Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää ja ärsyttää myöntää, mutta ahdistuin siitä, etten saanut facessa tykkäyksiä

Vierailija
16.10.2020 |

En ole julkaissut moniin kuukausiin mitään, vaikka käynkin säännöllisesti facessa tykkäilemässä kavereideni päivityksiä. Nyt, kun satuin olemaan hyvällä tuulella syyslomalla ja sain itsestäni onnellisen näköisen kuvan, niin siitä tykkäsi vain muutamat.

Nolottaa myöntää, mutta tämä harmittaa minua. Tykkäilen itsekin muiden kuvista ja päivityksistä, mutta jostain syystä minusta ei haluta tykätä.

Mietin, olinko ehkä liiankin onnellinen ja hyvinvoiva siinä kuvassa vai mikä mahtoi olla syynä? Minulla on taustalla masennusta ja ahdistusta, ja ihmiset ovat varmasan tottuneet näkemään minusta sellaisen puolen. En tiedä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia minkä olen huomannut 20-40v tutuista naisista facebookissa, on että eniten tykkäyksiä saavat narsistisimmat naiset. Mitä vittumaisempi, juonittelevampi ja ketkumpi nainen, sitä enemmän tykkäyksiä.

Osa näistä on kauniita, osa ei.

Myöskin olen huomannut, että eniten "oo miten kaunis :)) ", "Ihana <3" jne. tyyppisiä kommentteja sataa varsin keskinkertaisille naisille, kunhan ne vain ovat aktiivisia somessa. Entisestä opiskelupaikasta tiedän kaksi vähän päälle kolmekymppistä naista, jotka ovat todella kauniita. Siis ihan aidosti niin kauniita, että sopisivat hyvin valokuvamalleiksi tai missifinaaleihin, tai siis olisivat sopineet parikymppisinä, silloin kun noihin hommiin mennään. Eivät kuitenkaan ole mitään instagramittajia tai muita somehuomionkerjääjiä. Kummallekaan ei tule kuviin näitä "ooh miten kaunis!! Ihana!!" kommentteja naisilta. Mamumiehiltä kyllä voi tulla arvostavia kommentteja, heille kun se on sallittua heh.

M/40

Olen huomannut saman, vaikka olenkin nainen. Ja noiden olet ihana -kommenttien taustalla on vain halu saada kommentteja omaan kuvaan, ei muuta.

Some on täysin valheellinen paikka.

N29

Toisaalta, onhan se hyvä jos ei niin kauniit ihmisetkin saavat huomiota

Vierailija
22/24 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkää elämäänne oikeasti älkääkä somen kautta. Niillä tykkäyksillä ei oikeassa elämässä ole yhtään mitään väliä eikä ne määritä kenenkään ihmisarvoa tai sitä kuinka hyvä tyyppi olet. Lisäksi kaikkia julkaisuja ei huomata kun hukkuvat kuvavirtaan ja tipahtavat 'vanhemmat julkaisut' - osioon. Instagramissa ainakin paljon mainoksia jotka sekoittavat pakkaa entisestään.

Keskittykää siis oikeaan elämään ja oikeisiin ihmissuhteisiin, soitelkaa kavereille ja sukulaisille, käykää kahvilla ihan naamatusten.

Vierailija
24/24 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En periaatteesta kommentoi kenenkään ulkonäköä suuntaan enkä toiseen. Pientä kapinaa ulkonäkökeskeisyyttä vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme