Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon ostatte vaatteita kuukaudessa?

Vierailija
16.01.2014 |

Heipsis,

Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun katsoin tuossa vanhoja valokuvia ja huomasin, että useimmat vaatteeni mitä käytän ovat yli 5 vuotta vanhoja (tietysti pois lukien useimmat alusvaatteet), että miten usein ostatte vaatteita kaupasta? Kyselee siis 36-vuotias mies. Niin ja tottakai itsellä tulee ostettua pari kertaa vuodessa työvaatteita, mutta noi vapaa-ajan vaatteet lähinnä silloin kun on tarvetta, eli ehkä pari kertaa vuodessa jotain.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Supervaatteitani" ovat itse tehdyt villapaidat ja -jakut. Vanhimmat lienee 20 vuoden ikäisiä. Neulon aina klassisia malleja, jotka eivät mene pois muodista (islantilais-, kalastajan tai chanel-tyyppisiä).

Ostan vaatteistani suurimman osan kirpputorilta. Uudet talvisaappaat jouduin ostamaan äsken, niihin menikin 200 €. Muuten vaatekuluni (määrään nähden) ovat aika pienet, ehkä 40-80 € kuussa.

Vierailija
22/23 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vastaa, mulla on ihan pirusti vaatteita. Niitä kertyi joskus kun kävin paljon kirppareilla, monia vuosia sitten. Vaihdan säännöllisesti käyttövaatteita niin ettei mikään ole hirveällä kulutuksella. Ja nimenomaan villapaidat ei näytä nuhjuisilta. Nytkin mulla on päälle 10v sitten neulomani villapaita päällä, ja on siisti. Nypyt ja nukat nypin pois, tuuletan, säilytän ilmavasti.

Miten niin farkut kuluisivat puhki? Farkuthan on kehitetty kestämään kovaa kulutusta, siihenhän denim luotiin! Ei nämä nykyfarkut tietenkään kestä mitään, mutta vanhat. Vielä 90-luvun puolivälissä tehtiin tosi kestäviä vaatteita. Sit alkoi alamäki laadussa, eikä nykyisin saa edes kalliilla hyvää. Mulla on vieläkin jotain 90-luvun alussa Onewaystä ostamiani raidallisia trikoopaitoja käytössä, missä ei ole mitään muuta vikaa kuin kainalon olen joskus joutunut ompelemaan uusiksi. Nyt kun ostan trikoopaitoja, ne kestää sen kolme-neljä vuotta ja alkavat kulahtaa. En seuraa kauheasti muotivirtauksia, olen aika klassinen pukeutuja ja käytän paljon hameita ja mekkoja. Mulla on pari vuokko-mekkoa ja muita 60-70-luvun ikuisuuden kestäviä mekkoja, jotka eivät ole menneet miksikään ajan myötä. Siis värit ihan alkuperäiset, saumat napakat, kangas tukevaa, ei nukkaa, ei ryppyynny jne. En ymmärrä miksi lähtisin siihen oravanpyörään että ostaisin uusia vaatteita jotka pitäisi kolmen pesun jälkeen heittää kierrätykseen ja taas pitäisi ostaa uutta. Mieluummin vaikka värjään uudelleen vanhoja kuin ostan uutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon. Alennusmyynti sesonkina enemmän. Viikoittain tulee ostettua jotakin ympärivuoden. Oletan että mulla menee vaatteisin, kenkiin ja laukkuihin n. 5000-10 00 e vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi