Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mykoplasma

Vierailija
15.01.2014 |

Onko teidän perheessä sairastettu? Minkälaisella lääkityksellä pääsitte vaivasta eroon?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei välttämättä näy kuin isommassa vernkuvassa. Mun lapsi, 12 v, oli jatkuvasti sairas, noin 3-4 viikon välein ja välillä väsynyt, nukahteli iltapäivisin ja oli vain uupunut. Lääkäri sanoi että on vain huono säkä, ja viruksiahan liikkuu. Vein sitten toiselle lääkärille, joka otti verikokeita. Ja sieltä löytyi mykoplasma. Söi yhden10 päivän antibioottikuurin, ja sen jälkeen on ollut ihan ok. Sairasteli 8-9 kuukautta.

Vierailija
2/18 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä perheenjäsenellä ollut 2 kertaa, vuosi oli välissä.

Siihen tepsii 3 tiettyä antibioottia ja kuurin on oltava 2-3 vkoa pitkä.

Se paljastuu vain tietyllä verikokeella, ei näy kaikissa.

Oireena toooodella pitkään jatkunut kova yskä ja hirveät yskäkohatukset etenkin iltaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

keuhkokuume tuli ja uupumus kesti puoli vuotta. Keuhkokuumeen jälkeen hirveee yskä pitkään. Oli älytön väsy. Mä aamusin liki nukuin suihkussa eli silmät kiinni. Ei ollut helppoa.

Vierailija
4/18 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 21:27"]

Se ei välttämättä näy kuin isommassa vernkuvassa. Mun lapsi, 12 v, oli jatkuvasti sairas, noin 3-4 viikon välein ja välillä väsynyt, nukahteli iltapäivisin ja oli vain uupunut. Lääkäri sanoi että on vain huono säkä, ja viruksiahan liikkuu. Vein sitten toiselle lääkärille, joka otti verikokeita. Ja sieltä löytyi mykoplasma. Söi yhden10 päivän antibioottikuurin, ja sen jälkeen on ollut ihan ok. Sairasteli 8-9 kuukautta.

[/quote]

Tämähän on just niin kuin mulla!

5

Vierailija
5/18 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli juuri kaikilla doximysin (ei varmaan oikea nimi) puri nopeasti:)

Vierailija
6/18 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä rintakipuja? 

Vierailija
7/18 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla jotain kurkku oireita? Tää mun 12 v valitti aina ennen kuumeilua, että sen  kurkku tuntui "limaiselta" ei osannut muutoin kuvata sitä.

Vierailija
8/18 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:35"]

Onko sulla jotain kurkku oireita? Tää mun 12 v valitti aina ennen kuumeilua, että sen  kurkku tuntui "limaiselta" ei osannut muutoin kuvata sitä.

[/quote]

Jos vitosta tarkoitat niin mulla on semmoista, että nenänielussa tuntuu ennen "flunssaa" sellaista pientä kirvelyä, vähän niin kuin olisi limakalvot rikki. Limaisuuttakin on, mutta sitä mulla on varmaan jonkin verran aina, kun on refluksia ja nenän tukkoisuutta ihan kroonisesti. Itse flunssa voi sitten olla aika pienikin, ehkä vähän vetämätön olo ja nuhaa, mahdollisesti ihan pientä lämpöä.

5

Vierailija
9/18 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt vähän myöhässä, mutta on hyvin yksinkertaista pyytä lääkäriltä lähete verikokeeseen josta mycoplasma todetaan, oireet voi olla ihan mitä vaan ja crp alle 8.. Pojallani todettiin juuri, ollut pientä kuumetta ja huonoa oloa reilun viikon verran. siihen tehoaa vain tietyt lääkkeet, mutta kyl ne lekurit tietää mitkä.. Eli meil puuttui tyypillisin oire eli yskä kokonaan. elilen aloitettu 14pv kuuri, nyt vaan odotellaan että vointi kohenisi, vielä ei muutosta parempaan..

Vierailija
10/18 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/18 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka suuria doksisykliiniannoksia olette syöneet kuurin aikana?

Vierailija
12/18 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:18"]

Kuinka suuria doksisykliiniannoksia olette syöneet kuurin aikana?

[/quote]

Mulla just on :(

Ihan järkyttävä yskä, korvilla kuultavissa oleva järkky rohina ja ulos hengityksessä vinkuna. Makuulla ei voi olla, tukehtuu,, yöllä herätty tuhat kertaa yskään, milloin heräsin kun oksennukset ja limatkin jo suussa...

sain antibiootit amorion 10pv 2x3, ei auttanut loåulta kauhea kuume ja crp nousi, jouduin sait´raalaan, jossa hapessa ja tipassa.... 8 vrk:tta

nut jo kaksi viikkoa ottanut amorion 500x3 ja doxicyklin 2x2

tänään vikat tabletit menoosaa.

ehkö jotenkin kunnossa, vasta nyt jaksanut muutakin kuin vaan olla..eilen ekaa kertaa kaupassa kuukauteen... heikottaa, hiki tulee ei jaksa mitään vieläkään...

eli kauhea tauti

diagnoosi siis keuhkokuume

Vierailija
13/18 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireita yhtä monenlaista kuin potilaita. Toiset eivät tarvitse kuuria ollenkaan.

Vierailija
14/18 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sairastettu. Siitä toipuu, mutta hitaasti, kun saa oikeen antibiootin (esim. klaritomysiini, doksisyksykliini ja juu, ei ole varmastikaan oikeita termejä). Pitkä kuuri 2vkoa ja sitten ehkä vielä toinen samanlainen kuuri päälle, jos ei ole vielä lähtenyt.

Vierailija
15/18 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko huudella vaikken asiasta sen enempi tiedäkään..;) Joku keuhkokuumeeseen käytettävä antibioottikuuri ainakin mun serkulle määrättiin.. Sillä tokeni!

Vierailija
16/18 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sairastettu. Parani azithromycinillä.

Vierailija
17/18 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on ilmennyt teillä joilla on mykoplasma ollut?

Mulla on nyt ollut varmaan 9 kk ajan vähintään kerran kuussa pieni flunssa. Ei mitään rajua, mutta kurkun kirvelyä ja tukkoisuutta/nuhaa. Mietin vaan, että voiskohan tämä olla sitä. Senkka ja crp oli ok kun tossa ennen joulua mitattiin.

Vierailija
18/18 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yli 2 kk jatkunut kuiva yskä,päänsärky,vetämätön olo. Mutta oireita voi olla monenlaisia,aina keuhkokuumeeseen saakka.Googlaa. Ap