Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys silmän laserleikkauksesta! Se laite joka pitää silmää auki...

Vierailija
16.10.2020 |

Pudotellaanko siihen silmään tippoja vai miten on tarkoitus että silmä pysyy ”kuivana” auki siinä laitteessa??

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi räpytellä kirjoitti:

Laite pakottaa silmän pysymään auki. En muista, mutta melko nopeaa oli

En pysty pitämään! Silmä alkaa kirvellä ja vetistää.

Ap

Pyydä rauhoittava (diapam) ennen leikkausta. Se auttaa, etkä muista koko asiaa. Mulle annettiin automaattisesti n. 20 vuotta sitten.

Ei rauhoittavat toimi kaikilla. Itse sain esitarkastuksessa lupauksen kunnon lääkityksestä. Mutta operaatiopäivänä ei sitten annetukaan kuin puolikas diapam (eli 5mg), eikä minua uskottu kun sanoin ettei ko lääke jostain syystä minuun juuri tehoa, enkä huomaa edes 10mg annosta. Olin sitten täysin paniikissa koko operaation, eikä todella tyly ja kovakourainen kirurgi auttanut ollenkaan asiaa. Jäi trauma, ja olen varma että panikointini takia silmien liikuttaminen leikkauksen aikana aiheutti toiseen silmään epätarkan tuloksen. Tämä Oulun ei-hyönteis-sairaalassa vaan siinä toisessa Talossa.

Vierailija
22/27 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinka moni sokeutuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi räpytellä kirjoitti:

Laite pakottaa silmän pysymään auki. En muista, mutta melko nopeaa oli

En pysty pitämään! Silmä alkaa kirvellä ja vetistää.

Ap

Pyydä rauhoittava (diapam) ennen leikkausta. Se auttaa, etkä muista koko asiaa. Mulle annettiin automaattisesti n. 20 vuotta sitten.

Ei rauhoittavat toimi kaikilla. Itse sain esitarkastuksessa lupauksen kunnon lääkityksestä. Mutta operaatiopäivänä ei sitten annetukaan kuin puolikas diapam (eli 5mg), eikä minua uskottu kun sanoin ettei ko lääke jostain syystä minuun juuri tehoa, enkä huomaa edes 10mg annosta. Olin sitten täysin paniikissa koko operaation, eikä todella tyly ja kovakourainen kirurgi auttanut ollenkaan asiaa. Jäi trauma, ja olen varma että panikointini takia silmien liikuttaminen leikkauksen aikana aiheutti toiseen silmään epätarkan tuloksen. Tämä Oulun ei-hyönteis-sairaalassa vaan siinä toisessa Talossa.

Ole onnellinen, että et sokeutunut.

Vierailija
24/27 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N91 kirjoitti:

Minut leikattiin 3v sitten. Oli laite jolla silmä pysyi auki, puudutustippojen avulla ei sattunut, ei tarvetta räpytellä. Sain automaattisesti diapamin edeltävästi. Oli tuki, jolla pää pysyi paikoilla ja minut "kapaloitiin" viltillä (tuntu ihanalta ja rauhoittavalta :D). Katsoin jossai vaiheessa pisteen ohi ja lääkäri neuvoi katsomaan suoraan eteenpäin pisteeseen. Nopeasti ohi, muutamassa minuutissa. Oli elämäni paras ostos, suosittelen kaikille

Missä tämä tehtiin?

Itsellä olisi kova tarve leikkaukselle, mutta olen hyvin herkkä silmien alueelta, en pysty edes piilaria laittamaan silmään kun räpyttelen heti kun joku asia lähestyy silmää :((. Jos silmätippojen laitto on kauheaa. Onkohan mulla toivoa?

Olen nähnyt kuvia niistä silmänvevittimistä ja ne aiheuttaa kauhistusta.

Vierailija
25/27 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaihileikkauksessa ja eniten huolta tuotti älyttömän kirkas valo suoraan silmiin kohdistettuna. Sanoin asiasta ja lääkäri siirsi lamppua niin, että olo helpottui huomattavasti. Luomenlevitin ei ollut kovin miellyttävä, mutta helpompi kuin kirkas valo. Pahinta on, jos kamalasti jännittää, silloin leikkauskin tuntuu kestävän ikuisuuden. Pitää vaan luottaa ammattilaisiin ja sanoa valmistelujen aikana, jos jokin asia huolettaa. Itse leikkauksen aikana ei muistaakseni saanut puhua, vaan piti antaa joku merkki (nostaa hiukan kättä tms), jos tuli pakottavaa asiaa.

Vierailija
26/27 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmään laitetaan lääkkeet, jotka puuduttavat sen. Et tunne mitään, siis mitään. Et näe mitään, et voi pelätä mitään. Laseroinnin aikana näet tähtiä. Siinä kaikki. Silmäoperaatiot on helppoja. Ajattele kaihileikkausta, silmästä imaistaan osa pois ja laitetaan varaosat tilalle. Lepäilet hiukan ja selvittelet päätäsi. Sitten kävelet omin jaloin ulos. Kohta on kirkkaat silmät ja näkö. Pelko tulee sellaisesta mitä ei tunne tai tiedä.

Vierailija
27/27 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat silmät kannattaa operoida sanalla kertaa, koska se on halvinta.