Hitto meillä on KYLMÄ sisällä!!! 19 astetta!
Patterit on täysillä, mutta lämpö ei nouse 19 astetta ylemmäksi!
(kerrostaloasunto)
Mulla on päälläni välihousut, farkut, sukat, villasukat, aluspaita, neulepusero ja vielä fleecetakki, ja silti palelee koko ajan!!
Loppuis nyt nää hiton pakkaset (vasta alkoivat.. huoh).
Kommentit (59)
Meillä 18c, osassa vinttihuoneita vain 16c ja ihan hyvä niissäkin on nukkua mutta muuten näissä viileimmissö huoneissa oleskellessa palelee, 18c riittää kuitenkin jo ihan hyvin kun tähän on tottunut, riittäp että heittää villatakin ja villasukat normivaatteiden lisäksi. Takan ympärys hohkaa lämpöä ja sen äärellä on mukava istuskella. Melko uusi iso puulämmitteinen talo joten mistään ei kuitenkaan vedä vanhojen talojen tapaan.
Hahhah tervetuloa Englantiin, huoneessani on 15 astetta lamminta ja tuuli se vaan heiluttaa verhoja :D
Verhot heiluu täällä Suomessakin, ulkona 20 astetta pakkasta. Sisälämpötilaa en tiedä.
vali vali vali valivalivalivalivali. vali......vali
-30luvun ok talo, näyttäisi olevan 21astetta, takassa tuli, kalsarit jalassa tarkenee.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 19:15"]
Patterit on täysillä, mutta lämpö ei nouse 19 astetta ylemmäksi!
(kerrostaloasunto)
Mulla on päälläni välihousut, farkut, sukat, villasukat, aluspaita, neulepusero ja vielä fleecetakki, ja silti palelee koko ajan!!
Loppuis nyt nää hiton pakkaset (vasta alkoivat.. huoh).
[/quote]
Niin on meilläkin, tässähän ihan laihtuu kun kropan energinakulutus nousee. Mies säästää luontoa ja sähköä (sähkölämimtys)
[/quote]
Onneksi ei ole miestä, niin voi lämmittää tarpeeksi. Inhoan talvea ja kylmyyttä.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 19:23"]
Eihän se ole tarkoituskaan oleskella puolialasti ympäri vuoden.
[/quote]
Niin mutta kun minä ainakin tahon tehä niin! 25 on sellainen sopiva sisälämpötila.<3
Asun kerrostalossa kaksiossa ja makuuhuoneeni on jääkylmä. Tiedän, että olisi liikaa nukkua viileässä huoneessa, mutta liika on liikaa. Makkari on kuin kylmiö. Syy siinä, että olohuoneen patteri toimii, makuuhuoneen ei, vaikka on täysillä. Ilmeisesti se pitäisi ilmata. Voiko ilmauksen tehdä itse vai onko kutsuttava talkkari/huoltomies/isännöitsijä/kuka ikinä sen hoitaakin? Olen myöhään töissä ja huolettaa, etten saa ketään taloyhtiön väestä kiinni.. Kylmä!
Minä ostin lisäpatterin, se auttaa hyvin pakkasilla.
Ketä ilmaa omakotitalo asujan patterit?
Meillä lämmintä, kun kiskaisin olkkarin patterista termostaatit pois. Vuokralla ollaan, mutta kun lämmöstä aina pihdataan. Laitan termostaatit takaisin, kun pakkanen laskee.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:40"]Ketä ilmaa omakotitalo asujan patterit?
[/quote] se on kuka eikä ketä!
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:21"]
Minä ostin lisäpatterin, se auttaa hyvin pakkasilla.
[/quote]
Tämä olisikin hyvä, mutta itseäni pelottaa, että pihikinttuna minulle käy kuin Biutiful-leffassa niille kiinalaispoloille. :D
Mä olen niin kiitollinen, että nykysessä kämpässä voi säätää itse lämpötilan. 23 on mulle sopiva.
Mun vuokraluukussa on ollut 14-16 astetta. Pelkäsinkin, että näin käy, kun +5 kelilläkin mittari näytti 18-19 astetta.
50-luvun kerrostalo ja varmaan alkuperäiset isot, vanhat ja pahasti vetävät ikkunat, eikä pattereita, vaan lattialämmitys. Soitin eilen isännöitsijälle, mutta ainakaan vielä ei ole mitään kuulunut... Pitänee hommata lämpöpuhallin tai joku vastaava laite.
Ai kylmä teillä? meillä loppui omakotitalosta lämmitysöljy ja vuorokausi oltu kylmässä jo, 9 astetta. Pipo ja tuplavaatteet päällä...
Meillä on 17-18 astetta nyt talvella. Minusta se on ihan ok, sillä asumme vanhassa, lähes satavuotiaassa hirsitalossa, johon edellinen asukas oli asentanut sähkölämmityksen. Ei tee mieli kääntää nuppeja kaakkoon, ellei ole ihan välttämätöntä, tulee nimittäin kalliiksi!. Lämmittelen mieluummin takkaa ja lisään vaatetta. Villasukitta ei tulisi mieleenkään olla.
Aiemmin, kun vielä asuin kerrostalossa, olisin palellut tuossa ap:n lämpötilassa. Nykyään minulle tulee kuuma, kun vierailen kavereiden luona. Näköjään kaikkeen tottuu. :)
Mulle 18-19 oli ihan hyvä, voi olla ihan mukavassa vaatetuksessa. Mutta likalla on tossa lämpötilassa kylmä niin piti laittaa patterit täysille ja ikkunat talviasentoon. Nyt täytyy sitten välillä pitää parvekkeen ovea auki kun on niin kuuma, 20 vielä menee mutta 21 on liikaa .. tai sitten olla munasillaan.
Kyynel. Jos jaksaa totuttaa itsensä vaikkapa 18 asteeseen, voi vaikka sähkölasku pienentyä. Karaistu.
Meillä vetää kaikista ulkoseinistä. Keskellä huonetta lämpö on 20 astetta mutta jostain nurkasta kun mittaa sellaisella erikoismittarilla niin sisään puskee seinän läpi 0-5 asteista ilmaa. En ihan vertaisi aurinkoisella terassilla oleiluun.