoaa

Vierailija
2/12 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin työpaikat, ei mitään minulle. Jatkan näitä kissanpäiviä. Mä tykkään olla kotona. Jos voittaisin lottovoiton niin en ikinä enää edes ajattelisi töitä.

Tosiaan vasta reilun kk:n ollut työtön, niin tää menee lomailusta vielä. :)

Toivottavasti AP sulla tärppää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilmoita itseäni edes työttömäksi työhakijaksi. Eipähän työkkäri pompottele. Pidän mieluummin vapauteni, teen vapaaehtoistyötä ja olen kotona, kun lapset palaavat koulusta.

riittävän varakas

Vierailija
4/12 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit kohtalotoverilta myös täältä. Tällä viikolla on lähtenyt 4 hakemusta ja yksi on vielä vaiheessa. Pakko jaksaa yrittää.

Vierailija
5/12 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samoilla linjoilla kuin nro 3. Mutta mulla on jo kolme kuukautta täynnä, mikä on se kriittinen raja, jonka jälkeen työnsaanti vaikeentuu. Ja lisäksi nyt alkaa tuntua siltä, että olen saanut kotonaolosta tarpeekseni. Sopivia työpaikkoja vaan ei kovin paljon ole. Oman alan työpaikat ahdistaa. Ajattelin mennä työkkäriin keskustelemaan uudesta urasta. Kunpa tietäisin, mitä se voisi olla. Yhden hakemuksen olen tällä viikolla laittanut. Onneksi pärjätään miehen tuloilla.

Vierailija
6/12 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haen toistaiseksi vain oman alan paikkoja. Yritän päästä syksyllä opiskelemaan. Kotona on mukavaa.

Vierailija
7/12 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
8/12 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lol,te yhteiskunnan pummit

Vierailija
9/12 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Saan päivärahaa 3 200 euroa kuussa. Ei viitsi hötkyillä.

Vierailija
10/12 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Kaksi hakemusta lähtee tänään sittenkin vain. Otin kuitenkin itselleni kaksi alaan liittyvää duunia harrastuksekseni. On sitten millä paukutella henkseleitä työhaastattelussa, että ei tässä ole pelkästään laakareilla maattu. Lainasin myös kirjastosta kaksi alan kirjaa ja pakko se on tärpätä. Ihan pakko.

Terkkuja kirjastosta. AP

P.s. Puoli vuotta työttömyyttä takana! Työkokemusta 20 + vuotta ja ikä alkaa tulemaan vastaan, mutta kyllä tämä tästä.

Vierailija
11/12 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut keväästä työtön, mutta syksyllä menin koulun penkille ja nyt siis opiskelen ansiosidonnaisella. Katselin juuri yhtenä iltana osaamiseni huomioiden MOL:sta työpaikkoja, ja aika ankealta kyllä vaikutti.

Aamulla keksin, että menen valmistumisen jälkeen johonkin vuokratyöfirmaan ja heitän keikkaa miten itselle sopii, muun ajan saan olla työtön. Jos saisi sitten aina jonkun 10 kk:n pätkän päivien nollaamiseen, niin tämä ratkaisu olisi hyvä.

Tottunut iät ja ajat tulemaan toimeen pienillä tuloilla ja säästämään niistäkin, joten mikäs tässä sitten vaikka loppuikä.

Vierailija
12/12 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitatte "työkkärin pompottelulla"?

Olen ilmoittautunut tämän vuoden alusta työttömäksi, seuraava yhteydenotto = puhelu työvoimatoimistosta on kesäkuun lopussa. Että kysyn vaan, mitä pompottelua se muka on?

Vai onko se vaan kanta-asiakkaan etu, että saa vetelehtiä työttömänä ja se riittää, kun laittavat kassalle lausunnon työttömyyskorvauksen maksua varten?

Itse minä olen työni hankkinut, niin kuin varmaan kaikki muutkin. Tänään  laitoin postiin vain työttömyyskorvaushakemuksen, työhakemusta en tänään laita mutta on niitä jo puolenkymmentä vireillä. En edes ihan tarkkaan itsekään muista, mutta ei niitä vielä kovin monta. Se vaan sitten ketuttaa, kun tulee päätöksiä sellaisista paikoista, joita en enää muista edes hakeneeni.