Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia oireita teille TODELLISUUDESSA tuli kierukasta?

Vierailija
15.01.2014 |

Sekä hormoni, että kuparikokemuksia?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hormoonikierukka, menkkakivut aivan törkeet (johtuuko siitä että en ole niitä lapsia vielä saannut)  ei juuri muuta vikaa.. ei ole eden painoa tullut lisää. olen kyllä sitä mieltä että se on ihmisen oma vika jos paisuu eikä minkää vekottimen joka työnnetään värkkiin, joka ei ole missään vaiheessa tekemississä ruuan kanssa, mutta tuo onkin vain minun mielipiteeni

Vierailija
22/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis TODELLISUUDESSA? Ei LEIKISTI?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 12:58"]

Yllättävän monella tuo raskaus.. Mulle ainakin, sekä terkka ja gyne, vakuuttivat että jos tulee kierukan (kummankaan) kanssa raskaaksi niin se on varmasti kohdun ulkoinen..

[/quote]

Mun tädeistä kahdella on kolme kierukkaraskautta. Kaksi keskenmenoa ja yksi lapsi. Ei tietääkseni olleet kohdunulkoisia.

t: se hormonikierukan aikana raskautunut

Vierailija
24/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 12:58"]

Yllättävän monella tuo raskaus.. Mulle ainakin, sekä terkka ja gyne, vakuuttivat että jos tulee kierukan (kummankaan) kanssa raskaaksi niin se on varmasti kohdun ulkoinen..

[/quote]

Mun tädeistä kahdella on kolme kierukkaraskautta. Kaksi keskenmenoa ja yksi lapsi. Ei tietääkseni olleet kohdunulkoisia.

t: se hormonikierukan aikana raskautunut

[/quote]

ok-- Tämä vahvisti taas päätöstäni sterilisaatiosta..

Vierailija
25/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka käytännössä esti seksin harjoittamisen meillä.

Lankojen päät jotenkin jäi törröttämään kohdunkaulasta ulos ja aina kun mies painoi ihan pohjaan asti niin langat pisti terskaa. Kuulemma tuntui kuin olis puukolla isketty, eihän seksistä tullut yhtään mitään kun mies joutui koko ajan varomaan. Oli pakko käydä ottamassa pois.

Ekalla kerralla lääkäri ei suostunut ottamaan sitä pois vaan korjas asentoa tjs, mutta ei siitä mitään apua ollut. Ihan samanlainen se oli korjauksen jälkeenkin. Toisella kerralla se otettiin kokonaan pois.

Meillä ainakaan se ei toiminut siis ollenkaan.

Vierailija
26/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne langat kuuluukin jättää pitkiksi, eikä leikata lyhyiksi ja teräviksi. Pitkät (3-4 cm) langat asettuvat nätisti kohdunsuun muotoja noudattaen, eivätkä töki partneria, sillä ovat pehmeät ja taipuisat. Helpottaa myös kierukan poistamista.

terv. ammatikseen näitä laittava

Vierailija
27/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava haki sterilisaatioon, seuraus valtavasti runsastuneet menkat.

No, sitä sitten hoidetaan hormonikierukalla. Että tuplaehkäisy.

Vierailija
28/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukkaa kokeilin gynekologin ehdotuksesta. Helvetilliset alamahakivut. Kaksi viikkoa kestin ja sitten menin otattamaan sen pois.

Vierailija
29/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka: laittaminen sattui. Taistelin sen kanssa vuoden ajan, vuotoa oli joka päivä. Menkat oli niin runsaat että tulvi kaikista siteistä yli vaikka vaihdoin tunnin välein. Hukkasin yhden kesän elämästäni vuotamalla koko ajan, en voinut esim. Uida :( alavatsakipuja ajoittain. Koko vuotena en halunnut sekstailla vuodon takia joten ainakin ehkäisi tehokkaasti.

Hormonikierukka: laittaminen sattui. Taistelin tämänkin kanssa vuoden. jatkuva tulehduskierre pissa- emätin- ja hiivatulehdusten kanssa (mitään näistä ei ollut koskaan ennen). Jatkuva masennus ja päänsärky hormoneista, iho kukki kasvoista ja selästä. Ajoittaisia alavatsakipuja.

Hormonikierukka toisen kerran parin vuoden kuluttua: sain heti laiton jälkeen kohtutulehduksen johon söin kolme ab-kuuria. Viimeinen niitti oli valtavan kystan muodostuminen vasempaan munasarjaan (lääkäri vaan naureskeli ultratessaan että näitä tulee kierukoista välillä). Jokaisella askeleella sattui, pari päivää ennen kierukan poistoa makasin vaan lattialla ja itkin, koski niin. Kun kierukka poistettiin, loppui viimein kohtutulehdus ja kysta katosi.

EI KOSKAAN ENÄÄ!!!!

Vierailija
30/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukasta loppui kuukautiset kokonaan. Nyt pitäisi pikkuhiljaa vaihtaa uuteen. Tämä on ollut pian 6 v. Gynekologi sanoi että saa olla 7 v. Sitä vähän epäilen. Ei mitään negatiivista sanottavaa.

Vierailija
31/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka aikeutti ensin kolmen kuukauden jatkuvan (runsaan) vuodon. Sen jälkeen kuukautiset olivat runsaat ja kahdeksan päiväiset. Kierron pituus vaihteli kahden viikon ja kahdeksan viikon välillä täysin satunnaisesti. Itkuisuutta ja masennusta. Sääret turposivat paksummiksi kuin reidet (jotka ovat todella paksut). Alaselkä särki myös.

Vierailija
32/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa laitosta oli raskausoireita, kuvotti ja väsytti. Sen jälkeen ei mitään! Aivan mahtavaa!!! Hormonikierukka siis.

Vierailija
33/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 09:26"]

Sekä hormoni, että kuparikokemuksia?

[/quote]

Pieretti jatkuvasti mutta pahinta oli että lentokentän turvatarkastuksessa aina piippasi tussun kohdalla.

Vierailija
34/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitetaanko esim. kierukan pettämisestä aina automaattisesti jonnekin eteenpäin, jotta saataisiin oikeita lukuja ehkäisymenetelmän tehosta? Vai pitääkö itse huolehtia, että asiasta tehdään jokin kirjallinen ilmoitus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme