Minkälaisen joulumaailman aiot rakentaa tänä vuonna?
Ostatko osia vai teetkö itse vai molempia? Käytätkö leivonnaisia (piparitalo tms.) osana sitä? Onko käytössä ikkunan väli vai koko huone?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Meillä alakerta sisustetaan jouluun. Käytännössä kaksi sivupöytää saa joulukoristeet ja kukat, eteisen lipasto myös. Jouluvalotähti ikkunaan. Takan sivuhyllyllä lasten joulusukat, kirjahyllyn päällä Disneyn joulupehmot. Joulukuusi, kuusen alle joulujuna. Lapsille oma joulukuusi yläkertaan jos haluavat. Terasseille joulu-ulkovalot. Olen jouluihminen.
Heitän vastapalloa - millainen Halloween sisustus teillä on? Meillä nyt kirjahylly ja kaksi sivupöytää koristeltu Halloween koristein. Hautakivi, luuranko, kummitus, ledikynttilät, Halloween valosarjat. Etuterasilla pari koristetta ja kurpitsa. Boo!
Voisitko tehdä halloweenille oman ketjun? Kiitos
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina ollut vähän joulu-hullu ja koristellut kodin kaikki huoneet. Mulla on hirveät määrät joulukoristeita, jouluastioita ja joulutekstiilejä, joulukyliä, joulukaruselleja ja jopa joulutyynyt 😄 Muutama vuosi sitten innostuin tonttu-ovista ja nyt mulla niitä 3. Homma lähti tietysti lapasesta ja aloin keräilemään tonttujen miniatyyri-rekvisiittaa. Nyt ovien eteen rakentuu jo pienet pihat kelkkoineen, rekineen, kuusineen, tonttuineen, postilaatikoineen ym. ym. Tulee taas tänäkin vuonna varmaan ostettua lisää 🎅
Kuulostaa hyvälle <3 Teetkö itse myös tekstiilejä ja tyynyjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan värivalot ja siinäpä se. Joku nainen tai vaikka naisia voi pukeutua tonttutytöiksi ja tuoda tunnelmaa. Hyvin vapaasti saa pukeutua ja varsinkin riisua.
M.49
Joulun seksualisointi on rumaa ja ällöttävää.
Jep. Viime kädessä kyse on lapsen synttäreistä. Muistakaa se.
Viime kädessä kyse on ikivanhasta juhlasta joka ajoittuu jo ajalle jolloin tuosta lapsen syntymästä ei oltu täällä vielä kuultukaan.
Joulunviettotapa vain oli hyvin erilainen tuohon aikaan eli jos tarkkoja ollaan, niin kristinusko on muovannut juhlanviettoa tiettyyn suuntaan. Monissa katolisissa maissa joulua vietetään hyvin voimakkaasti kristinuskon viitoittamalla tiellä ja moni maallinenkin perinne juontaa juurensa kristinuskosta esim. lahjojen antaminen, joululaulut, joulukuusi. Sen sijaan ruokaperinne on tuosta irrallaan ja syntynyt enemmän tarpeen ja mahdollisuuksien kuin kristinuskon perusteella (joulutorttua nyt lukuunottamatta).
Voidaan ajatella, että perinteinen yule-juhla olisi halon polttamista eli muistuttaisi kovasti juhannusta mutta vain talvella. Siinä ei hirveästi ole yhtymäkohtia meidän viettämäämme jouluun.
Vierailija kirjoitti:
Meillä alakerta sisustetaan jouluun. Käytännössä kaksi sivupöytää saa joulukoristeet ja kukat, eteisen lipasto myös. Jouluvalotähti ikkunaan. Takan sivuhyllyllä lasten joulusukat, kirjahyllyn päällä Disneyn joulupehmot. Joulukuusi, kuusen alle joulujuna. Lapsille oma joulukuusi yläkertaan jos haluavat. Terasseille joulu-ulkovalot. Olen jouluihminen.
Heitän vastapalloa - millainen Halloween sisustus teillä on? Meillä nyt kirjahylly ja kaksi sivupöytää koristeltu Halloween koristein. Hautakivi, luuranko, kummitus, ledikynttilät, Halloween valosarjat. Etuterasilla pari koristetta ja kurpitsa. Boo!
Täällä ruotsissa ei ole pahemmin Halloween purrut. Pari pientä kurpitsaa etupihalla, ollut jo syyskuusta.jouluksi laitan tähtijä, kukkia, valoina ikkunoihin, amarylliksiä, sinttejä pitää olla. Pari pukkia. Keittiöön vaihdan verhot, pöytäliinan.
Bonsai puumme ajaa kuuseen asiaa. Saa valot että kuulat.
Vierailija kirjoitti:
Aika amerikkalaista, mutta kunhan on mieleinen itselle, niin se on tärkeintä!
Minulla on kasvamassa tulppaaneja jouluksi. Viime vuonna sain kielot kukkimaan jouluksi <3
Ostin ulkokasveja 10-30 litran ruukkuihin (pallotuija, timanttituija, puksia kartiona ja pallomuotoisena, murattia, kanervaa, marjakuusia ja valkoisia kukkia). Muutamaan pienet valot. Keväällä istutan karaistuneet yksilöt multaan. Kranssi jouluviikoksi oveen, sen pitää olla täysin maatuva. Kodin ikkunalaudoilla on kaarenmalliset muratit, niihin laitan pienet valot. Pari kynttilää lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Laitan värivalot ja siinäpä se. Joku nainen tai vaikka naisia voi pukeutua tonttutytöiksi ja tuoda tunnelmaa. Hyvin vapaasti saa pukeutua ja varsinkin riisua.
M.49
Mitä sinäkään vanha käppänä enää tuollaisia mietit. Huvittaa, kun papoilla on hirveesti halua mutta ei kykyä...
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina ollut vähän joulu-hullu ja koristellut kodin kaikki huoneet. Mulla on hirveät määrät joulukoristeita, jouluastioita ja joulutekstiilejä, joulukyliä, joulukaruselleja ja jopa joulutyynyt 😄 Muutama vuosi sitten innostuin tonttu-ovista ja nyt mulla niitä 3. Homma lähti tietysti lapasesta ja aloin keräilemään tonttujen miniatyyri-rekvisiittaa. Nyt ovien eteen rakentuu jo pienet pihat kelkkoineen, rekineen, kuusineen, tonttuineen, postilaatikoineen ym. ym. Tulee taas tänäkin vuonna varmaan ostettua lisää 🎅
Kuulosta ihanalta 🤗
Vierailija kirjoitti:
Ostin ulkokasveja 10-30 litran ruukkuihin (pallotuija, timanttituija, puksia kartiona ja pallomuotoisena, murattia, kanervaa, marjakuusia ja valkoisia kukkia). Muutamaan pienet valot. Keväällä istutan karaistuneet yksilöt multaan. Kranssi jouluviikoksi oveen, sen pitää olla täysin maatuva. Kodin ikkunalaudoilla on kaarenmalliset muratit, niihin laitan pienet valot. Pari kynttilää lisäksi.
Millä sidot kranssin vai puratko sidontalangan siitä pois? Minä yritän ostaa kotiin vain maatuvia ja kierrätettäviä materiaaleja. Jouluvalot saa onneksi myös kierrätykseen. On minulla tietysti vanhoja materiaaleja, kuten muovihelmiä, mutta nekin aina puran töistä ja käytän uudelleen. Otan poisheitettävistä säästöön kaiken minkä voi käyttää uudelleen.
Askartelen täällä punaisiin joulupalloihin koronapiikkejä. Saadaan siten ajanmukainen koronakuusi.
Viinanhuuruinen joulukuu on tulossa. Vaimon ja lapset heitän varmaan jo alku kuusta pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M.49
Mitä sinäkään vanha käppänä enää tuollaisia mietit. Huvittaa, kun papoilla on hirveesti halua mutta ei kykyä...
Onko kokemusta asiasta vai pelkkä luulo? Voin mä sulle kyvyn näyttää jos haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko Melania Trump?
Ovetko sinä tävjä hävönen täi jöky myy punävihveä inisijä?
Mistä lähtien joulu on ollut puolueasia?
Joulu on punavihreä.
Valoja, lyhtyjä ja kynttilöitä, ei liikaa koristeita, ehkä kukka lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko Melania Trump?
Ovetko sinä tävjä hävönen täi jöky myy punävihveä inisijä?
Mistä lähtien joulu on ollut puolueasia?
Joulu on punavihreä.
Valko-kultainenkin on ihan kiva :)
Vierailija kirjoitti:
Valoja, lyhtyjä ja kynttilöitä, ei liikaa koristeita, ehkä kukka lisäksi.
Oikeista kynttilöistä tulevaa tunnelmaa ei voita mikään! Samoin ulkona on ihanaa polttaa kynttilöitä hangessa :)
Vierailija kirjoitti:
Pizza ja olut oli viime jouluni suosikki. Muuta ei ollut.
Pitsa on hyvä jouluruoka.
Pizza ja olut oli viime jouluni suosikki. Muuta ei ollut.