Toimisto/ asiantuntijatehtävissä kokopäiväisesti olevat, kuinka monta sähköpostia saatte päivässä?
Kommentit (23)
Riippuu päivästä. Muutamasta muutamaan kymmeneen. Ehdin lukea kyllä, mutta en ehdi reagoida aina, en edes vaikka tulisi päivän aikana vain yksi viesti. Jonossa on yleensä paljon tekemistä, joten sähköpostiviestit jäävät helposti odottamaan. Työni resursointi ei ole aivan tasapainossa.
Kymmenen - parikymmentä päivässä. En pysty reagoimaan kaikkiin. Välillä ahdistaa, kun ajattelee, että siellä odottaa joku pommi mitä ei ole huomannut, vaikka olisi pitänyt.
Lääketeollisuudessa tutkimuspuolella, päivästä riippuen noin 20-60. En kerkeä vastaamaan kaikkiin, ainakaan työajalla.
10-50, mutta suurin osa niistä on sellaisia joihin ei edes tarvitse reagoida. Avaan ja silmäilen kyllä kaikki läpi, mutta otsikosta jo huomaan kyllä milloin meilissä on aineksia siihen että siihen EHKÄ joutuu reagoimaan. Eli vaikka postia tulee paljon, joskus enemmänkin kuin tuo 50 niin harvemmin kuitenkaan olen mitenkään lirissä niiden kanssa. Minuutissa avaa ja sulkee jo monta postia.
Sähköposteja joitain kymmeniä vähän päivästä riippuen mutta Teams-viestejä nykyään sitäkin enemmän.
Kaikkiin pitäisi pystyä reagoimaan päivän aikana ja muutkin työt on saatava tehtyä.
Useita kymmeniä, en lue niitä kuin pari kertaa viikossa. Useimmat ovat automaattisia ”heräteviestejä”. Tärkeät asiat hoituvat muita kanavia pitkin.
100-120 päivässä/yössä; osan voi ohittaa mutta ei todellakaan pysty lukemaan tai perehtymään kaikkiin. Aivan kaaosmainen organisaatio :( Päälle Teams viestit ja puhelut
Saan varmaan sata viestiä päivässä, mutta kirjoitan vain keskimäärin kymmenen. Eli suurin osa ei vaadi reagointia.
Meidän firmalla on vain yksi julkinen sähköposti, mutta minä hoidan sitä ja lähetän tarvittaessa viestit eteenpäin. Siihen tule asiallisia posteja päivässä 0-20. Hyvin iso on turhia, joko mainoksia tai liian hätiköiden lähetettyjä. Tyyliin voisitko katsoa tämän jutun ja seuraavana päivän tulee tieto, että ei tarvitsekaan katsoa, asia selvisi. Suunnittelutoimisto. Mielestäni tämä systeemi on huono, mutta pomo on halunnut näin, eikä tällä alalla ihan tavatonta.
40-60.
20% on vain yleisinformaatiota minkä arkistoin mahdollisesti myöhemmin luettavaksi.
40% käyn läpi ja siirrän tehtävinä seuraaville päiville.
40% vaati toimenpiteitä heti.
Johdon assarina sitten sama myös esimiehen postille. Ja muut työt päälle
1 päivässä, rivimiehenä dokumentaatiossa. Ja suurin osa turhaa postia. Työasiat hoidamme onneksi edelleen naamatusten, kun ei s.postilla oikein pysty niitä asioita hoitamaan.
Sähköposti on enempi vanhusorganisaatioiden juttu.
Nuoremmissa laulaa Teams ja muut pikaviestit. Keskeytyksiä tulee noista tuuteista n. kerran viidessä minuutissa.
Tutkija-opettaja yliopistolla kirjoitti:
Toimin tutkija-opettajana yliopistossa ja laskin juuri äsken että tämän vuoden aikana olen saanut 51 sähköpostia keskimäärin joka päivä. Näitä tulee opiskelijoilta, hallinnosta ja kollegoilta, sekä erilaisista tutkimus- ja julkaisutoimintaan liittyviltä tahoilta. En todellakaan ehdi kaikkiin reagoida.
Olet aika tehoton työntekijä jos et ehdi lukea ja ajatella läpi ja vastata.
-ohis
Päivät kuluvat asiantuntijakokouksissa, samaan aikaan tulee useita kymmeniä sähköposteja ja teamsissa sekä skypessä viestejä. Kaikkiin pitää pystyä reagoimaan ainakin sillä tasolla, että katson kuuluuko hommiin vai pitääkö ohjata muualle. Deadlinet projekteissa täytyy pitää. Ei ihme, että olen hankkinut keskittymishäiriön.
Vierailija kirjoitti:
Päivät kuluvat asiantuntijakokouksissa, samaan aikaan tulee useita kymmeniä sähköposteja ja teamsissa sekä skypessä viestejä. Kaikkiin pitää pystyä reagoimaan ainakin sillä tasolla, että katson kuuluuko hommiin vai pitääkö ohjata muualle. Deadlinet projekteissa täytyy pitää. Ei ihme, että olen hankkinut keskittymishäiriön.
Sama fiilis, teen aina vähintään kahta asiaa yhtä aikaa... :( Teams palaverien aikana aina toisella näytöllä mailien läpikäyntiä tai kännykkä kädessä muuta surffailua tai viestittelyä. Enää ei edes osaa keskittyä yhteen asiaan
Noin 130 päivässä ja kaikkiin pakko vastata. Viestejä myös monitoroidaan ja jos tarkastaja löytää moitittavaa, pitää tehdä selvitys. Koko ajan siis joku myös tarkkailee.
Juuri laskin että vuodessa silmäilen, poistan tai vastaan n. 100-110 sähköpostiin päivässä. Asiantuntijatehtävässä olen ja toi sähköpostimäärä on aivan liikaa, no palkkakaan ei ole huono.
Päällikkötasolla it-alalla, reilu sata tulee päivässä. Jokaisen luen, sellaisiin heti vastaus mihin voin suoraan vastata, ne eteenpäin mihin tarvitaan inputtia joltain muulta ja kuittaus löhettäjälle, että asiaa selvitetään ja ne jötän inboxiin, jotka vaatii vielä selvittelyä
Sähköposteja, Teams-viestejä, tiketöinnin keikkoja ja puheluita tulee ehkä n. 30-60 päivässä. Kaikki ehdin kyllä vilkaista läpi, ja hoitaa kiireellisimmät. Osa jää hoidettavaksi paremmalla ajalla. Ja töitä ei tehdä työajan ulkopuolella.
Toimin tutkija-opettajana yliopistossa ja laskin juuri äsken että tämän vuoden aikana olen saanut 51 sähköpostia keskimäärin joka päivä. Näitä tulee opiskelijoilta, hallinnosta ja kollegoilta, sekä erilaisista tutkimus- ja julkaisutoimintaan liittyviltä tahoilta. En todellakaan ehdi kaikkiin reagoida.