Mainitse kolme sinusta pahaa ruokaa, joista useimmat tykkäävät
Onko teillä muilla ruokainhokkeja, joista kuitenkin suurin osa tai ainakin monet tykkäävät?
Itse inhoan yli kaiken nakkeja, joissa on kuoret. Siis niin paljon, että alkaa ruoka nousta takaisin suuhun kun se rapsahdus kuuluu.
Kanankoivet. En jaksa sitä nypertämistä niiden nivelien ja luiden kanssa. Eivät ylipäänsä maistu juuri miltään, joten ei ole sen perkaamisvaivannäön arvoista.
Porkkankeitto. Kamalaa ja aiheuttaa myös oksennusrefleksin.
Kommentit (296)
Katkaravut, numero yksi kammokki
en muuta keksikään mutta katkarapuja oksettavampaa tuskin onkaan. Se koostumus... Kuin jonkun sormia pureskelisi hyi hele
kaikki hampurilaiset, pizza, kebab, ranskalaiset, nakit. Kaikki rasvainen ja lihaisa.
Paha ruokamyrkytys turkissa vuonna 2007 selittänee kaiken
sienet
sinihomejuustot
avocado (paitsi sushissa jostain syystä)
makkara/nakkikeitto ja -kastike
Sienet, oliivit ja homejuusto. Ja kaikki juustot sellaisina purtavina paloina, esim. salaatin seassa, yök.
LITSI! Muistutti kuorittuna limatulppaa ja jotenkin tuli pillulimat mieleen. Yök!
Kukkakaali. Yah!
Kalapuikot, seiti (triplayrjö), graavi-ja kylmäsavustettu lohi, lipeäkala.
Valmis lihapullat, hampparit, nugetit, pinaattilätyt, jauhelihapihvit, pussikastikkeet.
Yök yök yök! Nää kaikki ryömii takas ylös jos erehdyn syömään (tyyliin kylässä ei kehtaa kieltäytyy mistään).
Hyi ja tuli mieleen vielä... tuttava kehuu tekevänsä kalamurekepihvejä säilyke TONNIKALASTA! Voi luoja... inhoon purkkitonnikalaa yli kaiken ja joku tekee niistä puruista pihvejä!!!
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 21:39"]
Miksi ketjussa mainitaan sushi, maksalaatikko, veriletut... Eihän niistä "kukaan" tykkää!
Minä tykkään sushista, mutta en tunne kuin yhden, joka tykkää myös. Muut on kieltäytyneet maistamasta tai maistaneet ja yökänneet. Sama maksalaatikon ja verilettujen kanssa, aina löytyy joku fani, mutta kuvitteleeko joku, että useimmat tykkää niistä?
[/quote]
Jaa, kyllä mun tuntemista ihmisistä useimmat pitävät sushia herkkuna. Mukaan lukien lapseni. Itse pystyn syömään pari palaa, mutta en suuremmin nauti siitä.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 20:39"]
Useampi on maininnut inhokikseen parsan, tarkoitatteko parsaa vai parsakaalia?
t. molemmat herkkua :p
[/quote]
Parsakaali on hyvää parsa pahaa.
Italianpata ( voiko joku oikeasti tykätä tästä?), risotot ( voi toki olla hyviäkin, mutta lautaselleni ei ole tullut sellaista) ja kaikki Jouluruuat paitsi kalat.
Lipeäkala
Raaka / "raaka" kala, esim. graavilohi, kylmäsavulohi, sushi raa'alla kalalla (yleensä useimpien suurta herkkua)
Siideri (liian makeaa!)
Kaalilaatikko/-keitto. Rakastan raakaa, tuoretta kaalta, mutta laatikko- ja keittomuodossa se on pahanhajuista ja ällön pehmeää. Kiinalaisissa ruuissa tykkään kaalista (höyrytettynä, kevyesti paistettuna), koska on jätetty mukavan rapsakaksi
Madekeitto (muut kalakeitot on herkkua)
Maksalaatikko, erityisesti rusinoilla
Marsipaani, marenki (liian makeaa ja paha sivumaku)
Useat suklaat, erityisesti konvehdit (olen enemmän salmiakki-ihmisiä, enkä ymmärrä lainkaan sitä paljon puhuttua naisten suklaanhimoa)
Viininlehtikääryleet (tölkissä). Maistoin ensimmäistä kertaa vuosia sitten sukulaisperheen luona ja meinasi oksennus tulla, vaikka yrin niitä kohteliaasti saada kurkusta alas
Mannapuuro (maistuu sairaalaruualta ja kuin olisi jauheesta tehtyä mössöä)
Joululimppu (liian makeaa)
Juustosnäcksit (haisee sukkahielle)
Homejuustot (ks. ylempi), menee toisinaan ihme kyllä pipareiden kanssa
Korianteri. Olen yrittänyt totuttaa, mutta ei. Maistuu liikaa pesuaineelta.
Katkaravut (verisuonet yököttää)
Sienet (ei maistu millekään, koostumus "joustava", nahkea, epämiellyttävä)
Ananas pizzassa (liian makeaa)
1) Banaani
2) Mansikka
3) Voileipäkakku
Hyhhyh
Maito sellaisenaan juotuna. Jälkimaku paha.
Kahvi mustana ilman mitään lisukkeita. Rakastan kyllä kahvin makua leivonnaisissa ja erityisesti kahvipapujen ja -jauheen tuoksua. MMMmm! Mutta musta kahvi on todella kitkerää. Ehkä siihen tottuisi, jos pakottaisi itsensä lipittämään sitä päivittäin.
No kaikkien muiden suurimmat herkut eli oliivit, herkkusienet, aurajuusto, ilmakuivattu kinkku...
tomaattia inhoan myös, mihin kaikki aina sanovat että eihän se edes maistu juuri miltään. Maistuupas, pahalta. Kebab-lihasta en myöskään pidä. Savustettu kala alkaa oksettaa, samoin puuro ja domino-keksit.
Koitin kovasti miettiä, mutta mulla on vaan kaks ruokaa joista en pidä ja ne vielä sattuivat olemaan sellaisia joista useimmat pitävät:
kaupan valmislihapullat ja suklaajäätelö.
Näitäkin voin syödä, jos tilanne sitä kovasti vaatii eli ei, en oksenna tai yökkäile.
Kaikki muu ruoka (mitä tähän asti elämässäni olen maistanut) menee helposti ja hyvällä halulla. Ruoka on niin hyvää!
Tämän keskustelun perusteella taidan kuitenkin olla vähemmistössä, koska useimmilla näyttäisi löytyvän hämmentävän pitkiä listoja ällötysruokia:)
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:47"]
Koitin kovasti miettiä, mutta mulla on vaan kaks ruokaa joista en pidä ja ne vielä sattuivat olemaan sellaisia joista useimmat pitävät:
kaupan valmislihapullat ja suklaajäätelö.
Näitäkin voin syödä, jos tilanne sitä kovasti vaatii eli ei, en oksenna tai yökkäile.
Kaikki muu ruoka (mitä tähän asti elämässäni olen maistanut) menee helposti ja hyvällä halulla. Ruoka on niin hyvää!
Tämän keskustelun perusteella taidan kuitenkin olla vähemmistössä, koska useimmilla näyttäisi löytyvän hämmentävän pitkiä listoja ällötysruokia:)
[/quote]
Joo. Mietin, että onko Suomessa tavallisia aikuisia ihmisiä nykyään ollenkaan. Pikkulapsien "HYI YÖK"-vaihe senkun jatkuu ja jatkuu...
Kasvissose- ja pinaattikeitto, maksalaatikko, keitetyt porkkanat ja herneet, mannapuuro, alle 60% lihaa sisältävät jauhomakkarat, hyi.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 00:30"]Kasvissose- ja pinaattikeitto, maksalaatikko, keitetyt porkkanat ja herneet, mannapuuro, alle 60% lihaa sisältävät jauhomakkarat, hyi.
[/quote]
Ja lisäyksenä vielä: voissa paistetyt muikut... (Oksennusrefleksi jo pelkästä hajusta, saati mausta...)
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:41"]
Kaikkia ylläolevia voi kyllä syödä eikä tule mitään "oksuja", kuten useat muut aikuiset täällä asian ilmaisevat... Nuo ovat vain suht yleisiä ruokia joiden päälle en ymmärrä :)
[/quote]
Minulla ainakin tulee ihan kirjaimellisesti oksennus siitä juustovoileivän koostumuksesta. Näin on ollut koko ikäni. Olen koittanut itseäni siedättää aina välillä syömällä sitä, mutta yhteen suupalaan jää ja yökkäys tulee väkisin.
Pahin painajaiseni on kyläpaikka, jossa tarjotaan valmiita voileipiä. Vaivihkaa olen sitten siirtänyt juustosiivun servetin sisään, jos en ole millään voinut kieltäytyä ottamasta.
Miksei näin voisi olla aikuisellakin?