Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan ruoanlaittoa ja suunnittelemme lasta

Vierailija
16.01.2014 |

Voisiko joku kertoa, millä ajalla kaksi työssäkäyvää vanhempaa ehtii tehdä ruokaa nälkäisille lapsille? Varsinkin jos inhoaa kokkaamista, kuten minä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään arkiruoka aika yksinkertaisena, menee puolisen tuntia laittamiseen. Ja en käytä juurikaan eineksiä tai valmisruokia, ihan alusta asti tehdään. Esim. yksinkertaisen pastan ja kastikkeen ja alkusalaatin tekee puolessa tunnissa ihan hyvin, tai ruokaisan salaatin tai keiton, jota voi syödä parikin päivää. 

Vierailija
22/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun imetysvaihe on ohi, niin ruokaa on järjestettävä lapselle 5x päivässä. Avain on isot annokset joista jää pakastettavaa ja seuraavaksi päiväksi lämmitettävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen on ihmisen terveyden kannalta yksi tärkeimmistä tekijöistä. En ymmärrä miksi ruuanlaitosta pitäisi edes yrittää välttyä tai selviytyä mahdollisimman nopeasti tai helposti. Jos aikoo perheen perustaa, kannattaa varautua muutenkin siihen että aikaa joutuu käyttämään muuhunkin kuin palstoilla surffailuun.

Me tehdään joka ilta töiden jälkeen ruokaa lapsillemme ja itsellemme. Yhdessä suunnitellaan ja ostetaan ja tehdään, siinähän on koko ilta aikaa. Aika harvassa työpaikassa ollaan 12 tuntia, kyllä sitä aikaa on ihan tarpeeksi siihen että ravitsee lapsensa kunnolla. Joutuu elämässä tekemään paljon muitakin asioita mistä ei niin tykkää.

Vierailija
24/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kait päiväkodissa syödä kuin aamupala, lounas ja ip-välipala? eli kyllä se dinneri pitää itse vääntää.

Vierailija
25/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen pystyy uskomattomiin suorituksiin kun on pakko

Vierailija
26/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 16:24"]

ei kait päiväkodissa syödä kuin aamupala, lounas ja ip-välipala? eli kyllä se dinneri pitää itse vääntää.

[/quote]

Totta joo, päiväkodeissa noin, monissa ryhmiksissä, joissa olen ollut töissä, on tuo iltaruokakin, koska toimivat myös vuororyhmiksinä. Rupesin jo itsekin ajattelemaan, onko se sittenkään noin.

Vierailija
27/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti sitä tottuu kokkailemaan lasten myötä. Itse jopa nykyään välillä nautin ruoanlaitosta jos saan tehdä sen kaikessa rauhassa. Kannattaa tehdä isoja satseja kerralla ja opetella helppoja & nopeita ruokia niin ei ärsytä niin pahasti kokkailu. Uuniruoat ja keitot on kivoja kun ne valmistuu melkein itsekseen ja samalla vaivalla tekee isommankin annoksen.

Vierailija
28/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä vinkeistä, ap täällä. Yksi syy miksi inhoan kokkaamista on atooppinen ihottuma käsissä, joka pahenee läträämisestä. Olen myös allergikko, eli perunan kuoriminen aiheuttaa hirveät vesikellot heti. Ja hanskat kädessä ruoanlaitto on yksinkertaisesti vaikeaa.

Joku kysyi, miten vanhempani tekivät minulle lapsuudessa ruokaa. Vastaus: satunnaisesti. Äitini oli epäsäännöllisessä vuorotyössä ja isä juoppo, onneksi asuimme mummilassa monta vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän