Tove muumimukeja hamstraavat kauppojen työntekijät?
Olisiko se mahdollista tai jopa todennäköistä? Itse en erityisemmin kerää muumimukeja ja kaapistani löytyykin vain perusmalleja. Tänään Prismassa käydessäni bongasin tämän uutisistakin tutun juhlamukin, tai oikeammin n. 50 juhlamukia. Kaksi täyttä hyllyä täynnä näitä mukeja. Hetken mielijohteesta ajattelin, että ostanpa sellaisen silmälasiversion itsellenikin. Vaan eipä löytynyt. Ainakin 50 mukia eikä yhtään silmälaseilla? Eikö niitä silmälasiversioita pitänyt olla joka 6. muki? Mukeja oli hyllyillä sekä päällekäin pinottuina että pahvisissa kuljetuslaatikoissa, joissa mukeja on kahdessa kerroksessa välipahvilla eroteltuna. Edes näissä alemmissa kerroksissa ei ollut yhtään silmälasimukia. Tulipa sitten mieleen, että jos olisin itse kaupassa töissä ja tietäisin, että myyntiin tulevien 24€ arvoisien mukien joukossa on keräilyharvinaisuuksia, joista saa nettikirppareilla jopa 100€, en epäröisi yhtään vaan varaisin itselleni jo takahuoneessa pari kappaletta... Tämä myös selittäisi sen, miksi hyllyiltä ei löydy silmälasiversioita, ei ainakaan suhteessa 1:6.
Kommentit (13)
Totta kait ostavat itselle ja kavereille ja kaverin kaverille.
Uskon ap,että noin siinä on käynyt.Olen itse kaupassa töissä(keskisuuressa)ja mun työkaveri aina laittaessaan tuorehyllyltä alennuksia(juustot,jogurtit...),niin puheli kuinka aikoo kohta työpäivän loputtua ostaa sitä ja tätä,ja että ihanaaaa kun tänkin ihanan juuston saa halvemmalla! Ihmisiä sielläkin on töissä,eikä mitään koneita joten ymmärrän kyllä.
Joo kyllähän tuota tapahtuu, omakin tuttu on kertonut et ovat työntekijöitten kanssa tehneet jonotuslistan että missä järjestyksessä saavat silmälasimukit, menee varmaan aika monta erää ennenkuin niitä siinä kaupassa hyllyyn päätyy. Ja niin, ostaapa se tuttuni sitä kautta mukin minullekkin mutta voi siinä joku kuu mennä ;D
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 21:27"]
Uskon ap,että noin siinä on käynyt.Olen itse kaupassa töissä(keskisuuressa)ja mun työkaveri aina laittaessaan tuorehyllyltä alennuksia(juustot,jogurtit...),niin puheli kuinka aikoo kohta työpäivän loputtua ostaa sitä ja tätä,ja että ihanaaaa kun tänkin ihanan juuston saa halvemmalla! Ihmisiä sielläkin on töissä,eikä mitään koneita joten ymmärrän kyllä.
[/quote]
Niinpä. Kyllä minä ainakin esim. päiväystuotteita laputtaessa saatan napata itselleni jemmaan jotain, mitä haluan ostaa ja maksan sitten poislähtiessäni. Ihan samalla tavalla se minäkin olen maksava asiakas, kun ostokseni teen, vaikka satunkin kyseisessä firmassa olemaan töissä.
Kaupan palkoilla ei kauheesti kannata valittaa jos työntekijät käyttävät hyväkseen etulyöntiasemaa.
Naurettavaa koko vouhotus noiden mukien kanssa -_- Meillä käy ainakin kaupassa joka aamu tietyt ihmiset etsimässä niitä mukeja...ei ihme jos ei jää enää töistä neljän aikaan pääseville. Iittala on nimenomaan kieltänyt varausten teot, syynä varmasti trokarit jotka möisivät samantien pois satasilla.
mun mielestä silmälasillisia mukeja on vaan jossain kuuden kpl:n paketissa, kai
Kyllä meillä ainakin varataan alestakin parhaat päältä yms. Muumimukeja en myy, että niiden käytännöstä en tiedä, mutta muita tuotteita kyllä varaillaan.
ja aattele; ne saavat vielä henkilökunta-alennuksekin. Kyllä kannattaisi ap sinunkin ryhtyä kaupanmyyjäksi. saisit ehkä halvalla mukin.
Varmaan menee sitten tosi tarpeeseen.
Itse tilasin nettikaupasta kuuden mukin satsin ja sain sen "yksi kuudesta" rillimukin. Pidän itselläni yhden tavallisen lisäksi ja muut annan lahjoiksi.
Tai sitten nämä muumimukihamstraajat olivat jos käyneet noukkimassa ne mukit itselleen.
Ja voi toki olla, että henkilökunnastakin jokunen on mukin itselleen varannut, ei se kiellettyä ole.