Mitä teen rahoillani
Tienaan 6000 euroa nettona kuukaudessa eikä mitään hajua mitä niillä tekisin.
Pankissa ollaan oltu yhteydessä, mutta mihin uskoa lopulta. Nyt ne rahat makaa vain säästötilillä.
Mitä sinä tekisit sijassani?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla omaisuutta, esim asuntoa?
Ostaisin mukavan asunnon ja alkaisin hyväntekijäksi. Valitse joku kohde, mihin lahjoittaa: lapset, vanhukset, eläimet, tiettyjen sairauksien tutkimus tms.
Asunto on ja perintömetsää 150 hehtaaria.
Osta sijoitusasunto ja täytä osakesäästötili (50 000€). Itselläni on nyt sijoitus kaksio Helsingissä, mistä saan vuokratuloja 700€ kuussa (vastike ja verot vähennetty), osakesäästötilillä 45 000, joista 30% osakkeissa, loput käteisenä odottamassa romahdusta.
Annat ne mulle,tiätenkin.Minä kyllä tiedän mitä tehdä niillä.
Vierailija kirjoitti:
Osta sijoitusasunto ja täytä osakesäästötili (50 000€). Itselläni on nyt sijoitus kaksio Helsingissä, mistä saan vuokratuloja 700€ kuussa (vastike ja verot vähennetty), osakesäästötilillä 45 000, joista 30% osakkeissa, loput käteisenä odottamassa romahdusta.
...ja ai niin, nettotuloni pikkuisen päälle 5000€.
Jos en jaksaisi tutustua sen tarkemmin sijoittamiseen, laittaisin joka kuukausi sopivan summan Seligsonin Suomi-osakeindeksirahastoon ja saman summan Seligsonin Pohjois-Amerikka-indeksirahastoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos en jaksaisi tutustua sen tarkemmin sijoittamiseen, laittaisin joka kuukausi sopivan summan Seligsonin Suomi-osakeindeksirahastoon ja saman summan Seligsonin Pohjois-Amerikka-indeksirahastoon.
Ok. nyt pitää googlata.
Odottele 6 kk niin markkinoilla pukkaa hyviä osakkeiden ostopaikkoja.
Ohis, ei taida olla pelkkiä palkkatuloja. Tuolla palkkatasolla usein tunnetaan jo perusasiat sijoittamisestakin.
Tuuppaa rahastoihin sillä aikaa, kun mietit, siellä ne tuottaa enemmän kuin säästötilillä vaikket keksisikään muuta kohdetta.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, ei taida olla pelkkiä palkkatuloja. Tuolla palkkatasolla usein tunnetaan jo perusasiat sijoittamisestakin.
On ihan pelkkiä palkkatuloja, ja sillä mennään. Metsät ovat sitten perintöjä.
käytät 500 euron seteleitä sätkäpaperina ja polttelet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällä palkkatuloilla pitäisi olla perusasiat sijoittamisesta? En tiedä sijoittamisesta mitään, joten miten ison palkkani kautta tulen yhtäkkiä sijoitusneroksi? Ja joo en tiedä keltä apua pyytäisin.
Vierailija kirjoitti:
käytät 500 euron seteleitä sätkäpaperina ja polttelet.
En käytä käteistä laisinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hoidat metsiä?
Lahjoita johonkin junioritoimintaan, jotta köyhätkin lapset voi harrastaa. Tai joku mikä on omaa arvomaailmaasi lähellä. Luonto? Paikalliset pienyrittäjät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hoidat metsiä?
En mitenkään itse, mutta metsänhoitoyhdistys hoitaa puolestani.
Eihän tuossa mitään ongelmaa ole. Anna pankin soitella, niillä on omat edut mielessä.
Minä tein päätöksen että ensin säästän tilille 100000€ ja sitten päätän mitä teen. Tammikuussa sitten ostin sijoitusasunnon. Nyt myös vähän osakkeita ja rahastoja. Haaveissa seuraava asunto.
Mulle voi edelleen lahjoittaa.Kolme köyhää lasta...
Onko sinulla omaisuutta, esim asuntoa?
Ostaisin mukavan asunnon ja alkaisin hyväntekijäksi. Valitse joku kohde, mihin lahjoittaa: lapset, vanhukset, eläimet, tiettyjen sairauksien tutkimus tms.