Tyttö 14 haluaa kotibileisiin
En halua päästää. Kaveritkin kuulemma pääsee. Kolme viikkoa sitten vastaavissa oli ollut alkoholia. Tyttö uhkaa karata. Mitä teen?
Kommentit (74)
Miten jonkun mielestä ei muka ole ngelma, jos 13-vuotiaat juo siideriä? 13-v on lapsi. Alkoholi vaurioittaa kehittyviä aivoja. Ja on laitonta antaa 13-vuotiaan juoda siideriä.
jos on random porukkaa niin tuonne änkeää aina myös niitä jo 18 täyttäneitä pedoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä päin ainakaan lastensuojelu sitä teinien alkoholin käyttöä niin vakavana pidä.
Entäs pienten lasten kuten ap:n tapaus?
Saako alaikäiset nykyään alkoholia mistään edes helposti? Omassa nuoruudessani asia oli liiankin helposti hoidettavissa. 16-vuotiaasta lähtien juomat sai ostettua itse. Sitä ennen veli osti. Luulen, että ajat ovat tuosta vähän muuttuneet, vai onko näin? N37
Vierailija kirjoitti:
Antaa haluta, lasta ei tarvitse päästää. 18-vuotiaana aikaa mennä kotibileisiin sitten kun on vähän aivot kehittyneet.
Sillä ei ole kavereita enää siinä vaiheessa, kenen kanssa mennä, jos ei pääse mihinkään ennen täysi-ikäistymistä. Omat vanhemmat ei päästäneet minnekään "ennen kuin täytät 18" -täytin ja totesin olevani täysin ulkopuolella kaikesta, mitä tapahtui vapaa-ajalla. Ei ollut yhtään kaveria, joiden kanssa viettää aikaa iltaisin/vknloppuisin. Ei ole ystäviä edelleenkään, ei niitä enää aikuisena saa/osaa solmia ystävyyksiä, kun nuoruus on kulunut yksin neljän seinän sisällä.
Älä tuomitse lastasi yksinäisyyteen. Päästä bileisiin, mutta sovi kotiintuloaika tai hae hänet pois tiettyyn aikaan, joka sopii molemmille.
Kunhan korona-turvallisuus otetaan huomioon: yksityistilaisuudet korkeintaan 10 henkeä, maskit kaikilla ja turvavälit.
Nuoret ovat nuoria vain kerran. Annat tietenkin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret ovat nuoria vain kerran. Annat tietenkin mennä.
Tämä.
10v päästä hän alkaa olla nuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa haluta, lasta ei tarvitse päästää. 18-vuotiaana aikaa mennä kotibileisiin sitten kun on vähän aivot kehittyneet.
Sillä ei ole kavereita enää siinä vaiheessa, kenen kanssa mennä, jos ei pääse mihinkään ennen täysi-ikäistymistä. Omat vanhemmat ei päästäneet minnekään "ennen kuin täytät 18" -täytin ja totesin olevani täysin ulkopuolella kaikesta, mitä tapahtui vapaa-ajalla. Ei ollut yhtään kaveria, joiden kanssa viettää aikaa iltaisin/vknloppuisin. Ei ole ystäviä edelleenkään, ei niitä enää aikuisena saa/osaa solmia ystävyyksiä, kun nuoruus on kulunut yksin neljän seinän sisällä.
Älä tuomitse lastasi yksinäisyyteen. Päästä bileisiin, mutta sovi kotiintuloaika tai hae hänet pois tiettyyn aikaan, joka sopii molemmille.
Jaa.
Itse aloitin 22v ja on nyt niin paljon kavereita että jostain pitää karsia.
Olen ollut kaiken maailman pippaloissa ja aina ne ottavat enemmän kuin antavat. Ja sen myötä alkaa kusta muukin elämä kun ei missään välissä päästetä palautumaan, aina joku vaatimassa jotakin kieli pitkällä.
Nykyisin kai saatetaan tyttöjä tiedottomaan tilaan, sitten vähän sekstaillaan ja ennen lojaalit kaverit lataavat someen häpäisymielessä.
Vierailija kirjoitti:
Entinen teini kirjoitti:
15 vuotiaana olin ihan jäätävissä kotibileissä, jossa sain muunmuassa bildee ihan ekaa kertaa. Hässiittiin syksyisessä puskassa 🥰. Tyttö oli 14 v, mutta minua jo kokeneempi. Tämä tapahtui 90-luvun puolivälissä.
Kyllä nämä bileet ovat osa teini-ikää. Toki täytyy vähän peräänkin katsoa, mutta en usko että totaalinen kieltäminen johtaa parempaan tulokseen.
Nyt kauhulla odottelen oman tyttären teini-ikää 😬.
Tuliko kutiava ky*vänsyylä?
Eipä tullut. Jostain olin aiemmin saanut Euro merkkisen kondomin. Väriä en enää muista. Niitä jaettiin yläastelaisille muistaakseni ainakin koulun terkkarin toimesta. Aiemminkin olisi ollut tilaisuuksia tuikata, mikäli olisi ollut kumi. Kyllä ainakin meidät oli valistustunneilla peloteltu kaikilla mahdollisilla sukupuolitaudeilla ja raskauksilla, joten en olisi uskaltanut ilman......
Ei meillä päin ainakaan lastensuojelu sitä teinien alkoholin käyttöä niin vakavana pidä.