Miten maksimoida mahdollisuudet päästä kauppakorkeaan?
Olen valmistunut aiemmin ihan toiselta alalta ja nyt edessä muutto miehen työnperässä toiseen kaupunkiin. Samalla itse aion toteuttaa unelmani ja hakea kauppakorkeaan. Sisäänpääsy on ehdottoman tärkeää, sillä muuten olen uudella paikkakunnalla ainakin alkuun ilman työtä. (nykyiselle alalleni ei tosta noin vain työllistytä) Töiden, välimatkan ja taloudellisenkin tilanteen vuoksi valmennuskurssiin ei ole mahdollisuuksia. Mutta miten voisin maksimoida mahdollisuuteni päästä sisään? Kaikki vinkit erittäin tervetulleita.
Kommentit (4)
Lue, lue ja vielä kerran lue. Ei se määrä, vaan laatu. Hyödynnä itsellesi parasta oppimistyyliä. Itselläni se tarkoittaa muistiinpanojen tekoa esimerkiksi käsitekarttoja suosin paljonkin. Mene valmennuskurssille.
Onko kyseessä monivalintakoe? Itse hain alalle, jossa oli monivalinta ja essee. Monivalintaa varten ne asiat pitää oikeasti osata pienintäkin yksityiskohtia myöten, lue kysymys huolella! Siellä on paljon kompia joukossa, ainakin meillä oli.
Tankkaa valintakoekirjat ulkoa ja opettele ymmärtämään tarpeellinen talouselämän sanasto. Älä unohda matematiikkaa.
Ajanhukkaa, jos joku tutkinto jo löytyy. Etsi mieluummin uusi työ nopeasti ja etene siinä.
Lue Kauppalehteä, Talouselämää, The Economistia ja Wall Street Journalia. Käytä niihin tutustumiseen 3-4 tuntia päivässä + opettele pääsykoekirjat. Ole kiinnostunut kaikesta talouteen liittyvästä, etenkin rahan liikkeistä.