Vertaistukiryhmä petetyille
Minulle selvisi juuri, että mies on pettänyt. Mitä nyt? Avioero? Annanko anteeksi? Voiko tämän jälkeen enää luottaa ja jatkaa yhdessä?
Kommentit (10)
Aiheesta on yhtä monta tarinaa kuin on pariskuntiakin. Eihän yksi ja sama ratkaisu toimi kaikilla. Joudut ihan itse päättämään miten suhtaudut.
Oletteko hakeneet ammattiapua? Tarkoitan parisuhdeterapiaa?
Eli et halua vertaistukea näköjään.
Oma mieheni ei ole ehtinyt pettää fyysisesti. Tunnen itseni idiootiksi, kun en tajunnut mitään. Olen aina ollut sitä mieltä, etten puutu puolisoni ystävyyssuhteisiin ja olen ollut iloinen siitä, että miehelläni on ympärillään paljon ihmisiä, jotka välittävät hänestä. Nyt sitten paljastuikin, että yksi niistä läheisistä (nais)ystävistä onkin muuttunut koko ajan läheisemmäksi. Mies tunnusti itse tunteensa tätä naista kohtaan ja näytti heidän välisensä viestit, jotka olivat kaukana ystävyydestä. Mies haluaa jatkaa suhdettamme ja inttää, ettei hän oikeastaan ole pettänyt, koska mitään fyysistä ei ole tapahtunut (paitsi "ystävämielistä halailua"). Tunnen itseni petetyksi ja loukatuksi. Toki arvostan miehen avoimuutta, mutta en vain tiedä pystynkö enää jatkamaan. Paska tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni ei ole ehtinyt pettää fyysisesti. Tunnen itseni idiootiksi, kun en tajunnut mitään. Olen aina ollut sitä mieltä, etten puutu puolisoni ystävyyssuhteisiin ja olen ollut iloinen siitä, että miehelläni on ympärillään paljon ihmisiä, jotka välittävät hänestä. Nyt sitten paljastuikin, että yksi niistä läheisistä (nais)ystävistä onkin muuttunut koko ajan läheisemmäksi. Mies tunnusti itse tunteensa tätä naista kohtaan ja näytti heidän välisensä viestit, jotka olivat kaukana ystävyydestä. Mies haluaa jatkaa suhdettamme ja inttää, ettei hän oikeastaan ole pettänyt, koska mitään fyysistä ei ole tapahtunut (paitsi "ystävämielistä halailua"). Tunnen itseni petetyksi ja loukatuksi. Toki arvostan miehen avoimuutta, mutta en vain tiedä pystynkö enää jatkamaan. Paska tilanne.
Minusta on hyvä, että mies näytti viestit ja tavallaan pisti stopin, ennen kuin mitään kummempaa ehti tapahtumaan. Ainakin hän oli lopulta rehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Täällä vertaistukea
Täällä. Olen kaikki nuo kokenut rakas tuntematon. Sinuun sattuu nyt, et ole ainoa. Sinä pärjäät !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hyvä, että mies näytti viestit ja tavallaan pisti stopin, ennen kuin mitään kummempaa ehti tapahtumaan. Ainakin hän oli lopulta rehellinen.
Tuota arvostan itsekin, mutta toivoisin, että mies myöntäisi, että asiat pääsivät etenemään liian pitkälle. Koen, että mies vähättelee tapahtunutta kieltämällä, ettei mitään pettämistä tapahtunut. Itse ainakin koen, että vaikka mitään fyysistä ei tapahtunut, niin henkistä pettämistä on tapahtunut jo pidemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli et halua vertaistukea näköjään.
munapää
Täällä vertaistukea