Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin vaihtaa haastavan työni johonkin rutiinihommaan.

Vierailija
16.01.2014 |

Olen väsynyt siihen, että minulta odotetaan luovuutta ja uusia ideoita. Niitä ei vaan ole ja olen alalla mikä ei minua oikeasti kiinnosta pätkääkään ja se vaikuttaa myös hieman motivaatiooni. En siis kaipaa isoja haasteita tai vastuita ja tuntuu, että olisin onnellisempi jos olusin töissä jossain, missä tietäisin tarkkaan mitä minun pitää päivän aikana tehdä. 

Työtilanne on heikko Suomessa ja tajuan, että ei tuosta vaan löydy. Ikääkin alkaa olla päälle nejjän kymmenen. Saan ihan kivaa palkkaa, mitä en varmaankaan niissä rutiinihommissa tienaisi. Silti tunnen itseni ja uskon, että olisin onnellisempi jos työni olisi jotain muuta. Mutta mitä?

muita, jotka miettivät alan ysi työpaikan vaihtoa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan minulta! :) Itseäni pidättelee oikeastaan vain se, että tunnen itseni liiankin hyvin: alkaisin siinä rutiinihommassakin varmaan vuoden, parin päästä stressaamaan tai olemaan tyytymätön. Ehkä jopa haikailisin vanhaa työtäni takaisin. Joskus vaihtamalla paranee, mutta ehkä ei aina.

Vierailija
2/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm itsellä välillä sma homma. Aina pitäisi olla energinen, askeleen edellä muita ja vastuuta..

luulen kuitenkin et sulla on jotenkin väärä työn kuva tms nyt, et saa tarpeeksi onnistumisen kokemuksia. Ei tosin ole varma että saisit niitä postinkantajanakaan! Ota välivuosi? Virkavapaata? Ei elämä siihen kaadu kos vuoden tekee jotain muuta,.

mainitse esimerkki, minkälainen aivot narikkaan homma sua kiinnostais?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä! ahdistaa työni, mutta saan ihan hyvää palkkaa. mitähän sitä voisi alkaa tekemään? Jotain yksinkertaista ja helppoa...

Vierailija
4/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa myös huomioon, että monilla matalapalkkaaloilla huonobtyöympäristö. Kyräilyä, jne. Näkyy esim sairaalassa, mitä ylemmäs hierarkiassa mennään sairaala-apulaisista lääkäreihin sitä vähemmän on nokkimista ja kiusausta. Monesti kun ihminen ei saa itse määrätä omasta työstän yrittää käyttää valtaa kaikessa "turhassa"

3

Vierailija
5/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa myös huomioon, että monilla matalapalkkaaloilla huonobtyöympäristö. Kyräilyä, jne. Näkyy esim sairaalassa, mitä ylemmäs hierarkiassa mennään sairaala-apulaisista lääkäreihin sitä vähemmän on nokkimista ja kiusausta. Monesti kun ihminen ei saa itse määrätä omasta työstän yrittää käyttää valtaa kaikessa "turhassa"

3

Vierailija
6/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on haaveillut esim. Työstä kahvilassa tai sitten edelleen toimistotyössä tyyliin laskujen kirjausta tai jotain missä on selvät sävelet. Nyt pitäisi olla "huikeita idiksii" plus että en osaa eikä kiinnosta alan syvempi tietämys. nykyisessä työsdäni pitää revetä niin moneen erilaiseen juttuun, ilman vielä minkäänlaista päätösvaltaa. Niin rassaa oikeasti.

tiedän, että moni olisi ikionnellinen saadessani työpaikkani.

Vierailija
7/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 22:05"]

3

[/quote]

Kaikissa hoitoalan työpaikoissa sairaaloissa, missä olen ollut, on ollut todella ihanat työkaverit ja työympäristö :) Tuo kyräily korostuu vain erittäin fyysisissä työpaikoissa, kuten vanhuspuolella.

Vierailija
8/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama tilanne. Työ on haastavaa ja vaatisi intohimoa ja jatkuvaa uuden opettelua. Pitäisi osata tehdä kalliita päätöksiä. Sen sijaan että kehittäisin itseäni iltaisin surffaan av:llä..

Vierailija
9/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. En jaksaisi työpaineita ja vastuuta, sitä ettei työstä ikinä pääse eroon vaan aina ja kaikkialla pitäisi olla valmiina vastailemaan kyselyihin ja posteihin. En jaksa sitäkään, etten ikinä ole siinä pisteessä, että kotiin lähtiessä olisi ns. kaikki hommat tehty, aina on monen monta juttua jotka olisi pitänyt tehdä jo viime viikolla tai pari viikkoa sitten. Enkä sitä, että työnkuva on niin epämääräinen, että kaikkeen pitäisi vastata myöntävästi vaikkei aika riittäisikään.

Olen haaveillut työstä vaikka jossain keittiössä tai leipomossa, jossa joka päivä olisi ne tietyt jutut jotka pitää tehdä, ihan konkreettisia työtehtäviä joista tulee näkyvää tulosta. Ja kun päivän työt on tehty, voi aivot jättää narikkaan ja nauttia elämästä. Harmi vaan, että näillä veloilla en tulisi toimeen kovin pienipalkkaisessa työssä.

Vierailija
10/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 22:17"]

Mulla ihan sama tilanne. Työ on haastavaa ja vaatisi intohimoa ja jatkuvaa uuden opettelua. Pitäisi osata tehdä kalliita päätöksiä. Sen sijaan että kehittäisin itseäni iltaisin surffaan av:llä..

[/quote]

sama täällä. Olisi fiksua lukea alan uutisia tai syventää tietämystä työajan ulkopuolella, mutta viihdytän mielummin itseäni esim. Blogien tai av:n lukemisella tai tv:n katselulla. Perhe ja lapsetkin kuuluvat elämääni ja vuevät aikaani, joten en jaksa miettiä ammatillisia asioita enää vapaalla.

ap

Vierailija
11/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mulle sun työpaikka! Kuulostaa just ihanalta. t.työtön

Vierailija
12/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ikinä mitään hirvittävän haastavaa työtä ole ollut, mutta vaihdoin edellisen kiireisen työni postinlajittelijaksi :). Olin jo nuorempana ollut kesätöissä Postissa ja tiesin mitä se on. Viihdyin todella hyvin, kunnes sitten tuli nämä Itellaan uudet kuviot ja se osasto, jossa olin, lakkautettiin kokonaan.

Nyt olen taas kiirehommissa, mutta vain osa-aikaisesti. Palkka on puolet entisestä (joka sekin oli jo matala, eli ei-kelpaava tavalliselle AV-mammalle), mutta koska olen aina ollut säästäväinen eikä shoppailu kiinnosta, niin minulla on säästöjä.

Olen yli 40-v. enkä todennäköisesti saisi enää mitään työtä. Hirvittää hieman, mutta näin olen valinnut.

Vierailija
13/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi, jolla on työpaikan vaihto mielessä, joitain hakemuksiakin olen jo lähetellyt ja melkein joka päivä tutkailen avoimia työpaikkoja (=terapiaa työpäivän lomaan).
Itse olen nyt useita vuosia ollut työssä, johon koulutukseni soveltuu mutta ei työ ei suoraan vastaa koulutusta. Sen vuoksi joudun koko ajan venyttämään osaamistani alueille, jotka eivät niin kiinnosta. Työlle on ominaista myös se, että koko ajan "innovoidaan ja kehitetään" eikä koskaan voi vain keskittyä siihen varsinaiseen työhön. Kaipaan vakautta. Olen kyllä siis tykännyt työstäni ja työyhteisö on tosi mukava. Ehkä olen vaan tehnyt sitä nyt liian kauan.
Minulle tämä muutosprosessi iski todenteolla viime vuoden aikana ja tuntuu sellaisena puristavana tunteena joka päivä. Joululomalla viimeksi itkin kun tuntui niin ahdistavalta palata töihin.

Toivon mukaan työmarkkinat ovat suotuisat ja uusi työ löytyy pian.

Vierailija
14/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 22:33"]

Anna mulle sun työpaikka! Kuulostaa just ihanalta. t.työtön

[/quote]

tiedän, että olen onnekas että minulla on työtä mistä maksetaan ihan kohtuullisesti, pääsee välillä matkustamaan ja johon olisi varmasti tulijoita pilvin pimein. Joku mainitsi velat, niitä on meilläkin ihan tarpeeksi, joten matalapalkkahommiin ei voi siirtyä ainakaan vapaaehtoisesti.