Mainitse kolme sinusta pahaa ruokaa, joista useimmat tykkäävät
Onko teillä muilla ruokainhokkeja, joista kuitenkin suurin osa tai ainakin monet tykkäävät?
Itse inhoan yli kaiken nakkeja, joissa on kuoret. Siis niin paljon, että alkaa ruoka nousta takaisin suuhun kun se rapsahdus kuuluu.
Kanankoivet. En jaksa sitä nypertämistä niiden nivelien ja luiden kanssa. Eivät ylipäänsä maistu juuri miltään, joten ei ole sen perkaamisvaivannäön arvoista.
Porkkankeitto. Kamalaa ja aiheuttaa myös oksennusrefleksin.
Kommentit (296)
Lasagne tuntuu "limaiselta" jossa on keinoaromeja, keitto jossa on paljon keitettyä porkkanaa esim. siivuina, maksalaatikko (joudun syömään joskus edelleen muutamina välipäivinä, kun ei ehdi laittaa ruokaa eli on kiire, perustelen sen että siitä saa rautaa, tuntuu että syö sisäelinkoiranruokaa).
-raa'at kalaruoat, kuten sushi, graavattu kala, silakka eri muodossaan, mäti, katkaravut
-makkara- ja nakkiruoat
- sienet ja sieniruoat
Kaikki liha- ja kalaruoat
Punajuuri (varsinkin säilyke, yh 🤮)
Sinappi
Porkkanalaatikko, verilätyt, nauris
Vierailija kirjoitti:
- Poronkäristystä en voi ymmärtää. Se on aina täynnä jänteitä ja ties mitä rihmoja ja on jotenkin vetistäkin.
- Karjalanpaisti yksi inhokki. kauhulla olen täältä lukenut miten se kuuluu monessa osassa Suomea ihan juhlapöytään :-o Mitä hemmettiä, miksi?! Yhtä läskisoosia, epämääräisiä lihakönttejä jne. Ei missään tapauksessa juhlavaa, kun ei edes välttävää arkiruokaa.
- Voileipäkakku ei houkuta. Tunkkaista ja raskasta. Maistuu lähinnä majoneesilta ja suutuntuma limaisa ja vetelä paahtoleipä.
Nämä kaikki mainitsemasi ruuat monet pilaa liialla kiireellä, ja esim jos teen voileipäkakku en uita sitä majoneesissa, siksi kun teen nykyisin harvemmin voileipäkaakkua aina ennen juhlia teen koe versioita ja maistellaan, mitä pitää lisätä mitä muuttaa, ennen kun teen nuo isommat uunipeltien välissä.
Ja poronkäristyksessä, jos on laadukas hyvin käsitelty liha jota haudutetaan hyvin, on niin mureeta että ... Ei mielestäni kuullosta samalta poronkäristykseltä jota minä syön ehkä jonkun huoltsikan nopea "poronkäristys" en sitä sano etteikö huoltsikaltakin saisi hyvää...
Tässä nyt ei puhuttu: kaslerista, mutta yksi naapurimme on aina sanonut että hän ei kasleria suuhunsa laita eikä ole edes maistanut sitä kuulemma, on maailman huonointa lihaa, no meillä oli juhlat joissa hän oli.
Muistin vain tuolla tuon, ja seurasin hyvin näytti kasleri uppoavan.
Ja kun taas puhui, kysyin etkö syönyt meidän juhlissa kasleria? Ei vaan sitä lihaa.
Mä siihen että meidän juhlissa ainoa liha oli kolmekiloisia kasler-paloja jotka itse marinoitiin, laitettiin noin viideksi tunniksi uuniin jonka jälkeen jäähtyneenä leikattiin ja juuri ennen tarjoilua uunissa grillattiin.
Olihan tuo kasler vähän erilaista noin ylikypsänä kuin suoraan grilliin liekkien päällä nopeasti kypsennetty.
No eipä näistä tarvi kaikkien pitää mutta ajattelin vaan että kannattaa kuitenkin koittaa eritavoin tehtynä voi vaikka yllättyä positiivisesti.
Kanankoivet, kananmuna ruoat ja kaikki suklaaseen liittyvä!
- pinaattikeitto johon on laitettu keitetty kananmuna (pinaattikeitto sellaisenaan on ok)
- maissi oikeastaan kaikissa muodoissaan: pakastevihanneksena, maissihiutaleina, grillattuna voisulan kanssa; maissi vain on tympeän ja tunkkaisen makuista
- ohrapuuro; ohrasuurimot ovat liian isokokoisia ja kiinteitä, en siis tykkää siitä koostumuksesta
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Pannukakku. Olen syönyt vain koulussa, ja ne ovat olleet aina järkyttävää kengänpohjaa.
Kinkkukiusaus, kanaviillokki ja pinaattikeitto.
Poron- tai riistakäristys
Mutakakku
Kimchi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Poronkäristystä en voi ymmärtää. Se on aina täynnä jänteitä ja ties mitä rihmoja ja on jotenkin vetistäkin.
- Karjalanpaisti yksi inhokki. kauhulla olen täältä lukenut miten se kuuluu monessa osassa Suomea ihan juhlapöytään :-o Mitä hemmettiä, miksi?! Yhtä läskisoosia, epämääräisiä lihakönttejä jne. Ei missään tapauksessa juhlavaa, kun ei edes välttävää arkiruokaa.
- Voileipäkakku ei houkuta. Tunkkaista ja raskasta. Maistuu lähinnä majoneesilta ja suutuntuma limaisa ja vetelä paahtoleipä.Nämä kaikki mainitsemasi ruuat monet pilaa liialla kiireellä, ja esim jos teen voileipäkakku en uita sitä majoneesissa, siksi kun teen nykyisin harvemmin voileipäkaakkua aina ennen juhlia teen koe versioita ja maistellaan, mitä pitää lisätä mitä muuttaa, ennen kun teen nuo isommat uunipeltien välissä.
Ja poronkäristyksessä, jos on laadukas hyvin käsitelty liha jota haudutetaan hyvin, on niin mureeta että ... Ei mielestäni kuullosta samalta poronkäristykseltä jota minä syön ehkä jonkun huoltsikan nopea "poronkäristys" en sitä sano etteikö huoltsikaltakin saisi hyvää...
Tässä nyt ei puhuttu: kaslerista, mutta yksi naapurimme on aina sanonut että hän ei kasleria suuhunsa laita eikä ole edes maistanut sitä kuulemma, on maailman huonointa lihaa, no meillä oli juhlat joissa hän oli.
Muistin vain tuolla tuon, ja seurasin hyvin näytti kasleri uppoavan.
Ja kun taas puhui, kysyin etkö syönyt meidän juhlissa kasleria? Ei vaan sitä lihaa.
Mä siihen että meidän juhlissa ainoa liha oli kolmekiloisia kasler-paloja jotka itse marinoitiin, laitettiin noin viideksi tunniksi uuniin jonka jälkeen jäähtyneenä leikattiin ja juuri ennen tarjoilua uunissa grillattiin.
Olihan tuo kasler vähän erilaista noin ylikypsänä kuin suoraan grilliin liekkien päällä nopeasti kypsennetty.
No eipä näistä tarvi kaikkien pitää mutta ajattelin vaan että kannattaa kuitenkin koittaa eritavoin tehtynä voi vaikka yllättyä positiivisesti.
Voisitko vielä vähän pidemmälti kertoa 🤦🏻♂️
Pinaattiletut ja tilliliha. Kolmatta varsinaista ruokalajia en keksi, mutta en voi sietää silliä vaikka kalaa muuten syönkin.
Sienet, avokado, muut kuin ihan miedot juustot.
Nykyään erityisesti kaikki tuntuvat rakastavan avokadoa ja juustoilla "herkuttelua".
Vierailija kirjoitti:
Pizza! En voi ymmärtää miten sitä pystyy syömään. Järkyttävä haju ja esim kinkut ovat sellaisia pehmeitä joiden koostumus saa yökkäämään heti, yleensäkin tunkkaiset hikiseltä tuoksuvat täytteet. Yök!
Oletko käynyt koskaan paremmassa pizzeriassa, vai pelkissä kebab-räkälöissä? Ei niistä saa kunnollista pizzaa.
Kaviaari, sienet ja pinaattiletut.
Sinihomejuusto, maksalaatikko ja sardiinit.
Puolukka ihan missä vain yhteydessä. Aina yhtä pahaa.
Burritot/Tacot, joko liian tulisia tai sitten ei maistu millekään.
Kebab ja "kana-annokset" kebabpaikoissa. Kaikki maistuu samalta.
Pizza! En voi ymmärtää miten sitä pystyy syömään. Järkyttävä haju ja esim kinkut ovat sellaisia pehmeitä joiden koostumus saa yökkäämään heti, yleensäkin tunkkaiset hikiseltä tuoksuvat täytteet. Yök!