Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etä koulujen vaatijat voisi lukea IS jutun 11v tytön snapchatissa

Vierailija
17.10.2020 |

Kuinkahan paljon näitä vastaavia Korona aika on tuonutkaan.
Ne sun lapset ei ole kovin turvassa yksin kotona jos heillä on älykännykkä.
Yksinäisyys, ylimääräinen aika ja älykännykkä ei ole hyvä yhdistelmä ilman valvontaa.

Jutussa 11v tyttö alkoi muuttua rajusti kotona ja koulussa. Paljastui törkeydet snapshatissa.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ei osaa asettaa rajoja. Hitto. Ei mun lapsi saa mennä snapchattiin eikä muihinkaan somesovelluksiin 11 vuotiaana!

Vierailija
2/98 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien vika, mitäs ette kasvata kakaroitanne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulujen kesäloma-aikana onneksi eivät kärmeet vaani snapschateissa.

Vierailija
4/98 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juujuujuu. Ihan niinkuin se lähikoulu suojelisi joltakin. 

Vierailija
5/98 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäkoulu kirjoitetaan yhteen.

Vierailija
6/98 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö. Vanhemmat on etätöissä ja ne lapset käy sitä etäkoulua nimenomaan vanhempien silmien alla. Parempi valvonta siellä kotona on kuin 100 lapsen koulutorilla tai 1200 oppilaan jättikoulussa. Ja koulumatkaa ei ole, eikä huumekauppiaat uhkaa tappaa tai narkkarit varastele pyöriä.

Vierailija
7/98 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka antaa tuonikäisen edes ladata mitään snapchatteja ja vastaavia? Oikeasti pitäisi älykännyköiden olla kokonaan ikärajallisia. Lapsille riittäiis ihan peruspuhelin joka kelpaa yhteydenpitoon. Lasten kuuluu leikkiä eikä roikkua puhelimella aamusta iltaan.

Vierailija
8/98 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka antaa tuonikäisen edes ladata mitään snapchatteja ja vastaavia? Oikeasti pitäisi älykännyköiden olla kokonaan ikärajallisia. Lapsille riittäiis ihan peruspuhelin joka kelpaa yhteydenpitoon. Lasten kuuluu leikkiä eikä roikkua puhelimella aamusta iltaan.

Ei tässäköän kyllä puhuttu että lapsi olisi aamusta iltaan kännykällä.

Oma lapseni on 12.v tyttö, harrastaa neljänä iltana viikossa, on paljon kavereita. Ei enää leiki, enkä kullä voi väkisin laittaa leikkimään.

Hänelläkin on snäppi juurikin kavereita varten, se on nuorten whatsup, ei kukaan enä lähetä tavallisia viestejä. Jos nuorella on Doro puhelin aika pian jää kelkasta, eikä kukaan kutsu enää minnekkään. Ihan kivasti ajateltu mutta ei olla enää 90- luvulla.

Se mitä tässä pitäisi tehdä niin jokaisen olisi hyvä puhua oman lapsen kanssa mitä tehdään jos tuollaisia viestejä tulee. Kertoa että vanhemmille pitää sanoa ja että vanhempiin voi luottaa. Itse muistutan lapselle kuukauden välein asiasta.

Vierailija
9/98 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien ei tulisi olla ensisijaisia kasvattajia, joten tämä asia ei liity koulunkäyntiin mitenkään.

Vierailija
10/98 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ei osaa asettaa rajoja. Hitto. Ei mun lapsi saa mennä snapchattiin eikä muihinkaan somesovelluksiin 11 vuotiaana!

Ja pikkusiskolla, 9v, oli kans.

Vierailija
11/98 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajien ei tulisi olla ensisijaisia kasvattajia, joten tämä asia ei liity koulunkäyntiin mitenkään.

Itse asiassa ihan opetussuunnitelmaan kuuluu mediakasvatus.

Vierailija
12/98 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapsia sulla on?

Vierailija
13/98 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se tekee opettajista kaikkien kakaroiden pääasiallisia kasvattajia? Enpä haluaisi olla sun lasten opettaja...

Vierailija
14/98 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle olisi tehnyt koulu ylipäätään hyvää. Etä_koulu on yhdyssana.

Vierailija
15/98 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nettiyhteydetön kapula enää riitä, kun yhteydenpito ystäviin vaatii nykypäivänä älypuhelimen. Nopeasti jää ulkopuoliseksi, jos ei pysty osallistumaan samoihin asioihin kuin ikätoverit.

Vierailija
16/98 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se tekee opettajista kaikkien kakaroiden pääasiallisia kasvattajia? Enpä haluaisi olla sun lasten opettaja...

Sulla lienee jäänyt jo peruskoulu kesken, kun et osaa yhdyssanoja etkä hallitse sisälukutaitoa.

Mediakasvatus on erittäin korostetusti esillä opetussuunnitelmassa, joten kyllä sen opettaminen on myös koulujen ja opettajien vastuulla.

Jos tuo on sulle liian pitkä virke, menepä kysymään äidiltäsi, mitä siinä lukee. Tai vaikka kirjaston tätiltä, samalla kun printtaat niitä työttömyyskorvauskaavakkeitasi.

Vierailija
17/98 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mediakasvatus kuuluu, mutta vanhemmille kuulu kasvatus.

Vierailija
18/98 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja millainen haloo nousisi jos opettaja ottaisi pikkumussukan kännykän ja valvoisi mitä sillä on tehty...

Vierailija
19/98 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja millainen haloo nousisi jos opettaja ottaisi pikkumussukan kännykän ja valvoisi mitä sillä on tehty...

Ja ihan oikeutetusti nousisikin, koska toisten puhelimia ei mennä selailemaan ilman lupaa. Onneksi niissä on nykyään lukitusnäytöt.

Vierailija
20/98 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pikkusiskolla, 9v, oli kans.

No en mä lähtisi kovalla kädellä vanhempia tuomitsemaan, tai sanomaan että eivät osaa laittaa rajoja. Toki voi jonkun kohdalla pitää paikkaansa, mutta itse en ennen tuota juttua tiennyt miten tuo sovellus edes toimii, olen nähnyt että siellä lähetetään juurikin kuvia missä voi muokata naamaansa vaikka koiran näköiseksi ja sitten tiesin että sieltä voi paikantaa missä nuori menee.

Toki tiedostan että netissä voi olla mitä tahansa missä vain. Ja siitä olenkin puhunut lapsille.

Yllätyin myös vuosi myös siitä että ps pelejä voi nykyään pelata tuntemattomien kanssa verkossa.

Eli toisinsanoen lapselta pitäisi kieltää kaikki netissä oleminen tai niin että itse valvoo koko ajan mitä lapsi tekee tai sitten puhuu lapsen kanssa asioista.

Mä olen nyt toistaiseksi valinnut tuon puhumisen.