Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttaisitko juhlavoileipien koristelussa? (kerro vinkkisi) :)

Vierailija
15.01.2014 |

Huomenna pitäisi tehdä 80:lle hengelle voileivät. Leipä on vaalea vuokaleipä ja päälle tulee keittokinkkua, juustoa, tomaattia, kurkkua ja persiljaa. Onko kellään vinkkiä, miten nuo päälliset voisi laittaa, jotta leivistä tulisi juhlavat ja kauniit? Oma mielikuvitukseni loppuu siihen, että kinkku alle, juusto päälle ja joku kurkkupurje tomaattisiivun viereen.

Millainen on sinun bravuurisi? :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusavuttomuus.

Vierailija
2/4 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.google.fi/search?q=voileiv%C3%A4t&espv=210&es_sm=122&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=9uTWUsOREcXe7AbQrYDoDA&ved=0CDIQsAQ&biw=1777&bih=810&dpr=0.9

En tiedä minäkään, en ole monissa juhlissa käynyt, kohta vuosikymmeneen en ole nähnyt yhtäkään tarjoilupöytää, joten olen valitettavasti aika uusavuton näissä juhlahommissa, vaikka keski-ikäinen olenkin.

Ainii, sen sanoisin etten panis juustoa kinkun päälle, ainakaan silleen vaan molempia levälleen, tai silleen en panis toisinkaan päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/4 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lisäisin päällisiin vielä salaattia. Ja sit siihen koristeluun... eli laittaisin alimmaiseksi salaatinlehden siten että itse leipää ei näy yhtään. Seuraavaksi taittaisin juustosiivun(t) toisesta päästä rullalle, mutta siten että toinen pää jää suoraksi ja sitten ne/se siihen leivän päälle site ettei juusto roiku leivän reunan yli. Seuraavaksi tekisin saman kinkulle. Mikäli laitat useamman kuin yhden siivun juustoa ja kinkkua niin ne voisi laittaa vaikka vuorotellen. Reunimmaiseksi tähän "jonoon" laittaisin tomaatin, riippuisi tomaatin koosta/mallista laittaisinko lohkon vai siivun. Kurkut siivuttaisin vähän paksummiksi, että eivät heti lurpahda ja taas riippuen kurkun paksuudesta laittaisin joko kokonaisen siivun tai puolitetun niitten juusto- ja kinkkurullien väliin. Mun makuun ei sovi persilja, joten se jäisi pois. Muuten sen sijoittaisin varmaan siihen "jonoon" ennen tomaattia jotenkin nätisti toiseen reunaan.