Mikä ihmeen sana on "deittailusuhde"?
Joo, ymmärrän merkityksen, mutta ei se Suomen kieleen sovi.
Kommentit (42)
En minäkään käsitä. Tapailu on tapailua, mutta ei se mikään suhde ole. Sitten kun on suhde niin se on seurustelua.
Juu ja TAPAILUSUHDE, tapailunainen, tapailumies.
Laitan samantien luiskaan jos mulle joku tuollaista kieltä käyttää, enkä ota seurapiireihini moisia. Voivat pysyä omissa piireissään sähköskuutteineen, sukupuoliroolipodeineen ja muine latteine 2020-luvun ilmiöineen.
En ottanut kantaa itse ilmiön moraaliin. Ymmärsin sisällön. Sanan vääntelyä jopa Helsingin Sanomissa en ymmärrä.
Panosuhde, seksisuhde, tapailusuhde... nimet muuttuu ajan saatossa vaikka sama asia kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Panosuhde, seksisuhde, tapailusuhde... nimet muuttuu ajan saatossa vaikka sama asia kyseessä.
Mutta nuo sanat ovat suomea.
Vierailija kirjoitti:
Niin paitsi että "tapailulla" on oikeakin merkitys, siis se että tavataan tutustuakseen toiseen. Se on ihan kunniallista, tapailla ihmisitä tutustuakseen tähän ja sitten kosia.
Nuo elukat tahraavat kaikki kunniallisten ihmisten termit, samoin "puolisoa" käytetään nykyään siitä että pannaan ilman aviota, vaikka se viittaa nimenomaan aviopuolisoon. Eivät taida kaikki kestää edes todellisuutta, missä elävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittailu eli dating on treffailua eli tapailua romanttisessa hengessä. Parhaimmillaan joku kynttiläillallinen, mutta tosiasiassa yleensä vaan panemista.
Mielestäni amerikan vanhoillisilla lahkoilla on hyvät tapailusäännöt.
Puolisoehdokasta saa tavata noin kolme kertaa ennen kuin tehdään päätös aviosta. Mitään sopimatonta ei noiden kolmen tapaamisen aikana saa tapahtua. Avioliitto toimii perinteisesti ilman seksuaalisia hyväksikäyttöjä, naisesta tulee heti äiti, jne.
Sellainen irtonainen ja sitoutumaton, joita voi olla monta yhtäaikaa. Onnekseni en ole sinkku nykypäivänä. Kuka tuollaista epämääräistä suhteiden suhmurointia jaksaa?
Kaikkihan tapailevat ennen seurustelusuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään käsitä. Tapailu on tapailua, mutta ei se mikään suhde ole. Sitten kun on suhde niin se on seurustelua.
Onhan kaverisuhdekin suhde. Ei suhde tarkoita automaattisesti mitään romanttista tai intiimiä suhdetta. Koen että itsellänikin on tällä hetkellä deittilusuhde erääseen henkilöön, vaikkei mistään seurustelun tapaisestakaan voi missään nimessä tässä kohtaa puhua. (vaikka mies onkin vitsaillut muutamaankin kertaan häistä 😅) N
Ottamatta kantaa asian nimeen, miksi tuota mallia kohtaan ollaan kovin hyökkääviä ja tuomitsevia? Itse pitkän avioliiton jälkeen keski-ikäistyvänä sinkkuna en aio enää vakiintua mutta kaikenlainen "irtosuhmurointi" kelpaa kyllä. Ja vastaavassa tilanteessa olevia miehiä löytyy myös. Kun pelin henki on selvä, ei ole mitään epäselvyyksiä. Irtosuhteita ja kaikkea mukavaa yhdessätekemistä ilman vastuita ja velvollisuuksia. Mun mielestä hyvä "diili".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittailu eli dating on treffailua eli tapailua romanttisessa hengessä. Parhaimmillaan joku kynttiläillallinen, mutta tosiasiassa yleensä vaan panemista.
Puolisoehdokasta saa tavata noin kolme kertaa ennen kuin tehdään päätös aviosta. Mitään sopimatonta ei noiden kolmen tapaamisen aikana saa tapahtua. Avioliitto toimii perinteisesti ilman seksuaalisia hyväksikäyttöjä, naisesta tulee heti äiti, jne.
Mikset sitten mene sinne Amerikkaan? Lähtokohtaisesti kaikki mikä tulee Amerikasta, on p*skaa.
Samanlaisen meiningin saat myös useissa muslimimaissa ja vaikkapa Nepalissa.
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa asian nimeen, miksi tuota mallia kohtaan ollaan kovin hyökkääviä ja tuomitsevia? Itse pitkän avioliiton jälkeen keski-ikäistyvänä sinkkuna en aio enää vakiintua mutta kaikenlainen "irtosuhmurointi" kelpaa kyllä. Ja vastaavassa tilanteessa olevia miehiä löytyy myös. Kun pelin henki on selvä, ei ole mitään epäselvyyksiä. Irtosuhteita ja kaikkea mukavaa yhdessätekemistä ilman vastuita ja velvollisuuksia. Mun mielestä hyvä "diili".
Asiassa ei ole mitään ongelmaa, kun molemmat ymmärtävät, ettei kyseessä ole mikään kiinteä suhde, eikä.sellainen tule koskaan olemaankaan. Moni vain pelejään ja toinen ei ymmärrä missä mennään.
Deittaileminen oli aiemmin = tutustuminen parisuhteeseen tähtäävää tapailemista, johon ei sisältynyt seksiä.
Nykyisin se on monille miehille vain seksiä ilman sitoutumista, ja annetaan naisen ymmärtää, että olisi muka toiveita suhteen syventymisestä parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiassa ei ole mitään ongelmaa, kun molemmat ymmärtävät, ettei kyseessä ole mikään kiinteä suhde, eikä.sellainen tule koskaan olemaankaan. Moni vain pelejään ja toinen ei ymmärrä missä mennään.
Niin. Eli asia sinänsä ei ole ongelmallinen vaan se miten jotkut ei osaa tehdä sitä oikein. Tuo on herkkä laji, jos on idiootti sitä ei pidä harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
En minä tuomitse irtoseksiä tai lyhyitä romansseja, vaan nuo järkyttävät uudistermit joita osa porukasta nykyään käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen irtonainen ja sitoutumaton, joita voi olla monta yhtäaikaa. Onnekseni en ole sinkku nykypäivänä. Kuka tuollaista epämääräistä suhteiden suhmurointia jaksaa?
Kaikki, joiden kognitio ei riitä sitä pidemmälle, että siitin nousee ja se pitää saada naiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset sitten mene sinne Amerikkaan? Lähtokohtaisesti kaikki mikä tulee Amerikasta, on p*skaa.
S
Koska olen syntynyt suomeen ja kasvanut täällä. Mikset itse lähde sinne elämään polyarmoisessa siitospallerossasi?
Käytännössä panosuhde ilman sitoumuksia tai moraalia, joka kuitenkin vio jossakin vaiheessa mahdollisesti edetä eksklusiiviseksi panosuhteeksi, eli ei panna ristiin rastiin kaikkia muitakin.
Näille kehitetään koko ajan jotenkin olevinaan cooleja ja hienoja nimiä ja tanssikoreografioita sen ympärille, että oikeasti kyseessä on vain alhanien panosuhde.