Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sibelius-akatemialla opettajalla seksiä oppilaidensa kanssa: oletko sinä saanut opiskella rauhassa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex tyttöystävä opiskeli siellä ja häntäkin puristeltiin takapuolesta. Asialla oli oopperatenorilupaus, josta ei sittemmin ole mitään kuultu. Miehenä on aika vaikea käsittää että mitä liikkuu tuollasen kaverin päässä. Ilmeisesti käytöstavat ja toisen ihmisen kunnioittaminen on joko jäänyt oppimatta tai narsismin vuoksi mahdoton oppia. Itse en pystyisi elämään itseni kanssa, jos toisia kohtelisin tuolla tavalla.

Vierailija
22/25 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex tyttöystävä opiskeli siellä ja häntäkin puristeltiin takapuolesta. Asialla oli oopperatenorilupaus, josta ei sittemmin ole mitään kuultu. Miehenä on aika vaikea käsittää että mitä liikkuu tuollasen kaverin päässä. Ilmeisesti käytöstavat ja toisen ihmisen kunnioittaminen on joko jäänyt oppimatta tai narsismin vuoksi mahdoton oppia. Itse en pystyisi elämään itseni kanssa, jos toisia kohtelisin tuolla tavalla.

Oliko tämä tenori siis opiskelija?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkialalla kilpailu on kova. Jos kertoo asiattomasta kohtelusta, voi jäädä työttömäksi. Nuo opettajat käyttävät valta-asemaansa karmivalla tavalla hyväkseen.

Vierailija
24/25 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musiikkialalla kilpailu on kova. Jos kertoo asiattomasta kohtelusta, voi jäädä työttömäksi. Nuo opettajat käyttävät valta-asemaansa karmivalla tavalla hyväkseen.

Ja metoo-liike kertoo, että myös opiskelun ulkopuolella tapahtuu vastaavaa.

Vierailija
25/25 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut opiskella rauhassa, mutta opettaminen on toinen juttu. Olen jo tehnyt pitkän uran aikuiskouluttajana ja varsinkin ollessani alle nelikymppinen moni miespuolinen opiskelijani teki itseään tykö aivan liian innokkaasti. Nuoret miehet, eläkeikää lähestyvät miehet, ukkomiehet. En tiedä, mikä opettajafantasia heillä oli, mutta minä en halunnut olla osa siitä, vaikka ulkopuolisen silmin varmaan kävisin kokoni ja asenteeni puolesta dominasta. En ole muutamaan vuoteen ollut opetustehtävissä, joten en osaa sanoa, vieläkö olisi viisikymppisellä opettajatädillä kysyntää.

Kun itse olin opiskelija, huomasin, että varsinkin ulkomaalaiset yliopisto-opettajamiehet melkein ulkoasuun katsomatta miellyttivät monien opiskelijaneitojen silmää. Heidän ei tarvinnut vongata yhtään, jos mieli teki. Kaksi suhdetta johti avioliittoon ja paria tapausta epäiltiin pitkästä syrjähyppysuhteesta. Laitos oli pieni, joten sutinan määrä oli hämmästyttävä; suurin osa sutinasta tapahtui kylläkin henkilökunnan kesken.

Onpa sinulla ollut "mielenkiintoinen" ura.

Lainausmerkeissä tai ei, mutta kyllä. Kuvailemani ilmiö ei ole mitenkään huomiota herättävä tai koko ajan läsnä, kun kaikilla on muutakin ajateltavaa, mutta ei se yllättämäänkään pääse. Taidealoilla lienee kiihkeämpi meno, monestakin syystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan