Citymarketin tarjouskusetus osa xxx !
Eilen katsoin Cittarin sivuilta tarjouksen Norjan lohesta kokonaisena alle 5e/kg. No, se oli voimassa vielä tämänkin päivän. Minä äsken lähdin sitä ostamaan, niin myyjä kalatiskissä: Ei sitä tänään enää ole, kun se oli erä, jota riitti vain kahdeksi edelliseksi tarjouspäiväksi. No, ilmoitin, ettei tuo ole asianmukaista markkinointia. Ostin sitten muuta ruokaa tilalle mutta vituttipa taas tuokin huijaus.
Kommentit (48)
Joo, tarkistin, Hätälän toimittama kokonainen lohi 4,99 e/kg, voimassa 17.10. asti. Erä. Tuo sana ei ole kuluttajalle informoiva vaan se pitäisi olla esim. 100 kpl erä. No, eipä tarvitse taaskaan käydä tuossa kaupassa edelleenkään ruokaostoksilla.
Miten vi*ussa teitä vatipäitä edes päästetään kauppoihin?
Valita kuluttahaviranomaiselle tai kaupan johdolle.
Mikä erä?!! 10, 20, 150 lohta? Puolustelkaa vaan tuota harjaanjohtavaa markkinointia, vatipäät!
Tätä "ERÄ" kusetusta käytetään todella paljon. Kuluttajalle ei kerrota onko erä kaksi lohta vai 2000 lohta. Cittarit pahimpia huijareita tässä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tarkistin, Hätälän toimittama kokonainen lohi 4,99 e/kg, voimassa 17.10. asti. Erä. Tuo sana ei ole kuluttajalle informoiva vaan se pitäisi olla esim. 100 kpl erä. No, eipä tarvitse taaskaan käydä tuossa kaupassa edelleenkään ruokaostoksilla.
No tiedätpä ehkä jatkossa mitä sana erä tarkoittaa tarjoustuotteen kohdalla. Tosin en jaksa siihenkään uskoa
Olen ostanut tähän asti aina Prismasta lohta hyvään hintaan ja tämä oli erittäin hyvä muistitus, että näin teen vastakin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä erä?!! 10, 20, 150 lohta? Puolustelkaa vaan tuota harjaanjohtavaa markkinointia, vatipäät!
Nyyh. Soita Karpolle.
Vierailija kirjoitti:
Miten vi*ussa teitä vatipäitä edes päästetään kauppoihin?
Oikeasti han tuotetta tai vastaavaa pitää olla koko tarjousajan saatavilla. Mutta voidaan myös merkitä tarjouserän koko. Esim. Yksi tai 10 000 yms. Tai molemmat. Mielestäni tuo pelkkä "erä" on harhaan johtava ja kuulostaa pelkästään sisäänheittomainokselta. En muista varmaksi pitääkö mainoksessa mainita erän koko, mutta kuvittelisi niin. Eli aloittajalla olisi sen mukaan oikeus ostaa kala siihen hintaan. Valitus kauppiaalle.
Kusetusta, kyllä. Ja sama Kittarin "hedelmä- ja vihannestarjous, 1 euro" -kohdalla. Nyt sentään mainoksessa jo pakkauskokoja (eli 1 e/kg ei ole totta, pakkaukset ovat alkaen 100 g!!!!). Grrr. En enää osta K-ryhmän kaupoista mitään. Lohi jäi jo kauppaan, sitä siis oli, mutta eivät ilmoittaneet fileointilisän olevan 2 e/kala! :O Ei näin!
Ja mitä sä teet sillä tiedolla, mikä sen erän koko on? Oli se sitten 50 tai 500 et voi kuitenkaan tietää onko sitä enää siellä kaupassa, kun sinä sinne menet.
Tarjoustuote pitää olla saatavilla koko tarjouksen ajan tai mainoksessa on ilmoitettava kappalemäärä. Kuluttajalla on tuossa oikeus hyvitykseen.
Usein plussatarjoukset on aika kyseenalaisia. Tyyliin, normaalihinta 2 euroa kappale, plussakortilla huima tarjous 3,95 / 2 kpl !
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä sä teet sillä tiedolla, mikä sen erän koko on? Oli se sitten 50 tai 500 et voi kuitenkaan tietää onko sitä enää siellä kaupassa, kun sinä sinne menet.
Kyllä voin todellakin arvioida, että jos erän myynti alkaa esim.15.10. ja on 100 kpl, on se todennäköisesti mennyt jo 17.10.!! Olisin siis mennyt varmasti jo 15.10. sen lohen ostamaan. Nyt pelkkä sanalla Erä, kauppias pesi kätensä mainoksesta, joka ei pitänyt enää tänään lainkaan paikkansa. Ap
Kilohinta pitää myös tuotteista löytyä. Kerran kysyin sitä myyjältä ja myyjä sanoi, että laske itse. Laskin päässäni, kerroin hinnan myyjälle ja tein valituksen.
Mikään ei muutu, ellei anna palautetta. Sitä voi antaa ihan asiallisesti. Esim.tuossa kysyin kauppiaalta, että eikö voisi olla kilohintoja, ettei tarvitse itse laskea, niin kuin myyjä käski. Tiesin kyllä, että ne pitää olla. Sain asiallisen palautteen, että tulevat katsomaan että jatkossa kilohinnat löytyy. Eivät kyllä maininneet, että olivat tehneet virheen. Vaan että korjaavat epäkohdan.
Oisko pitänyt saada lohi, että voit roikottaa sitä herutuskuvassa? Kyllä niitä kaloja oli hyvin saatavilla. Olisit mennyt ajoissa.
Emma K. kirjoitti:
Taidat olla homoseksuaali, joka olisi käyttänyt lohta ihan muuna kuin ruokana.
Olen tehnyt töitä erilaisilla seksialoilla, mutta tuo on ihan uusi juttu minulle. Taitaa olla vain joku paikallinen erikoisuus?
Täällä on ilmeisesti Cittarin kusetusmainonnasta vastaavia alapeukuttamassa aloitusta, joka on ihan validi. Kaikista päätellen kusetus on sallittua, kun voitto ropsahtaa kauppiaan taskuun suoraan.
Nyt ostaja oma aivotoiminta käyttöön. ERÄ on tietty määrä , usein hyvin pieni. Mainos oli oikein. Jouduin kerran todistamaan laskiaispäivänä kun kassalle jälkeeni ryntäsi raivotar ja kassa sai kuulla kunniansa kun 20. 25 kaupassa ei enää ollut laskiaispullia. Minä puolustin kauppaa ja hyvä kun en saanut turpiini : D
Jos mainoksessa mainitaan erä, niin tarjous/mainos on täysin oikein.