Mitä plussia ja miinuksia näissä hääpäivävaihtoehdoissa?
Kommentit (29)
Miten noina päivinä ehtisi tai pystyisi juhlimaan sitä vappua/uuttavuotta/juhannusta, jos koko päivä tai vaikka vaan ilta menisi häissä. Joka tapauksessa siinä menisi se koko päivä, kun pitää valmistautua lähtemään.
Me ei tehdä noina päivinä mitään järisyttävän ihmeellistä, ollaan perheen kesken. Mutta sehän se meille juuri onkin tärkeää. Olla noita harvoja kaikille vapaita päiviä, jotka haluan viettää läheisteni kanssa.
Parempi olisi vaikka helatorstai tai itsenäisyyspäivä, jos toukokuisia tai talvisia häitä mielii.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 14:51"]
Kutsuvieraana sanoisin että kaikki käy. Kerran elämässä voi juhlia erilailla näitä pyhiä. Uutenavuotena ja vappuna pitäisi ottaa vapaata töistä tai sitten juhlien pitää alkaa vasta kello 18.
[/quote]
Kerran elämässä? Ei jonkun kaverin häät ole ainutkertainen tapahtuma meidän elämässämme. Muutkin menevät naimisiin ja viettävät juhlia. Meillä on näitä juhlia ihan riittämiin. On ristiäisiä, konfirmaatioita, häitä, synttäreitä, viiskymppisiä, läksiäisiä.. Juuri siksi, kun näitä juhlia on niin paljon, toivoisi, että voisi ne vaput ja juhannukset viettää oman perheen kesken rauhassa.
Mun mielestä kaikki on hyviä, meillä ei ainakaan nyt mene tunnelma pilalle, jos ei ihan joka vuosi juhannusta mökillä viettäisi. Ihmeellinen käsitys!
Juhannusaatto on meillä töissä ekstravapaa, joten se kävisi myös, mutta vappuaatto vaatisi järjestelyjä, jos juhlat alkaisivat aikaisin..
Saatan olla kyllä puolueellinen siinä mielessä, että olen itse mennyt juhannuksena naimisiin, juhla yöttömässä yössä oli mahtava kokemus eikä kukaan kutsutuista tietääkseni asiasta loukkaantunut (95 % tuli paikalle), vaikka näillä nettipalstoilla pyörivistä se hirvittävältä loukkaukselta tuntuukin. Päinvastoin, moni tuli oma-aloitteisesti kehumaan, että olipa kiva, kun tuli erilaista ohjelmaa.
Yksi iso miinus juhannushäissä kuitenkin on....eli hääpäivän vietto! Keskellä kesää ei oikein tule sellaista fiilistä, että olisi ihana lähteä kahdestaan romanttisesti hääpäivän viettoon, vaan juhannuksen kyllä viettää mieluummin lasten kanssa. Eli tätä jos ajattelee, kannattaisi hääpäivä ehdottomasti valita johonkin synkkään marraskuuhun.
Miksi pilata muiden juhlapäivät :)
Meidän perheestä ei noihin pääsisi tahi lähtisi yksikään.
Vappu: Ollaan aina matkoilla poissa suomesta siis.
Juhannus: Sama kuin yllä
Uus vuos: Tämän ajan olen mieheni kanssa kaksin omine juttuinemme. Kiitos ei mentäis häihin.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 14:56"]
Miten noina päivinä ehtisi tai pystyisi juhlimaan sitä vappua/uuttavuotta/juhannusta, jos koko päivä tai vaikka vaan ilta menisi häissä. Joka tapauksessa siinä menisi se koko päivä, kun pitää valmistautua lähtemään.
[/quote]
Eikö pysty juhlimaan kahta asiaa yhtä aikaa?
Kaikissa noissa on pelkkää minuusta. Ehkä kantsii ottaa ne häät tohon alkutalveen, joskus siellä tammi-maaliskuu välillä, kunhan ei osu hiihtolomien päälle. Siten kaikilla vierailla on kivasti aikaa tulla ja häät katkaisevat mukavasti kylmän talven. Ja kolmannekseen jos menette häämatkalle etelään, niin se on kiva boonus näiden pakkasten keskellä.
Terveisin,
Talvihäät myös itse pitänyt
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 14:36"]
Ajattelin lähinnä pienen piirin vapaamuotoisia juhlia.
Ja miksi taksijonot nyt mihinkään liittyy? Monesti häät on jossain huitsin nevadassa, josta ei muutenkaan taksilla kuljeta minnekään, vaan joka seurueessa joku on kuskina.
[/quote]
Vielä vähemmän jonnekin huitsin nevadaan kukaan haluaa lähteä minään näistä juhlapyhistä.
Usko, kun sinulle kerrotaan, että nämä kaikki kolme vaihtoehtoa ovat mahdollisimman huonoja, vain joulu olisi vielä huonompi.
Kauheen vihamielisiä vastauksia!
Onko kukaan vastaajista halukas menemään kenenkään häihin minään tavisviikonloppunakaan?? Saattaa mennä ihan tavallinen lauantai-ilta pilalle. Ihan menee koko päivä siinä kun pitää valmistautua ja lähteä, pahimmassa tapauksessa jonnekin huitsin nevadaan!
Mulle kävisi juhannushäätkin, jos paikka olisi jossain maalla ja teema olisi juuri se juhannus. Joku iso maatalo tai kartano, maalaisidylliä, illalla voisi olla rannassa kokko, virallisen osuuden jälkeen vaikka mahdollisuus saunoa jne. Ja sellainen apikka, että vierailla on mahdollisuus jäädä sinne yöksi eikä tarvitse lähteä illalla myöhään vielä ajelemaan kotiin tai johonkin majapaikkaan.
Kaupungissa ravintolassa häät juhannusaattona... ei kiitos.