Yöllä lievät menkkamaiset kivut rv 41, supistuksia?
Olen ensisynnyttäjä rv 41+1 nyt. En osaa tunnistaa supistuksia, siksi kyselen... Eli mulla on nyt parina yönä ollut yöllä menkkamaista jomotusta vatsassa. Ei mitenkään häiritsevästi (olen saanut nukuttua enkä ole tarvinnut särkylääkettä), mutta kuitenkin niin että öisin havahdun usein siihen.
Kommentit (7)
Mahdollisesti. Ainakin itselläni on synnytkset alkaneet hyvin pienellä kivulla :) Onnea matkaan!
Siitä se lähtee. :) Jos niitä alkaa tulla enemmänkin, pidä huoli että saat levättyä (eli käytä ihan huoletta särkylääkettä, panadolia saa ottaa gramman kerrallaan kolme kertaa vuorokaudessa) ettet väsytä itseäsi niin että kun kunnon supistukset tulevat ole jo valmiiksi väsähtänyt. Onnea koitokseen, kohta on vauva jo sylissä!
mulla oli noita menkkakipuja pitkään ennen kuin toinen lapsi syntyi, heräsin niihin yöllä, sain kuitenkin aina nukuttua uudelleen. Tyttö syntyi lopulta viikolla 40+1 vaikka kivut taisi alkaa jo rv 38... olin toissynnyttäjä. Mutta sulla nyt ei joka tapauksessa enää kovin kauan mene kun viikkoja on tuon verran :)
Ok, kiitos tiedosta! Ahdistaa kun mitään merkkejä synnytyksestä ei ole, eikä vatsa ole laskeutunut vielä yhtään... :(
mun mielestä supistukset oli hyvinkin menkkakipujen kaltaisia. paitsi myöhemmin paljon kivuliaampia. tuntui kuin isot haarukat olisi lantion molemmin puolin tuottamassa kipua.
Kyl sen sitten tietää, kun on tosi kyseessä. Itsellä käynnistyi synnytys 41+1 aivan tyhjästä, sitä ennen ei ollut mitään ennakoivia merkkejä. Supistukset alkoivat heti säännöllisinä ja kipeinä, alusta saakka väli oli maksimissaan 5 minuuttia. Menkkajomotuksia oli raskauden puolivälistä saakka, mutta ne eivät minulla liittyneet synnytyksen lähestymiseen. Itselläkin meinasi jossakin vaiheessa epätoivo iskeä, kun mikään ei tuntunut edistyvän. Tsemppiä!
Supistuksia. Alkusoittoa..